Geregistreerd: do dec 31, 2009 4:06 pm Berichten: 1791 Woonplaats: Maasdijk
Re: Maup's MX 50
Tapvat schreef:
Haha goed bezig Waarzo was dat natuurgebied ergens dan? Ik was trouwens nog in Maasdijk, zelfs over de lange kruisweg gereden maar geen Maup te bekennen
Hehe, toevallig. Aan de lange kruisweg heb je bij het dorp in de buurt een soortement van meertje met wat wandelpaden eromheen. Eigenlijk is het een soort van wateropslag daar, en je hebt door het midden van dat meer een pad dat bij hoog water onder water komt te staan. Daar was het nu dus best wel drassig en er groeide allemaal riet enzo. En daar gleed ik dus in een bocht onderuit
@kristian: Ja, daar heb je een droge ondergrond. dat gaat best idd. Maar als je allemaal drassig gras hebt is het toch best wel tricky heb ik gemerkt
_________________ Vertrouwen is goed, controle is beter.
Rs50_drifter schreef:
Ik heb de vrijwaring ontvangen! :)
Top!
Kristian-M schreef:
Respect voor dat heveltje, gaat gewoon je ophanging ipv dat heveltje kapot
Ik heb vandaag m'n nieuwe hevels gemonteerd. Mooi origineel aluminium in plaats van de nepcarbon hendels die erop zaten. Gelijk de oorzaak van het kapotgaan van de hele ophanging ontdekt: In de originele koppelingshendel zit een dikke inkeping waardoor de hendel daar best dun is. Als je dan pleurt, breekt je hendel mooi op dat punt en ben je met een nieuw hendeltje á 5 euro klaar. Bij die imitatie meuk zit die inkeping er niet en breekt dus heel die ophanging in plaats van het hendeltje
Er zit nu trouwens een koppelingssetje van een rx op dus nu heb ik een kabelchoke. Ook gelijk een ander luchtfilterrubbertje gekocht en een chokekabel dus binnenkort gaat de 17mm met kabelchoke erop in plaats van de 12mm die er nu op zit.
Helaas zijn er al weer nieuwe problemen opgekomen: -M'n compressie is best laag en hij heeft erg weinig kracht onderin de toeren. (oplossing: airsal 50 die ik nog heb liggen erop of een nieuw zuigertje) -De keerring van m'n voorpoot is lek. Lag ineens een hele plas olie onder m'n voorvork Die keerring is zekers niet van buitenaf te vervangen?
Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm Berichten: 5939 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Lemelerveld
Maup schreef:
Rs50_drifter schreef:
Ik heb de vrijwaring ontvangen! :)
Top!
Kristian-M schreef:
Respect voor dat heveltje, gaat gewoon je ophanging ipv dat heveltje kapot
Ik heb vandaag m'n nieuwe hevels gemonteerd. Mooi origineel aluminium in plaats van de nepcarbon hendels die erop zaten. Gelijk de oorzaak van het kapotgaan van de hele ophanging ontdekt: In de originele koppelingshendel zit een dikke inkeping waardoor de hendel daar best dun is. Als je dan pleurt, breekt je hendel mooi op dat punt en ben je met een nieuw hendeltje á 5 euro klaar. Bij die imitatie meuk zit die inkeping er niet en breekt dus heel die ophanging in plaats van het hendeltje
Er zit nu trouwens een koppelingssetje van een rx op dus nu heb ik een kabelchoke. Ook gelijk een ander luchtfilterrubbertje gekocht en een chokekabel dus binnenkort gaat de 17mm met kabelchoke erop in plaats van de 12mm die er nu op zit.
Helaas zijn er al weer nieuwe problemen opgekomen: -M'n compressie is best laag en hij heeft erg weinig kracht onderin de toeren. (oplossing: airsal 50 die ik nog heb liggen erop of een nieuw zuigertje) -De keerring van m'n voorpoot is lek. Lag ineens een hele plas olie onder m'n voorvork Die keerring is zekers niet van buitenaf te vervangen?
Die keering is niet van buitenaf te vervangen. maar is heel simpel klusje, wil je wel een beschrijving mailen... heb het net zelf gedaan
Oeh, als dat niet teveel werk is zou dat wel top zijn Aprilia RX 50 2003. Weet jij toevallig ook de maat en type van die keerring? Want dan kan ik die alvast halen en m'n voorvork gelijk weer in elkaar zetten als ik m'n oude keerring eruit gehaald heb.
Martijn-Af1 schreef:
Best lastig zo'n beugeltje. Zit geen schroefdraad in het frame.
Ik heb een u profieltje gemaakt die over de twee uiteinden van het frame komt en met 2 bouten trek je die "krom" aan het frame vast, dan kun je stripje eraanlassen voor je kentekenplaat.
leuke mx
wel grappig om te zien dat jij precies hetzelfde achterlicht hebt als mij... ik had ongv zelfde contructie gemaakt als jij om m erop te krijgen... was wel even werk maarja. tof zon mx
_________________ liever een vette bougie dan een schrale zuiger..
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum