Aprilia RS van Maup //verkocht :(
Auteur |
Bericht |
Maup
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 31, 2009 4:06 pm Berichten: 1791 Woonplaats: Maasdijk
|
Re: Rs50 Carrera Eyewear van Maup //Vraag P.14 (polini gaar?
Heren,
Gisteren reed een vriend van mij een klein rondje op m'n rs toen hij ineens stationair draaiend uitviel. Wat bleek: Hij vonkt nog af en toe. (soms gewoon niet) Vandaag heb ik dus ff alle draden van de ontsteking nagekeken, en alles opnieuw aangesloten. Hij vonkt nu wel weer maar erg zwak, en je moet aardig wat toeren maken. (aanlopen)
Als ik de bougie in de cilinder draai, slaat hij soms een klein kickje, maar daarna kan je lopen wat je wil, maar er gebeurt niks. Ik heb al een nieuwe bougie en bougiedop geprobeert, maar dit maakt geen verschil.
Iemand een idee?
Owja, het gaat hier om een polini ontsteking.
_________________ Vertrouwen is goed, controle is beter.
|
do apr 21, 2011 2:15 pm |
|
|
Schumon
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jun 27, 2005 9:50 pm Berichten: 430 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Nieuw en Sint Joosland
|
ik heb hetzelfde gehad maar dan met mn orginele ontsteking, toen was et de CDI mss bij deze ook?
_________________ mijn KTM RC125 replica project '78--->'72 Kreidler van Veen 50cc replica racer 15,4 pk met me rs op de testbank http://www.youtube.com/watch?v=dD-kfSTReCk Album van me rs
|
do apr 21, 2011 2:48 pm |
|
|
Maup
ApriliaForum Member
|
Hmmja, ik verdenk zelf ook de bobine. Helaas vind je zo'n polini bobine niet op elke straathoek en zijn de 100 euro nieuw Das eigenlijk iets te duur om zomaar even te kijken of het helpt...
|
do apr 21, 2011 3:44 pm |
|
|
Maup
ApriliaForum Member
|
Re: Rs50 Carrera Eyewear van Maup //Vraag P.14
Oke, ik heb nu alle massakabels opnieuw gelegd, en alle contacten van de ontsteking schoongemaakt. Wanneer ik nu een bougie in de bougiedop houd en tegen het frame of blok aan heb ik gewoon een mooie blauwe vonk. Verder heb ik nog een nieuwe bougie gepakt en gekeken of de grondplaat niet verdraaid is. Was niet het geval en stond nog mooi op 1.4mm voorontsteking.
Verder heb ik de sproeier schoongemaakt, luchtfilter nagekeken en hij krijgt gewoon benzine. Wat nu het gekke is: hij start nog steeds niet. Aan de afstelling ligt het niet, want hij startte gisteren nog na 1 stap.
|
do apr 21, 2011 6:02 pm |
|
|
MartinW0527
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm Berichten: 10527 Woonplaats: 0527
|
klinkt ie wel normaal bij het aanlopen?
do apr 21, 2011 6:08 pm |
|
|
Maup
ApriliaForum Member
|
Ja, gewoon normaal zoals altijd.
|
do apr 21, 2011 6:51 pm |
|
|
Maup
ApriliaForum Member
|
Re: Rs50 Carrera Eyewear van Maup
Nja, na een dag sleutelen en weinig verder te zijn gekomen, ben ik toch bang dat m'n polini ontsteking een beetje dood is. Das wel kutjes, want hij reed best wel lekker en nu moet ik dus weer een nieuwe polini gaan zoeken ergens. Misschien dat ik nu wel voor een hpi ga kijken. Om in deze donkere tijden toch een beetje positief te blijven heb ik nog een kleine update: In het kader van: Is van de week deze cilinder binnen gekomen: Een Hebo Manston Platte Neger. Nu nog op zoek naar een leuk bijpassend pijpje, een spruitstuk voor onderstaand ding en een pakkingset. Carbje:
|
do apr 21, 2011 9:33 pm |
|
|
Tom Sluiters
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr aug 14, 2009 6:46 pm Berichten: 1495 Woonplaats: Barendrecht
|
Re: Rs50 Carrera Eyewear van Maup //kutupdate P.14 (polini d
hmm, hij vonkt, tijdstip klopt, krijgt benzine maar start niet. Komt me bekend voor
do apr 21, 2011 10:23 pm |
|
|
Maup
ApriliaForum Member
|
Tom Sluiters schreef: hmm, hij vonkt, tijdstip klopt, krijgt benzine maar start niet. Komt me bekend voor Hmm, ik krijg ineens een flashback idd Loopt dat ding alweer eigenlijk?
