Auteur |
Bericht |
Venlonaer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za feb 19, 2011 12:35 am Berichten: 6119 Woonplaats: Limbabwe
|
 Re: Thase z'n Aprilia RS50 Tuono-Stunt
DjThase schreef: Iemand nog een idee waarom mijn brommmert niet wilt starten? Heb je alles nagelopen? Van de meest knulligen tot de wat achterliggende - benzine? - vonk? - ontsteking op goede tijd? - stationair sproeier goed afgesteld? - hoofdsproeier niet te groot? - benzinekraantje of wat dan ook in orde? - vlotter die zijn werk wel goed doet en/of niet vastzit? - inlaat schoon? (sproeier doorblazen, filter reinigen, membraan, carb etc.) - gaskabel goeie lengte? - zuiger goeie kant gemonteerd? - membraan sluit goed aan op carb? - pakkingen in orde? Ik noem maar wat... Krukas en carb heb je al binnen he?
wo apr 18, 2012 9:17 pm |
|
 |
DjThase
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma sep 05, 2011 5:19 pm Berichten: 301 Afbeeldingen: 0
|
 Re: Thase z'n Aprilia RS50 Tuono-Stunt - Voorkapje P3
Ja heb ik idd al @ Kristian Ik heb hem vandaag lopend gekregen... nouja, bijna :+ Even de samenvatting van de probleempjes: - Ik krijg benzine uit mn carb als ik hem probeer te starten... - Pakkingen van carb+membraam vervangen, vlotter gecheckt.(dit is t dus niet) * Daarna kreeg ik van iemand die ik ken te horen dat het waarschijnlijk teveel compressie was kan dit kloppen? Zoja wat zal dan de oplossing zijn? PS: iemand tips bij het aankopen van een Tomos?
vr apr 27, 2012 1:55 pm |
|
 |
FlorisFerrari
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di sep 22, 2009 7:27 pm Berichten: 3060 Woonplaats: klaaswaal
|
dikkere voetpakking = minder compressie
het woordenboek schreef: Jelmer (Jel-mur) - Parasiet. Houdt zich op in Sovjet-achtige steden, waar hij het niveau nog kan bijbenen. Vertoont eigenwijs gedrag. Scheidt zuren wanneer een exemplaar geen gelijk heeft. Kenmerkt zich door gefaalde opleidingen en algeheel autistisch gedrag.
|
za apr 28, 2012 6:56 pm |
|
 |
DjThase
ApriliaForum Member
|
Ja dat weet ik maar is "te veel compressie" niet een beetje raar? Ik hoor hem soms aanslaan als ik hem in z'n 2 aanloop maar dat klinkt wel heel brak en echt lopen doet hij nog steeds niet 
za apr 28, 2012 7:18 pm |
|
 |
JB1
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jun 20, 2011 10:05 pm Berichten: 2797 Woonplaats: 038 A28 6 letters.
|
Te veel compressie merk je pas in de hoge toeren, gaat ie pingelen
za apr 28, 2012 7:18 pm |
|
 |
DjThase
ApriliaForum Member
|
Daarom vond ik het raar dat iemand zei "teveel compressie" als mijne niet wilde starten :< ik denk op dit moment aan een te koude bougie. Soms komt er benzine uit mn Carb maar vlotter is wel goed... 
za apr 28, 2012 8:55 pm |
|
 |
DjThase
ApriliaForum Member
|
 Re: Thase z'n Aprilia RS50 Tuono-Stunt - Kroegbrommer erbij
JEUJ! HIJ RIJD WEER  ook heb ik dit barrel erbij gekocht, lekker kroegfietsje :)  
zo mei 06, 2012 4:19 pm |
|
 |
Apriliaaah
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za nov 13, 2010 10:32 am Berichten: 3543 Woonplaats: Meppel
|
two-tone velgjes, doe maar duur :')
zo mei 06, 2012 4:21 pm |
|
 |
marien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm Berichten: 7666 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Delft
|
DjThase schreef: JEUJ! HIJ RIJD WEER  ook heb ik dit barrel erbij gekocht, lekker kroegfietsje :) Stoere man hoor.... Da ist nur eine kroegfiets, und er hat trappers!
zo mei 06, 2012 9:33 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Apriliaaah
ApriliaForum Member
|
marien schreef: DjThase schreef: JEUJ! HIJ RIJD WEER  ook heb ik dit barrel erbij gekocht, lekker kroegfietsje :) Stoere man hoor.... Da ist nur eine kroegfiets, und er hat trappers! Wat deze man zegt, niet dronken op een brommer gaan zitten. 
zo mei 06, 2012 9:54 pm |
|
 |
NakedRS50
ApriliaForum Member
|
Apriliaaah schreef: marien schreef: DjThase schreef: JEUJ! HIJ RIJD WEER  ook heb ik dit barrel erbij gekocht, lekker kroegfietsje :) Stoere man hoor.... Da ist nur eine kroegfiets, und er hat trappers! Wat deze man zegt, niet dronken op een brommer gaan zitten.  als jij een heledag door hebt gedronken dan mag je zelf de volgende dag niet rijden en toch doen mensen dit wel , ik doe dit ook maar het is even strafbaar.
zo mei 06, 2012 9:56 pm |
|
 |
Apriliaaah
ApriliaForum Member
|
 Re: Thase z'n Aprilia RS50 Tuono-Stunt - Ciao erbij P7
Klopt absoluut, maar als je ook direct na het drinken op de brommer stapt ben ik meestal niet in staat om er normaal op te rijden. Volgende dag merk je het eigenlijk niet meer maar de alcohol zit natuurlijk nog wel in je bloed. Maar als ik te moe ben volgende dag ga ik ook niet brommerrijden, voel me dan ook niet relaxt als ik dan rondrijd.
zo mei 06, 2012 9:59 pm |
|
 |
FlorisFerrari
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di sep 22, 2009 7:27 pm Berichten: 3060 Woonplaats: klaaswaal
|
ik ga juist rijden de ochtend/middag na dat ik uit ben geweest. frisse lucht is goed
het woordenboek schreef: Jelmer (Jel-mur) - Parasiet. Houdt zich op in Sovjet-achtige steden, waar hij het niveau nog kan bijbenen. Vertoont eigenwijs gedrag. Scheidt zuren wanneer een exemplaar geen gelijk heeft. Kenmerkt zich door gefaalde opleidingen en algeheel autistisch gedrag.
|
zo mei 06, 2012 10:29 pm |
|
 |
marien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm Berichten: 7666 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Delft
|
Dan heb je geslapen Harrie, dat is totaal wat anders.
ma mei 07, 2012 12:18 pm |
Persoonlijk album
|
 |
MartinW0527
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm Berichten: 10527 Woonplaats: 0527
|
nee dat maakt geen verschil, je denkt het alleen. je moet iig niet met alcohol gepakt worden, jongen hier in het dorp heeft daardoor nu een alcohol slot in zn auto, dan kun je echt niks meer.
ma mei 07, 2012 12:36 pm |
|
 |
|