Re: AF1 Futura 50cc van BadBert
2 motorlessen terug was het wat vochtig buiten, en niet super warm, maar ook niet koud....
TOCH besloeg mijn visier!
Ik heb niet de mogelijkheid om een pin-lock toe te voegen, er zijn ook geen vizieren die passen (voor zo ver ik heb kunnen vinden) die dat wel hebben.
Een kennis van me wees me op de Raleri Anti-fog.....
ik ben begonnen met wat onderzoek, en die dingen kwamen ERG goed uit de bus dus, die maar besteld en er in gezet :)
ik heb de normal gepakt. Je kunt van de website templates downloaden, zodat je kunt zien wat past (even printen en knippen)
Monteren is een eitje, even de randen van je rubber strips waarmee het vizier afsluit aftapen aan de buiten kant, en dan weet je hoe ver je kunt gaan. Dan leg je hem er zo in!
Als je zeker weet dat hij goed zit, druk je de "plakrand" even goed aan, tot die tijd kun je het ding gewoon weer los halen en opnieuw plakken.
Nu na 24h is de lijm gedroogd en zie je er nog minder van!
Ik kan nu hijgen in mijn helm wat ik wil..... slaat niet aan.
En ja, dat was zelfs gisteren met 20 graden zonder die insert WEL het geval :)
Volgens velen werken ze beter dan after market geinstalleerde pinlocks, en zelfs beter dan vele standaard pinlocks (afhankelijk van het merk helm).
ik had weinig zin om in mijn vizier te laten boren, dus heb er voor gekozen om het zo te doen.
Voor die net 2 tientjes kun je ook niet echt sukkelen natuurlijk.....
je hebt ze ook in andere kleuren en soorten. Je hebt er die op UV reageren net als meekleurende glazen, alleen raden velen die af ivm de snelheid waarmee het verkleurd (te traag) maar dat is met normale glazen natuurlijk ook.