|
do apr 21, 2011 11:11 pm |
|
|
Luuk1488
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do apr 01, 2010 1:44 am Berichten: 902 Woonplaats: Naaldwijk
|
Maupie maupie, wanneer gaan we beunen?! Ik wil die platte negert wel eens zien! Je hebt wel mooie spulletjes nu! En die gaan allemaal onder die RS? Je moet gewoon een extra beun ding kopen en daar een sprintert van maken, en je RS gewoon lekker relaxt houden met ori ontsteking en Roze Top+ 21mm, en R2 ofzo? xxx
vr apr 22, 2011 12:04 am |
|
|
MartinW0527
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm Berichten: 10527 Woonplaats: 0527
|
nee je moet gewoon een beest van je rs maken en een auto of motor of allebei kopen
vr apr 22, 2011 1:52 pm |
|
|
frishh
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 13, 2010 11:06 am Berichten: 3714 Woonplaats: Delft
|
Is je bobine. Wel eens bij natuurkunde die proef met die spoelen gehad? Als het weekijzer ertussen geen goed contact meer heeft verliest hij ruim de helft van de stroom, bobine is nu toch kapot dus ik zou hem gewoon opensnijden en kijken of er iets te maken valt.
vr apr 22, 2011 4:19 pm |
|
|
Luuk1488
ApriliaForum Member
|
Ik heb hier nog een Pro Race liggen Maup, alleen ik weet niet goed in wat voor staat hij is, de bocht is verroest, maar doorgeroest geloof ik niet, ik heb geen cilinder voor deze uitlaat dus mag hij van mij weg, voor 3 tientjes mag je hem hebben..
za apr 23, 2011 12:13 am |
|
|
Maup
ApriliaForum Member
|
Luuk1488 schreef: Ik heb hier nog een Pro Race liggen Maup, alleen ik weet niet goed in wat voor staat hij is, de bocht is verroest, maar doorgeroest geloof ik niet, ik heb geen cilinder voor deze uitlaat dus mag hij van mij weg, voor 3 tientjes mag je hem hebben.. Ow nice. Die wil ik wel een keer van je over kopen dan frishh schreef: Is je bobine. Wel eens bij natuurkunde die proef met die spoelen gehad? Als het weekijzer ertussen geen goed contact meer heeft verliest hij ruim de helft van de stroom, bobine is nu toch kapot dus ik zou hem gewoon opensnijden en kijken of er iets te maken valt. Is zo'n bobine universeel? Want ik heb hier nog wel een of andere bobine van een scooter liggen. Zal zo even kijken of dat gaat werken. Een nieuwe polini bobine kost 100 euro. Dan ken ik net zo goed een hele nieuwe ontsteking halen... MartinW schreef: nee je moet gewoon een beest van je rs maken en een auto of motor of allebei kopen Auto hebk geen geld voor, motorrbw vinden me ouders niet echt verantwoord (gekke lui ). Maar ik ga zekers een beest van m'n rs maken. Ben momenteel een honda ss50 aan het restaureren. Die is nu zo goed als klaar. Dat word m'n dagelijks vervoer dan. De rs gebruik ik nu toch ook niet meer als vervoer, meer als speelgoed zegmaar.. Dus die kan nog wel wat extremer.
|
za apr 23, 2011 1:32 pm |
|
|
Luuk1488
ApriliaForum Member
|
En die restauratie van die SS50 krijgen wij niet te zien?
za apr 23, 2011 6:36 pm |
|
|
|