Auteur |
Bericht |
Charley
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jan 12, 2005 12:23 pm Berichten: 129 Afbeeldingen: 10 Woonplaats: Amsterdam
|
Ze we gaan klussen Kijk als je echt geld wil besparen dan zoek je de echte oorzaak van het probleem, en dan ga je naar de brommerboer en zegt specifiek ik wil dit en dat laten vervangen. In plaats van globaal me koppeling doet het niet. Of je doet het natuurlijk zelf wat sneller is.
Hopenlijk rijd je niet al te veel euro's verder weer lekker
_________________ af1, derbi GPR
|
zo okt 30, 2005 2:50 pm |
Persoonlijk album
|
|
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
Filipino schreef: heb de kappen ervast afgehaald
Ja, dat scheelt altijd al.
Verder zal die 500 euro een indicatie zijn en ruim genomen zodat het niet snel tegenvalt.
|
zo okt 30, 2005 2:55 pm |
Persoonlijk album
|
|
RS Rens
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za okt 09, 2004 7:12 pm Berichten: 906 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Veldhoven
|
Filipino schreef: heb de kappen ervast afgehaald
_________________ RPP Crew
Mijn ex-Aprilia RS50 `04 Manuel Pogiali Black Edition
|
zo okt 30, 2005 2:58 pm |
Persoonlijk album
|
|
Filipino
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di aug 09, 2005 7:49 pm Berichten: 666 Woonplaats: Bunnik
|
Nee, met die koppelins is iets heel raars aan de hand, ik heb er zelf goed naar lopen kijken, en later ook nog met een vriend van me die er behoorlijk verstand van heeft.
We hebben het samen de kappen van het blok (als je het zo kan noemen) afgehaald, maar we durfde verder niet echt dingen eruit te halen in angst het blok te mollen omdat ie verder gewoon perfecto loopt.
_________________ Pupp¡e In the end, it all comes together zegt:
doffers... klint best vet
|
zo okt 30, 2005 6:20 pm |
|
|
Charley
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jan 12, 2005 12:23 pm Berichten: 129 Afbeeldingen: 10 Woonplaats: Amsterdam
|
Filipino schreef: Nee, met die koppelins is iets heel raars aan de hand, ik heb er zelf goed naar lopen kijken, en later ook nog met een vriend van me die er behoorlijk verstand van heeft.
We hebben het samen de kappen van het blok (als je het zo kan noemen) afgehaald, maar we durfde verder niet echt dingen eruit te halen in angst het blok te mollen omdat ie verder gewoon perfecto loopt.
Dan heeft die vriend van je niet al te veel verstand niet afkrakend bedoeld, die kappen van het blok heten carters en je moet alleen de rechterkant er af halen want daar zit je koppeling gestationeerd. En zat er wel olie in de carter aan de rechterkant?
Druk eens je koppeling in (het handvat) en kijk of de platen naar elkaar toe bewegen, en kijk of er uberhaupt iets beweegt, is dit niet zo dan ligt het aan je kabel of de een tandwieltje.
En wat is er precies als je de koppeling aan de hand dan? Leg dat ff uit wat zijn de symptonen?
_________________ af1, derbi GPR
|
zo okt 30, 2005 6:38 pm |
Persoonlijk album
|
|
Daan88
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo apr 06, 2005 11:55 am Berichten: 1887 Afbeeldingen: 7 Woonplaats: beemster
|
Citaat: Dan heeft die vriend van je niet al te veel verstand niet afkrakend bedoeld, die kappen van het blok heten carters
nee dus!
dat zijn 2 kapjes: ontstekingsdeksel en kopplingsdekseltje, dat zijn je carters niet hoor.
|
zo okt 30, 2005 6:42 pm |
Persoonlijk album
|
|
Filipino
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di aug 09, 2005 7:49 pm Berichten: 666 Woonplaats: Bunnik
|
Nouw kijk, de koppelingskabel was gebroken, dat is opzich niet erg, dus ik had nieuwe gehaald , ik een beetje prutsen om het draadje goed aan te spannen, dat was dat dacht ik, dus ik start en wil wegrijden maar in 1 keer: TAK en motor was afgeslagen....
Tja toen nog wat dingen geprobeerd maar werkte allemaal niet. Toen nog met de hand het pennetje de goeie kant opgeduwd, maar hij gaat gewoon niet de koppeling in. De weerstand is ook heel licht, je kan het pinnetje erzelfs uithalen..
