Auteur |
Bericht |
Thijsiie
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jan 28, 2010 9:13 pm Berichten: 930 Woonplaats: IJsselmuiden
|
Re: Lorenzo van Thijs rijbewijs ingevorderd XD
k ben al n keer gepakt met 24 te hard. . . maar als ze em bijwijze 2 maanden invorderen heb ik der niet zo'n probleem mee. . . in die tijd heb ik men autorijbewijs al gehaald. . .
k ga zelf uit van n boete van ongeveer 450. . .
|
ma dec 12, 2011 6:19 pm |
|
|
MartinW0527
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm Berichten: 10527 Woonplaats: 0527
|
een rijontzegging betekent ook niet auto lessen.
ma dec 12, 2011 6:33 pm |
|
|
Thijsiie
ApriliaForum Member
|
ja, een rijontzegging betekent idd ook niet auto lessen. maar als ze de officier men rijbewijs invordert is dat niet meteen een rijontzegging. pas wanneer de officier zegt: je krijgt een rijontzegging van 2 maand, mag ik niet meer lessen
|
ma dec 12, 2011 6:38 pm |
|
|
MartinW0527
ApriliaForum Member
|
invordering=rijontzegging als dat niet hetzelfde zou zijn zou je wanneer je toch ging rijden alleen een boete van 150 euro krijgen omdat je je rbw niet kan laten zien. maar zo mooi is het helaas niet.
ma dec 12, 2011 6:42 pm |
|
|
Thijsiie
ApriliaForum Member
|
check dit: http://www.vraaghetdepolitie.nl/sf.mcgi?1075als je rijbewijs word ingevorderd omdat je op de brommer te hard reed, mag je nog wel trekker rijden omdat dat een andere categorie is. dat zei die agent. invordering van mijn rijbwijs wil dus nu inhouden dat ik niet meer op een brommer mag rijden, totdat ik men rijbewijs weer terug heb. nou heb ik geen trekker rijbewijs, maar goed: het gaat om et idee
Laatst bijgewerkt door Thijsiie op ma dec 12, 2011 6:50 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
ma dec 12, 2011 6:45 pm |
|
|
Tapvat
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jan 04, 2010 10:22 pm Berichten: 733 Woonplaats: Rijswijk
|
MartinW schreef: invordering=rijontzegging als dat niet hetzelfde zou zijn zou je wanneer je toch ging rijden alleen een boete van 150 euro krijgen omdat je je rbw niet kan laten zien. maar zo mooi is het helaas niet. Volgens mij mag je wel lessen want daar heb je geen rbw voor nodig maar dan kan je aan het einde van de rit nog niet afrijden tot je je rbw terug hebt. Daarom heb ik zo min mogelijk en zo rustig mogelijk gereden toen ik aan het lessen was
ma dec 12, 2011 6:49 pm |
|
|
larsc2
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 16, 2011 8:20 pm Berichten: 512 Woonplaats: Klazienaveen
|
volgens mij is invordering niet hetzelfde als een rijontzegging
ma dec 12, 2011 6:51 pm |
|
|
MartinW0527
ApriliaForum Member
|
Thijsiie schreef: check dit: http://www.vraaghetdepolitie.nl/sf.mcgi?1075als je rijbewijs word ingevorderd omdat je op de brommer te hard reed, mag je nog wel trekker rijden omdat dat een andere categorie is. dat zei die agent. invordering van mijn rijbwijs wil dus nu inhouden dat ik niet meer op een brommer mag rijden, totdat ik men rijbewijs weer terug heb. nou heb ik geen trekker rijbewijs, maar goed: het gaat om et idee wat een kromme regeling dan, want toen wallie zn autorbw ingevorderd was kon die toch ook niet zn motorrbw halen ...
ma dec 12, 2011 6:52 pm |
|
|
Thijsiie
ApriliaForum Member
|
hmm, raar. maar goed zo ken ik wel meer domme dingen. k vriend van mij reed 80 waar je 45 mocht. ging 3 kilometer correctie van af, hield ie 77 over. hij ging dus 32 te hard, maar was zijn rijbewijs niet kwijt. . . .
|
ma dec 12, 2011 6:55 pm |
|
|
Tapvat
ApriliaForum Member
|
MartinW schreef: Thijsiie schreef: check dit: http://www.vraaghetdepolitie.nl/sf.mcgi?1075als je rijbewijs word ingevorderd omdat je op de brommer te hard reed, mag je nog wel trekker rijden omdat dat een andere categorie is. dat zei die agent. invordering van mijn rijbwijs wil dus nu inhouden dat ik niet meer op een brommer mag rijden, totdat ik men rijbewijs weer terug heb. nou heb ik geen trekker rijbewijs, maar goed: het gaat om et idee wat een kromme regeling dan, want toen wallie zn autorbw ingevorderd was kon die toch ook niet zn motorrbw halen ... Logisch dat je wel trekker mag rijden, das een certificaat die tot 2012 geen rijbewijs mag heten en niet op je roze pasje staat. Die kan je ook niet invorderen naar mijn weten.
ma dec 12, 2011 6:56 pm |
|
|
Thijsiie
ApriliaForum Member
|
nouja, ik mocht volgens meneer agent ook gewoon lessen en praktijkexamen enzo doen. . .
|
ma dec 12, 2011 6:57 pm |
|
|
MartinW0527
ApriliaForum Member
|
Tapvat schreef: MartinW schreef: Thijsiie schreef: check dit: http://www.vraaghetdepolitie.nl/sf.mcgi?1075als je rijbewijs word ingevorderd omdat je op de brommer te hard reed, mag je nog wel trekker rijden omdat dat een andere categorie is. dat zei die agent. invordering van mijn rijbwijs wil dus nu inhouden dat ik niet meer op een brommer mag rijden, totdat ik men rijbewijs weer terug heb. nou heb ik geen trekker rijbewijs, maar goed: het gaat om et idee wat een kromme regeling dan, want toen wallie zn autorbw ingevorderd was kon die toch ook niet zn motorrbw halen ... Logisch dat je wel trekker mag rijden, das een certificaat die tot 2012 geen rijbewijs mag heten en niet op je roze pasje staat. Die kan je ook niet invorderen naar mijn weten. de onderste categorie is trekkerrbw toch?
ma dec 12, 2011 7:00 pm |
|
|
Tapvat
ApriliaForum Member
|
MartinW schreef: de onderste categorie is trekkerrbw toch? Dat klopt maar als je je trekker ''rijbewijs'' haalt komt ie er niet bij op je pasje. Je krijg een papieren certificaat en per 1 januari 2012 komt ie op je pasje te staan. Ik stond 5 november ook met mn brommerrijbewijs en trekker certificaat op het gemeentehuis om mn auto rbw aan te vragen en gelijk mn trekker bij te laten schrijven maar dat kon nog niet. Heb daar een half uur aan die balie gestaan omdat dat wijf de hele site van rijksoverheid moest doorspitten en het aan dr collega's moest gaan vragen. Maar als je hem bijgeschreven hebt straks kan ie dus ook ingevorderd worden
ma dec 12, 2011 7:09 pm |
|
|
Repeating
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo dec 04, 2011 7:33 pm Berichten: 178 Woonplaats: Midden-Limburg
|
Thijsiie schreef: nouja, ik mocht volgens meneer agent ook gewoon lessen en praktijkexamen enzo doen. . . Dan mag die agent zijn theorie eens leren. Dit mag namelijk niet.
|
ma dec 12, 2011 7:20 pm |
|
|
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm Berichten: 5939 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Lemelerveld
|
Repeating schreef: Thijsiie schreef: nouja, ik mocht volgens meneer agent ook gewoon lessen en praktijkexamen enzo doen. . . Dan mag die agent zijn theorie eens leren. Dit mag namelijk niet. wat hij zegt idd
ma dec 12, 2011 7:21 pm |
Persoonlijk album
|
|
|