Oké, we beginnen even opnieuw. Ik heb de indruk dat er wat misverstanden zijn ontstaan...
Even een fractie van het plaatje:
De rode pijl wijst de remschijf aan. Wat er omheen zit is de remklauw.
De foto is vanaf de achterkant genomen. Hier zie je dat de ruimte tussen schijf en klauw aan de linkerzijde iets van 1 mm is. En de ruimte aan de rechterzijde is 3 mm.
Er is niets krom, geen steun, geen wiel en geen remschijf. Als je dat ziet op de foto, dan komt dat door de slechte foto.
Nu weet ik niet hoe het hoort te zitten, misschien zit er in deze brommer wel een ander achterwiel + remschijf of misschien is de remklauw wel anders. Geen idee, ik kan alleen uitgaan van mijn situatie.
Welnu bij de mijne is de remklauw plus bevestigingsplaat uit één stuk en deze monteer je op de achteras. Daar waar de as door de plaat gaat zit al een soort van afstandsbus vast aan de ankerplaat. Zet je daar nog een bus tussen, dan werkt dat precies averechts.
Daarom heb ik 1 mm van deze bus van de ankerplaat gehaald, en nu heb ik aan iedere kant 2 mm ruimte. Nogmaals, dat is dus hier. Als dat bij een ander anders is, dan spreek ik dat niet tegen.
Maar weet je wat, de eerste die hier even een busje tussen het wiellager en ankerplaat monteert en daarmee laat zien dat dan de remschijf gecentreerd wordt krijgt van mij een krat bier.