_________________ Pupp¡e In the end, it all comes together zegt:
doffers... klint best vet
|
zo okt 30, 2005 6:47 pm |
|
|
Charley
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jan 12, 2005 12:23 pm Berichten: 129 Afbeeldingen: 10 Woonplaats: Amsterdam
|
dat noem je carters alles waar de blok onderdelen in liggen toch?
Mischien is het sysnoniem maar volgensmij noem je het carters
_________________ af1, derbi GPR
|
zo okt 30, 2005 6:47 pm |
Persoonlijk album
|
|
Filipino
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di aug 09, 2005 7:49 pm Berichten: 666 Woonplaats: Bunnik
|
Weet ik veel hoe je die dingen noemt, dat heeft trouwens toch ook niks mee te maken of die vriend van me erwat van afweet
_________________ Pupp¡e In the end, it all comes together zegt:
doffers... klint best vet
|
zo okt 30, 2005 6:48 pm |
|
|
Daan88
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo apr 06, 2005 11:55 am Berichten: 1887 Afbeeldingen: 7 Woonplaats: beemster
|
Charley schreef: dat noem je carters alles waar de blok onderdelen in liggen toch?
Mischien is het sysnoniem maar volgensmij noem je het carters
carters zijn je2 blok helfden, daarbuiten zitten 2 deksels/kappen
maarja ontopic maar weer he
|
zo okt 30, 2005 6:51 pm |
Persoonlijk album
|
|
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
je hoeft absoluut niet veel uit elkaar te halen
Haal je koppelingdeksel eraf (rechterkant van je blok).
Kijk of de middelste stelbout op de koppeling nog goed vast zit (ik denk namelijk dat het haast wel daaraan moet liggen)
Zo niet haal je die plaat waar die stelbout op zit los (4 schroeven) en dan zie je daaronder in het midden van de as een kleiner asje zitten. Die moet omhoog komen als je de koppelingshendel op je blok beweegt.
|
zo okt 30, 2005 8:15 pm |
Persoonlijk album
|
|
Filipino
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di aug 09, 2005 7:49 pm Berichten: 666 Woonplaats: Bunnik
|
Hij staat nu toch al bij de dealer
_________________ Pupp¡e In the end, it all comes together zegt:
doffers... klint best vet
|
zo okt 30, 2005 8:32 pm |
|
|
Charley
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jan 12, 2005 12:23 pm Berichten: 129 Afbeeldingen: 10 Woonplaats: Amsterdam
|
Filipino schreef: Nouw kijk, de koppelingskabel was gebroken, dat is opzich niet erg, dus ik had nieuwe gehaald , ik een beetje prutsen om het draadje goed aan te spannen, dat was dat dacht ik, dus ik start en wil wegrijden maar in 1 keer: TAK en motor was afgeslagen.... Tja toen nog wat dingen geprobeerd maar werkte allemaal niet. Toen nog met de hand het pennetje de goeie kant opgeduwd, maar hij gaat gewoon niet de koppeling in. De weerstand is ook heel licht, je kan het pinnetje erzelfs uithalen..
Dat is wel fucking vreemd kan je een keer een foto maken van welk pennetje je bedoeld?
_________________ af1, derbi GPR
|
zo okt 30, 2005 8:35 pm |
Persoonlijk album
|
|
Filipino
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di aug 09, 2005 7:49 pm Berichten: 666 Woonplaats: Bunnik
|
Ik zal het omschrijven, volg je koppelinskabel, dit zit aan een armpje vast die direct verbonden is met een pennetje die het blok ingaat, dat pennetje bedoel ik.
_________________ Pupp¡e In the end, it all comes together zegt:
doffers... klint best vet
|
zo okt 30, 2005 9:04 pm |
|
|
supervaags
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo sep 18, 2005 3:04 pm Berichten: 1389 Afbeeldingen: 2
|
kun je die eruit halen?? je bedoelt dat asje dat je blok in gaat...
jah dan zijn die tandwielen naar de malle moeren die moet je er niet zomaar uit kunnen halen
Edit: hoort idd zo datie er uit kan
_________________
Laatst bijgewerkt door supervaags op zo okt 30, 2005 9:23 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
zo okt 30, 2005 9:06 pm |
Persoonlijk album
|
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|