Ok dan doe ik er een 10 in Heb nog eens goed naar de krukas gekeken en hij is er eigenlijk helemaal niet zo slecht aan toe, evenals de lagers en het bigend. (die zijn zelfs nog perfect om het zo maar te zeggen).
Het enige is dat er ongeveer een mm horizontale of axiale speling is waardoor de drijfstang een van de wangen kan raken als je goed je best doet (je moet hem er echt tegen aan duwen, als je hem los laat raakt die hem niet)
Al dat grijs wat van de zuiger gesmolten/gebrand is komt 100% zeker ook naar beneden. Als jij met een bigend wil rijden dat vol alu zit, mij niet gelaten. Maar ik kan je nu al garanderen dat dat zeer spoedig zal stuk lopen. -> 9/10 cilinder mee stuk als het bigend eruit loopt.
hmm moeilijk dit... Ik heb idd nogal wat alu gruis aangetroffen in de krukasholte maar de krukas loopt wel echt heel soepel. Ik maak ff een filmpje, ben benieuwd wat jullie meningen zijn. Kost toch weer 130 euro een nieuwe krukas (doppler)
Even over het algemeen, met name nadat ik je vraag zag over het stralen. Kijk even goed hoe alles zit voordat je een beslissing neemt. Ik merk dat je niet precies weet hoe of wat je iets aan moet pakken, niks mis mee uiteraard daarom vraag je het hier ook. Maar ik las ook iets over lagers hergebruiken die je er al uitgetikt hebt. Nu het blok toch open ligt zou ik er mooi allemaal nieuwe lagers in zetten en niet relatief weinig geld gaan bezuinigen op iets als lagers.
Even over het algemeen, met name nadat ik je vraag zag over het stralen. Kijk even goed hoe alles zit voordat je een beslissing neemt. Ik merk dat je niet precies weet hoe of wat je iets aan moet pakken, niks mis mee uiteraard daarom vraag je het hier ook. Maar ik las ook iets over lagers hergebruiken die je er al uitgetikt hebt. Nu het blok toch open ligt zou ik er mooi allemaal nieuwe lagers in zetten en niet relatief weinig geld gaan bezuinigen op iets als lagers.
Komt me inderdaad bekend voor:/ Bedankt dat je me erop wijst, ga vanaf nu eerst even nadenken voordat ik wat doe
Behalve als iemand me weet te vertellen dat het normaal is van die krukas, koop ik toch maar een nieuwe en dan vervang ik alle lagers dus aangezien die er toch al uit zijn. Wordt een duur grapje
Gelijk nog maar een vraagje over het naaldlager van de balansas, die weet ik niet te vinden op josdijkman (waar ik alles wil gaan bestellen), waar kun je die dingen zoal halen? (dan wel online, dan wel in een winkel) Ik was vorig jaar bij een lager zaak ergens in het westland maar die vroeg 40 Euro voor een setje balhoofdlagers
Toch zit die vol gruiss. Vermits die er maar even met die gruiss gedraaid heeft is die NOG niet stuk. Die gruis krijg je er NIET uit, maar werkt als schuurpapier in het lager als die terug draaid.
Ik heb bij mijn sprintblok zelf de carters gekotterd. Toen heb ik daarvoor niet de krukaslagers eruit gehaald. De keerringen zaten er nog niet in. Al het gruis van de carters is toen goed verspreid over de hele krukasholte. Deze heb ik in de spoelbak goed schoongespoeld. toen heb ik het blok weer in elkaar gezet. Daar heb ik vorig jaar mee gesprint, en dat blok draait nog steeds soepel en heeft geen slijtage of speling.
Moraal van dit verhaal: het kan wel hergebruikt worden, maar je moet het wel goed schoonmaken. Niet onder de kraan, maar in een spoelbak.
Voor degene die eraan twijfelt of dat blok inderdaad zo goed draait: Rij even langs, mag je zelf kijken.
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
Naja zal eens kijken, eerst even op vakantie een grote bak met benzine goed genoeg om te spoelen? Heb de compleet verroeste jolly moto maar eens flink aangepakt: Eerst helemaal opgeschuurd, toen kwam ik er ook achter dat er een klein deukje onderin zit, zal van een drempel of stoeprandje komen gok ik Vervolgens volledig ingesmeerd met olie en de gasbrander erop gezet. Vind het resultaat superdik als je het mij vraagt
Na een paar keer rijden zal het nog lichtere deel tussen de bredere conussen ook mooi bruin worden van de olie zoals bij de tweede bocht
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum