Aprilia Rs 50 MY07 MHR 80 | Filmpje 0-97 km/u
Auteur |
Bericht |
MartinW0527
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm Berichten: 10527 Woonplaats: 0527
|
Re: Aprilia Rs 50 MY07 MHR 80 | Vastloper - schadefoto's
Buschpresident schreef: Jeroenvs schreef: Even over het algemeen, met name nadat ik je vraag zag over het stralen. Kijk even goed hoe alles zit voordat je een beslissing neemt. Ik merk dat je niet precies weet hoe of wat je iets aan moet pakken, niks mis mee uiteraard daarom vraag je het hier ook. Maar ik las ook iets over lagers hergebruiken die je er al uitgetikt hebt. Nu het blok toch open ligt zou ik er mooi allemaal nieuwe lagers in zetten en niet relatief weinig geld gaan bezuinigen op iets als lagers. Komt me inderdaad bekend voor:/ Bedankt dat je me erop wijst, ga vanaf nu eerst even nadenken voordat ik wat doe Behalve als iemand me weet te vertellen dat het normaal is van die krukas, koop ik toch maar een nieuwe en dan vervang ik alle lagers dus aangezien die er toch al uit zijn. Wordt een duur grapje Gelijk nog maar een vraagje over het naaldlager van de balansas, die weet ik niet te vinden op josdijkman (waar ik alles wil gaan bestellen), waar kun je die dingen zoal halen? (dan wel online, dan wel in een winkel) Ik was vorig jaar bij een lager zaak ergens in het westland maar die vroeg 40 Euro voor een setje balhoofdlagers neem het lager mee naar een technische groothandel, die kunnen je wel helpen vaak. maar waarom zou je de balansaslagers vervangen?
zo jul 22, 2012 10:20 pm |
|
|
Buschpresident
ApriliaForum Member
|
Re: Aprilia Rs 50 MY07 MHR 80 | Jolly Moto opgeknapt!!
Omdat ze er toch uit liggen, en bovendien heeft het naaldlager een paar flinke tikken te verduren gekregen Bedankt voor de tip
_________________ Aprilia Rs 50 '06 Aprilia Rs 50 '07 Aprilia Rs 125 '11
|
zo jul 22, 2012 10:51 pm |
|
|
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
|
*Vincent* schreef: Ik heb bij mijn sprintblok zelf de carters gekotterd. Toen heb ik daarvoor niet de krukaslagers eruit gehaald. De keerringen zaten er nog niet in. Al het gruis van de carters is toen goed verspreid over de hele krukasholte. Deze heb ik in de spoelbak goed schoongespoeld. toen heb ik het blok weer in elkaar gezet. Daar heb ik vorig jaar mee gesprint, en dat blok draait nog steeds soepel en heeft geen slijtage of speling.
Moraal van dit verhaal: het kan wel hergebruikt worden, maar je moet het wel goed schoonmaken. Niet onder de kraan, maar in een spoelbak.
Voor degene die eraan twijfelt of dat blok inderdaad zo goed draait: Rij even langs, mag je zelf kijken. Sprint is alvast geen straatgebruik. Deze beste heer maakt wel wat meer Km's En bovenal het grootste argument: Alu vijlsel en alu gruis mag je niet vergelijken. Op jou manier van het koteren is er geen gruis mee in het lager gedraaid, kan er ook bijna niet tussen zo. Bij de TS is de zuiger beginnen wegbranden en is het zeer fijne gruis over tussen komen te zitten. Dan krijge je NIET weggespoeld zonder het lager te demonteren. Moest je je bigend eruit nemen, kan dit voor de zekerheid beter venieuwen.
_________________ Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts * * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *
|
ma jul 23, 2012 7:28 am |
|
|
JvS
ApriliaForum Member
|
Zit er blanke lak op de pijp?
|
ma jul 23, 2012 12:36 pm |
|
|
Buschpresident
ApriliaForum Member
|
RonnyRacingTeam schreef: *Vincent* schreef: Ik heb bij mijn sprintblok zelf de carters gekotterd. Toen heb ik daarvoor niet de krukaslagers eruit gehaald. De keerringen zaten er nog niet in. Al het gruis van de carters is toen goed verspreid over de hele krukasholte. Deze heb ik in de spoelbak goed schoongespoeld. toen heb ik het blok weer in elkaar gezet. Daar heb ik vorig jaar mee gesprint, en dat blok draait nog steeds soepel en heeft geen slijtage of speling.
Moraal van dit verhaal: het kan wel hergebruikt worden, maar je moet het wel goed schoonmaken. Niet onder de kraan, maar in een spoelbak.
Voor degene die eraan twijfelt of dat blok inderdaad zo goed draait: Rij even langs, mag je zelf kijken. Sprint is alvast geen straatgebruik. Deze beste heer maakt wel wat meer Km's En bovenal het grootste argument: Alu vijlsel en alu gruis mag je niet vergelijken. Op jou manier van het koteren is er geen gruis mee in het lager gedraaid, kan er ook bijna niet tussen zo. Bij de TS is de zuiger beginnen wegbranden en is het zeer fijne gruis over tussen komen te zitten. Dan krijge je NIET weggespoeld zonder het lager te demonteren. Moest je je bigend eruit nemen, kan dit voor de zekerheid beter venieuwen. Ik ga er eens een vakantie over nadenken iig bedankt voor alle informatie/meningen/adviezen. JvS schreef: Zit er blanke lak op de pijp? Nee, heb hem opnieuw ingesmeerd met oude blokolie en ben van plan dit te blijven doen
|
ma jul 23, 2012 12:52 pm |
|
|
JvS
ApriliaForum Member
|
Ja das beter, blanke lak verpest je pijp.
|
ma jul 23, 2012 12:56 pm |
|
|
Badmuts
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 11, 2011 6:48 pm Berichten: 381 Woonplaats: Boskoop
|
Die krukas heeft al veel te veel speling naar mijn zin. Ik zou je een bidalot krukas aanraden, zelfde prijs als een doppler.
_________________ http://www.derbiteam.nl
Derbi DRD Racing 2007 MHR TEAM 7t 85cc viewtopic.php?f=11&t=18552
|
vr jul 27, 2012 8:23 pm |
|
|
Buschpresident
ApriliaForum Member
|
Oke, waarom raad je me de eigenlijk bidalot aan? Ik kan hem ook niet vinden op josdijkman, waar ik straks het spul ga halen Ik heb het aardig druk nu dus wil eigenlijk gewoon de brommert zsm lopend maken, betrouwbaar, met een leuke setup tot na m'n eindexamen. Ik vervang alle lagers, keerringen en pakkingen; doe er een nieuwe 50mm enkel geveerde zuiger op. Vervolgens de jolly moto en 21mm er weer onder, denk dat het wel lekker zal lopen.
|
zo aug 19, 2012 8:27 pm |
|
|
NakedRS50
ApriliaForum Member
|
Buschpresident schreef: Oke, waarom raad je me de eigenlijk bidalot aan? Ik kan hem ook niet vinden op josdijkman, waar ik straks het spul ga halen Ik heb het aardig druk nu dus wil eigenlijk gewoon de brommert zsm lopend maken, betrouwbaar, met een leuke setup tot na m'n eindexamen. Ik vervang alle lagers, keerringen en pakkingen; doe er een nieuwe 50mm enkel geveerde zuiger op. Vervolgens de jolly moto en 21mm er weer onder, denk dat het wel lekker zal lopen. als je het betrouwbaarder wilt hebben dan moet je toch echt wel voor 2 zuigerveren gaan.
ma aug 20, 2012 6:01 pm |
|
|
JvS
ApriliaForum Member
|
NakedRS50 schreef: Buschpresident schreef: Oke, waarom raad je me de eigenlijk bidalot aan? Ik kan hem ook niet vinden op josdijkman, waar ik straks het spul ga halen Ik heb het aardig druk nu dus wil eigenlijk gewoon de brommert zsm lopend maken, betrouwbaar, met een leuke setup tot na m'n eindexamen. Ik vervang alle lagers, keerringen en pakkingen; doe er een nieuwe 50mm enkel geveerde zuiger op. Vervolgens de jolly moto en 21mm er weer onder, denk dat het wel lekker zal lopen. als je het betrouwbaarder wilt hebben dan moet je toch echt wel voor 2 zuigerveren gaan. Nee alleen als je pusseh bent
|
di aug 21, 2012 12:43 am |
|
|
Buschpresident
ApriliaForum Member
|
ik jaag toch niet zo vaak door dusss
|
di aug 21, 2012 10:30 am |
|
|
rieju-rrx
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do apr 28, 2011 9:23 pm Berichten: 5274 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Bommel-Westside
|
JvS schreef: Zit er blanke lak op de pijp? Jij stelt die vraag echt over overal.
_________________ \8/ Gang is alles, remmen is angst \8/
|
di aug 21, 2012 11:20 am |
Persoonlijk album
|
|
JvS
ApriliaForum Member
|
Nee hoor in maar 2 topics volgens mij
|
di aug 21, 2012 12:24 pm |
|
|
NakedRS50
ApriliaForum Member
|
Buschpresident schreef: ik jaag toch niet zo vaak door dusss Alsnog 2 betrouwbaarder dan 1
di aug 21, 2012 6:12 pm |
|
|
Buschpresident
ApriliaForum Member
|
Dat klopt maar ik ben eigenwijs. Nee maar met een zuigerveer zal die beter lopen icm de jolly moto dus vandaar
|
di aug 21, 2012 6:18 pm |
|
|
|