Auteur |
Bericht |
Dirques
ApriliaForum Member
|
en z'n RS50 Poggiali White edition
Sinds gisteren een trotse eigenaar van een RS50 Manuel Poggiali White edition! Het is niet zo'n mooie als die andere die zich net aangemeld heeft (kheb de foto gezien op MP) maar ik ben wel van plan hem op te knappen. Het is niet m'n eerste brommer maar heb vroeger altijd scooterers gehad en nu eindelijk een schakel. De laatste scooter was wel 6 jaar geleden dus ik moest wel weer even wennen met rijden. Ben al 25 overigens. Ik zal even foto's plaatsen zodra ik ze gemaakt heb. Dan kunnen jullie me gelijk vertellen wat voor pijp er onder zit, want ik geloof niet dat hij standaard is want hij gaat flink van kiet. Ik heb ook nog een aantal onderdelen nodig dus die zal ik hier tzt ook wel te koop vragen. Voor dagelijks gebruik heb ik ook nog een Impreza en de RS is voor de hobby. Ik heb twee vragen: 1) tips voor het afstellen van de koppeling (hij komt niet helemaal vrij, dus lastig met schakelen en voor het stoplicht) 2) hij wordt ( volgens de temp meter) warm, toevallig ideeën waar dat vandaan kan komen? Groeten, Dirk. Hierbij alvast 2 kiekjes
_________________ My other toy has tits
Laatst bijgewerkt door Dirques op zo jun 25, 2017 8:37 am, in totaal 2 keer bewerkt.
|
ma sep 28, 2009 8:44 am |
|
|
Robertt
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jun 15, 2009 12:55 am Berichten: 930 Woonplaats: Deventer
|
Re: Dirques en z'n RS50 Poggiali White edition
Welkom ben benieuwd naar de foto's met je vragen kan ik je niet helpen
Citaat: dane@blabla.com" onclick="window.open(this.href);return false; (E-mailadres niet bevestigd) zegt: wa denk jij jonge stommebezem beetje fokke met de dane http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=11&t=13170
|
ma sep 28, 2009 9:45 am |
|
|
Devlin
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr mei 18, 2007 10:28 pm Berichten: 545 Woonplaats: Dalfsen
|
Welkom! mooie machine! kan op deze foto's niet zien wat voorn pijp je hebt maar.. heb hier wat uit een HOWTO gevonden: Koppeling afstellen Draai bij je koppelingshevel je stelboutje helemaal terug. Draai op de drukplaat de moer los. Draai met een grote schroevendraaier de bout naar binnen. Doe dit om de slag en kijk dan hoe strak de koppeling staat. Stel hem naar behoefte in. Draai de moer weer vast. Nu ff controleren of alles goed zit. Haal een nieuwe dekselpakking bij je dealer. Haal ook meteen vloeibare pakking. Doe vloeibare pakking aan je deksel en aan je blok. Doe de pakking erin en daarna de deksel erop. Laat de pakking uit harden. Je boutjes borgen nu ook d.m.v. de pakking. Hoop dat je er wat aan hebt!
_________________ *--> Futura <--*
"© Aprilia ©"
|
ma sep 28, 2009 11:18 am |
|
|
af1-racer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jul 16, 2008 10:13 pm Berichten: 1560 Woonplaats: dussen
|
mooie uitvoering vind ik dit altijd alleen maak hem is schoon joh
_________________ Mn Aprilia af1: viewtopic.php?t=10557 Mn Aprilia rs extrema: viewtopic.php?f=14&t=11904
Le Derbi schreef: auto wheelies geen gebrek als je met de koppeling speelt
|
ma sep 28, 2009 11:18 am |
|
|
Dirques
ApriliaForum Member
|
Bedankt voor de reacties, en devlin bedankt voor je uitleg! Als ik het goed begrijp zit de koppeling achter een deksel. Is het een natte plaat koppeling? (ben helemaal nieuw op dit gebied) Ben nog van de vario's etc En af1-racer, ik ga hem helemaal opknappen dus schoon zal die worden!
|
ma sep 28, 2009 11:52 am |
|
|
Devlin
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr mei 18, 2007 10:28 pm Berichten: 545 Woonplaats: Dalfsen
|
ja klopt aan de linkerkant en ja is een natte koppeling dus ik zou er wat onderleggen voor alle olie die eruit komt Ik haal de kappen van me brommer af en leg hem op de zijkant dan loop je olie er ook niet uit maar dat moet je zelf weten
_________________ *--> Futura <--*
"© Aprilia ©"
|
ma sep 28, 2009 12:59 pm |
|
|
Dirques
ApriliaForum Member
|
Ik heb net even in het manual zitten spitten. Altijd handig. Maar ik ben meer van het "niks riskeren, nieuw monteren" principe. Dus ik zal even wat nieuw spul halen voor ik het open draai.
Dat warm worden kan je niet verklaren? Hij word heel snel warm, hoe snel is een rs op bedrijfstemperatuur?
|
ma sep 28, 2009 1:03 pm |
|
|
Ari
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di mei 29, 2007 7:05 pm Berichten: 2948 Woonplaats: Aalsmeer
|
komt ie echt in het rood zegmaar? anders gewoon sproeiertje maatje of 2 groter
ma sep 28, 2009 1:08 pm |
|
|
Dirques
ApriliaForum Member
|
Ja hij komt echt in 't rood. En snel ook. Ik dacht eerst aan een kapotte spanningsregelaar maar als de motor niet draait met contact aan staat ie ook in het rood. Dus is nie goed nie.
|
ma sep 28, 2009 2:41 pm |
|
|
ThomaSBK
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jan 19, 2009 9:44 pm Berichten: 4057 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Zutphen
|
Als ie met alleen contact aan staat ook in het rood staat dan heeft het toch niet met het blok te maken ?
_________________ http://instantboss.org/
|
ma sep 28, 2009 2:53 pm |
Persoonlijk album
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
kan zijn dat de kabel die naar de temp sensor in de cilinderkop gaat (koperkleurig ding), massa maakt :)
ma sep 28, 2009 3:05 pm |
Persoonlijk album
|
|
Dirques
ApriliaForum Member
|
ThomaSBK schreef: Als ie met alleen contact aan staat ook in het rood staat dan heeft het toch niet met het blok te maken ? Mijn formulering was misschien niet juist, maar hij koud is geeft de meter niks aan. Ga ik rijden, loopt de temperatuur rap op. Als ik dan de motor vervolgens af zet, en weer contact aan blijft de meter de hoge temperatuur aangeven. Ik heb wel eens een auto gehad waar de spanningsregelaar kapot was waardoor de boordspanning opliep en je een onjuiste maar hoge motortemperatuur als resultaat had. Waar zit de tempsensor, kom ik niet achter via wpl handboek. Ga straks even kijken! edit: in de kop dus
|
ma sep 28, 2009 3:54 pm |
|
|
rs stefan
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za dec 01, 2007 10:52 pm Berichten: 407 Woonplaats: Oostzaan
|
Zit er wel genoeg kvs in?
_________________ Aprilia RS50 Tuono 2003 3x Aprilia RS50 2002 Aprilia RS50 2004 Nu. Twingo dCI 2011 Ex. BMW E36 328i Cabriolet Individual
|
ma sep 28, 2009 5:49 pm |
|
|
Dirques
ApriliaForum Member
|
Ik ben er zojuist even mee bezig geweest. Ik merk dat als ik hem even laat draaien er niks aan de hand is. Loopt niet snel op. Als de motor wat temperatuur heeft en je even flink gas geeft (lees rijden) oopt de temperatuur rap op. Als ik dan weer stil sta, loopt de temperatuur langzaam terug en blijft in het midden hangen. Dat is goed in mijn ogen. Ik heb de stekker van de temperatuurzender even aan massa gelegd, dan slaat de meter meteen maximaal uit. Dus dat lijkt mij ook goed. Ik heb gekeken naar de vloeistof, zat voldoende in. Nu heb ik de kop eraf gehaald en zag dat er een stukje pakking van de cilinder in het ontluchtingsgaatje van de thermostaat zat. Ik heb de thermostaat in de pan gehad en die opent en sluit naar mijn idee prima. Dus misschien is een luchtbel het probleem en opent de thermostaat niet. Morgen even nieuwe pakkingen halen en weer monteren en proberen. Verder heb ik de koppelingskabel even strakker gezet en schakelen gaat nu prima. De vorige knutselaar heeft een universele binnenkabel met een tonnetje op de koppelingsgaffel gezet. Dus daar kan je mee stellen. Verder kwam ik twee losse slangen tegen. Ze zitten aan een aluminium blokje naast de ontsteking. Ik denk dat één van de slangen aan het luchtfilterhuis hoort te zitten. Heb ik hem ook op gedaan. Merk geen verschil. Wat is dat voor ding en waar dient het voor? Deze: Heb ook nog even gekeken wat ik allemaal nodig denk te hebben: Voorspatbord liefst zwart of wit Rempedaal en ophangbeugel (bevestiging rempomp afgebroken) Remslang achter Beugeltje onderkuip bij standaard Choke gedeelte op linker clip-on incl kabel Diverse imbusboutjes voor kappen+clips en schroefjes voor binnenkuip Tellerkabel en meenemer voorwiel knipperlichten 4x cockpitframe
|
ma sep 28, 2009 11:14 pm |
|
|
Dirques
ApriliaForum Member
|
Niet allemaal tegelijk hoor
|