Geregistreerd: do nov 06, 2008 8:54 pm Berichten: 243 Woonplaats: Erp
Streetfighter RS OM van Ceel, [24 maart, brommer geperst ]
Hiervoor heb ik 2 scooters gehad Een Puch NRG Mc2, helemaal verkloot na het proberen van reviceren(zelf ) En een Yamaha Spy, die heb ik hier nogsteeds. Rijd er alleen niet meer op. Heb mijn rsje!
Nadat ik mijn vakantie had geannuleert, en dus weer flink wat geld terug had. Wou ik toch eindelijk mijn schakelbrommertje kopen, het werd een RS OM! Een beetje onder handen genomen en nu ben ik er helemaal gelukkig mee! Hij komt uit 1997 en ik ben alweer de 3e eigenaar. Heeft +-18000km gelopen, en geheel origineel op de kop getikt
Setup: Cilinder: Dr50 Carb: Std 14mm Dellorto Uitlaat: Onbekend, in ieder geval snel! Vertanding: 12-43(Word nog korter, alleen nergens grotere achtertandwielen te vinden, en voor alleen een 11je! ) Topsnelheid: 110 op de teller
Uiterlijk aanpassingen: Knipperlichten weg Bandenwit
Wat gaat er nog gebeuren; Spiegels(Besteld. Verkeerde binnen gekregen(NM) opzoek naar OM) Y kappen en achterspatbord metallic zilver spuiten. Fatsoenlijke stickers Nieuw achterbandje
Vandaag mijn luchthappertje en ori filter binnen gekregen(Thanks SdeHaan!) Zo kreeg ik het binnen.
Alles meteen maar even gespoten, de luchthappertjes en de filter Filtertje matzwart en happertjes metallic zilver
Ook de tank even Yasuni getuned
Eindresultaatje (Tank en luchthappertjes dus verandert)
21/08/09 Vandaag ori luchtfiltertje er onder gegooid, en afgesteld natuurlijk. Het geluidje is véle malen beter
24 Aug 09 Na 901 km probleem loos gereden te hebben, het eerste probleem Vandaag stukje wezen rijden, begon bij kruispunt slecht te trekken, dus ik dacht snel even kruispunt over en dan snel stoppen. Net aan het einde van het van het kruispunt, blam vastloper Zaakje zit muur vast. Brommer aan kettingslot en 8 km naar huis wandelen Had mijn telefoon niet bij En dat bij 29 graden! Eenmaal thuis, brommer inspecteren. Cilinder er af. alles in prima staat. Maar mijn bigend/drijfstang zit muuuur vast! Nu even plannen maken wat te doen, en de oorzaak zoeken Vanmorgen trouwens ook even een eurobegrenzertje besteld. Komt morgen binnen.
24 Aug 09 Bigend draaid weer, op een héle erge beun manier( Zie: http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.ph ... 09#p476409 ) Morgen even nieuwe naaldlager halen en dan een nieuw zuigertje er op(Had hem toch nog liggen ). Ook meteen even remblokjes en vloeistof
25 aug 09 Vandaag cilinder er weer terug op, met nieuwe zuiger. Big end is toch naar de klote, radiale speling en een héél erg bijgeluidje. Dus opzoek naar een nieuw blokje, ditkeer met fatsoenlijke krukas Vandaag ook even nieuwe rem blokken er op, en vloeistof
28 Aug 09 Nieuw blokje opgekocht van Thomas Het gaat om een AM5, Met Rito krukas Skf c3 lagers en keerringen Afgedraaide koppeling (KRD 5plaats) Dit alles alleen een testrit oud. Moet volgende week binnen komen
Update 22 december 09 Zo, lange tijd geen zin meer gehad om dit topic te updaten, dit doordat ik een ongeluk heb gehad, en er niks meer overwas van alles aan de voorkant. Inmiddels zit dat 'nieuwe blok' er al weer 8000km onder, en loopt nog prima!
Ik heb er een streetfighter van gemaakt, omdat het gewoon te duur word om alles weer te gaan herstellen. Dus ik heb gedaan: Streetfighter voorkapje Kuipen weggehaald Voorvork 1.7cm verlaagd Nieuw achterbandje Transparante kvs slangen Uitlaatdemper verlast(omhoog )(Thanks Nijske) en superstoere domino handvaten Foto:
Zo als je ziet nogal een bende met bedrading, rotte kappen, rot frame etc
Update 4 januari Laatste week mijn achterkant gepolyesterd, eerst de 3 achterkapjes aan elkaar:
Daarna alles even tijdelijk aan elkaar getaped. I like it! (Beetje scheef nog)
Daarna een scooterkap die ik nog had liggen als underseat er op gepolyesterd:
Is mooi strak en perfect recht
Ondertussen ook een sportkoplamp unitje er op gepolyesterd, hier binnenkort fotos van
Nou, hier eindelijk wat fotos. In het echt is hij veel mooier. En let op. Het is nog niet af! EN JA IK WEET HET, ALLES IS SMERIG EN VERROEST DOOR DE SNEEUW (Word weer gefixt, dont worry)
Verder zal ik niet zo snel meer updaten, omdat ik nog 2 andere projecten heb: 200Cc 4takt bierkrat Volvo 144 gekregen, moet opgeknapt worden
Foto van de volvo:
Zo als je ziet, heeft HEEL veel werk nodig. Maar loopt nog als een zonnetje Over 2 maandjes word ik 18, en dan gaat er in gereden worden.(Totdat ik mijn Honda CRX Del Sol kan betalen ) Wat moet er aan gebeuren: Lassen zodat weer aan apk komt Buitenkant strak plamuren, lassen, gaten weghalen Prof. Glanszwart laten spuiten Spiegels Chrome accesiores die missen 4 Dezelfde velgen Motorblok heeft een flinke (schoonmaak)beurt nodig Nieuwe dynamo
Oke eindelijk weer een update. Nieuwe eigenaar van een aprilia af1 sintesi, en nog een extra frame. Deze word in onderdelen verkocht. Gelijk de velgjes verwisseld, veel beter zo. Ook een nieuwe achterbrug achterremklauw, voorremleiding, en achter rempomp/leiding Ook komt er een Yasuni Hmr/2 onder de brommer, en een gila 74Cc En de kont word weer anders gepolyesterd, de 'koplampen' gaan er van af, en alles word strak. Daarna een led unitje INbouwen. Dit allemaal binnenkort Even wat snelle kiekjes van hoe hij er nu bij staat!
Update, stuurtje! Vandaag en gisteren eens flink gebeunt en ingekocht, nieuwe ketting, nieuwe tandwielen, nieuw uitlaatje en nieuw stuurtje+klemmen Allemaal gemonteerd, en ik moet zeggen, ziet er zeer netjes uit! Even een snel kiekje Binnenkort meer fotos!
Update 9 maart Heb laatst een polijst setje gekocht en daar maar eens flink wat misbruik van gemaakt Mijn demper, rem&koppelings hevel, koppelings deksel gedeeltelijk en mijn velgranden gepolijst Wel echt een klote werk, dat velgranden polijsten. Heb echt uuuuren staan bikken met een schuurschijf op de slijptol tegen die lak! Maar het resutlaat mag er zeker wezen vind ik zelf Ook een bredere voorband, meer polyester, snelgashendel, en wat busjes verf gekocht, daarmee mijn voorspatbord, remschijf en een y kap gespoten. En heb een monoseat gepolyesterd, en ook meteen maar de 'koplampen' uit de kontkap gehaald. Is weer een mooi strak kontje nu Natuurlijk had dat ook een achterlicht nodig, dus even een universeel ledunitje ingepolyesterd :) En natuurlijk de kentekingophanging Kontje staat voor de helft in het plamuur. Trouwens heb ik ook besloten dat ik ook mijn hele frame ga polijsten aangezien het werk me wel bevalt! De blokophanging word wel zwart.
Foto's komen zsm!
Planschema Dus! Wat nog gedaan gaat worden[ ], wat gedaan is[x], en waar ik mee bezig ben[y] [x] Monobrug Spuiten [ ] Frame polijsten en spuiten [y] Koppelings kap spuiten en polijsten [ ] Radiateur stralen en spuiten [x] Nieuwe achterremklauw [x] Velgen spuiten [x] Bedrading opruimen [x] Fatbar stuurtje met klem [x] Temperatuur meter beunen [ ] Toerenteller [x] Fiets kilometertellertje [x] Achterkant polyesteren [y] Achterkant plamuren [x] Remleidingen vervangen [x] Nieuwe ketting, tandwielen [x] Yasuni HMR/2 [y] Kappen spuiten [ ] Gilardoni 74cc of dr80
FOTO INBESLAGNAME: Is in beslag genomen wegens 2ekeer rollerbank, en niet startten bij de 3e controle. (bobine kabel kapot getrokken)+ te hard rijden etc. Rood met zwarte brommer van nijske is ook in beslag genomen, wegens 90 km/u op rollerbank+vermoede begrenzer(terwijl hij 140 kan)
Er word nog flink aan de brommer gewerkt, dus om de zoveel tijd komen er nieuwe fotos Laat maar weten wat je er van vind!
Laatst bijgewerkt door Ceel op wo maart 24, 2010 5:58 pm, in totaal 37 keer bewerkt.
Geregistreerd: wo nov 07, 2007 10:43 pm Berichten: 2268 Woonplaats: Baarn
Re: Aprilia RS OM van Ceel
Ik heb nog wel leuk spul voor je liggen, originele gecoatte voorvork(zwart) met brembo klauwtje, en zwarte wielen, wit velgen lint met pirelli mt75's. banden zijn ong nog 80%
SdeHaan schreef:
Luchtfilterbox komt zsm je kant op tof brommertje zo.
Dankje, nog veel toffer met jouw filtertje
MBgek schreef:
Ik heb nog wel leuk spul voor je liggen, originele gecoatte voorvork(zwart) met brembo klauwtje, en zwarte wielen, wit velgen lint met pirelli mt75's. banden zijn ong nog 80%
Geen intresse sorry Alles op deze brommer gaat nieuw gekocht worden(op luchtfilter en kappen na) Toch bedankt!
af1-racer schreef:
eindelijk weer een OM op het forum wat voor kleur laat je hem trouwens spuiten
Hij blijft glanszwart. Maar met wat zilvergrijze accenten. Zoals frame, luchthappertjes. Wat lijntjes etc De lak die er op zit is niet meer zo super En ik ga het niet laten doen. Ik doe het zelf met de compressor
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 77 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum