Auteur |
Bericht |
Lex
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo mei 31, 2006 5:41 pm Berichten: 1059 Afbeeldingen: 15 Woonplaats: Enschede
|
de testbank uitdraai zegt het
edit: sorrie de arrow heeft 59pk en een tyga heeft 62pk op het achterwiel
_________________ CBR400RR, ZXR400, CB500. over 4 maanden: CBR600RR!!
|
wo apr 02, 2008 1:01 pm |
Persoonlijk album
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
Lex schreef: thomasrs50 schreef: mooi ding, woon je trouwens in België, heb deze RS namelijk op 2dehands.be zien staan
en om je even je ontnuchteren
een full arrow exhaust system geeft je max zo'n 2/3 pk meer nou wel meer hoor, met een arrow heb je zo'n 62 pk op je achterwiel en je hebt wel 60pk op je krukas maar dat zal dan 50pk op je achterwiel zijn hoor.
Alex, je bent een grapjas
en suzuki RGV VJ22 heeft standaard 58 achterwiel pk's, met een arrow system komen ze met moeite aan 62pk
dat is dus exact 4pk winst, wat ERG veel is door enkel andere uitlaten te monteren
ff voor de noobs, een VJ22 heeft hetzelfde blok als de RS250
edit: had je laatste post niet gezien
uit een arrow kan je meer halen dan 59 en een RS heeft 43kw (oid), dus zeker 58 pk's
(beter je huiswerk maken )
_________________
|
wo apr 02, 2008 3:37 pm |
Persoonlijk album
|
|
Jorrit
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jul 07, 2007 10:34 pm Berichten: 1407 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Hooghalen, omg.-Assen
|
wat zijn de betere uitlaten voor een 250
Arrow
Jolly Moto
Figaroli
...
_________________
geluidje: https://www.youtube.com/watch?v=hQ3GBma7Q-I
|
do apr 03, 2008 4:31 pm |
Persoonlijk album
|
|
RS Nera
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do aug 16, 2007 1:54 pm Berichten: 1558 Woonplaats: Zandbergen
|
jolly moto heb ik al veel goeie dingen van gehoord van mensen die vroeger met 250cc raceten, maar die dingen scheuren nogal snel
figaroli ken ik niet
arrow is wel kwaliteit maar iets minder snel dan jolly imo
_________________ RS Nera Project GSX 750 project Mito mini project Kawasaki GPX 600 R BMW F800R
|
do apr 03, 2008 4:40 pm |
|
|
koenvb
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo maart 30, 2008 12:49 pm Berichten: 16
|
hey allemaal, bedankt voor de tips! over de 250 heb ik nog veel te leren, dus ze zijn zeer welkom.
heb hem gisteren en vandaag uit elkaar gehaald. Ik kan morgenavond de foto's posten. ben momenteel volop bezig met het opschuren van de kappen. morgen ga ik met een spuiter overleggen voor de nieuwe look.
daarnaast nog enkele zaken die bij het strippen/nader onderzoek duidelijk zijn geworden:
-originele uitlaat is echt wel ver doorgeroest, dus de nieuwe komt er zowiezo. ik zie dat je de tyga in stainless of gewoon staal kan krijgen. zou het volstaan als ik de gewone neem en dan met enkele lagen hitte bestendige lak bescherm? of is het toch aan te raden om voor de stainless te gaan? het prijsverschil is nogal groot... zelfde voor de dempers... heeft kevlar/carbon extra voordelen buiten gewicht?
-rem- en schakelhendel zijn aan vervanging toe. de stukken tussen de kroonplaat en de handvaten van t stuur zijn ook stevig geroest...
-de velg blijkt ook een opknapbeurt te kunnen gebruiken. denk dat ik ze opnieuw ga laten coaten.
-venstertje is eraf gehaald, kga eens horen wat een nieuw kost. t zag er nogal flashy uit...
de krassen waren vrij diep, zal je morgen op de foto's zien. ik heb ze allemaal weggeplamuurd en ben nu alles aant opschuren.
iemand nog een mooi ontwerpje voor een 250?
|
do apr 03, 2008 9:32 pm |
|
|
rs-erik-rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jan 24, 2008 11:06 pm Berichten: 173 Afbeeldingen: 7
|
ziet er mooi en bruut uiit hoor ben benieuwd wat het gaat worden
|
do apr 03, 2008 9:46 pm |
Persoonlijk album
|
|
RS Nera
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do aug 16, 2007 1:54 pm Berichten: 1558 Woonplaats: Zandbergen
|
koenvb schreef: hey allemaal, bedankt voor de tips! over de 250 heb ik nog veel te leren, dus ze zijn zeer welkom. heb hem gisteren en vandaag uit elkaar gehaald. Ik kan morgenavond de foto's posten. ben momenteel volop bezig met het opschuren van de kappen. morgen ga ik met een spuiter overleggen voor de nieuwe look. daarnaast nog enkele zaken die bij het strippen/nader onderzoek duidelijk zijn geworden: -originele uitlaat is echt wel ver doorgeroest, dus de nieuwe komt er zowiezo. ik zie dat je de tyga in stainless of gewoon staal kan krijgen. zou het volstaan als ik de gewone neem en dan met enkele lagen hitte bestendige lak bescherm? of is het toch aan te raden om voor de stainless te gaan? het prijsverschil is nogal groot... zelfde voor de dempers... heeft kevlar/carbon extra voordelen buiten gewicht? -rem- en schakelhendel zijn aan vervanging toe. de stukken tussen de kroonplaat en de handvaten van t stuur zijn ook stevig geroest... -de velg blijkt ook een opknapbeurt te kunnen gebruiken. denk dat ik ze opnieuw ga laten coaten. -venstertje is eraf gehaald, kga eens horen wat een nieuw kost. t zag er nogal flashy uit... de krassen waren vrij diep, zal je morgen op de foto's zien. ik heb ze allemaal weggeplamuurd en ben nu alles aant opschuren. iemand nog een mooi ontwerpje voor een 250?
race replica maken van bijvoorbeeld de fortuna
|
do apr 03, 2008 9:47 pm |
|
|
Cypher
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo mei 27, 2007 5:46 pm Berichten: 1534 Afbeeldingen: 11 Woonplaats: Winterswijk
|
een replica uit de 125/250cc races zou wel een mooi idee zijn, als je in het RS125/250 topic kijkt heb je al wat voorbeelden van bestaande aprilia modellen..
je kunt ook een schetsje maken van de lijnen van de rs en dan zelf met potlood wat uittekenen..
_________________
|
do apr 03, 2008 9:50 pm |
Persoonlijk album
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
gewoon stalen tyga nemen en blanke hittebestendige lak derover
carbon is lichter en geeft andere sound, verder geen voordelen
_________________
|
do apr 03, 2008 11:36 pm |
Persoonlijk album
|
|
Racekees
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm Berichten: 6379 Afbeeldingen: 16 Woonplaats: Hoogkerk
|
wat dacht je van een opmaat uitlaat? kost je iets meer. maar dan heb je dé perfecte uitlaat.
|
do apr 03, 2008 11:50 pm |
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
Racekees schreef: wat dacht je van een opmaat uitlaat? kost je iets meer. maar dan heb je dé perfecte uitlaat.
tyga's zijn "opmaat" uitlaten
heeft weinig zin een opmaat te maken als er niets aan het blok is veranderd
_________________
|
do apr 03, 2008 11:53 pm |
Persoonlijk album
|
|
Racekees
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm Berichten: 6379 Afbeeldingen: 16 Woonplaats: Hoogkerk
|
tuurlijk wel. een opmaat uitlaat kun je naar wens laten maken.
je kunt dus zef bepalen hoe je motor gaat presteren, korte felle powerband, of een doffe brede powerband, meer koppel, of meer toptoeren. dat kun je allemaal bespreken wanneer je er 1 opmaat laat maken.
daar kan geen enkele productie uitlaat tegenop.
|
vr apr 04, 2008 12:05 am |
|
|
Jorrit
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jul 07, 2007 10:34 pm Berichten: 1407 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Hooghalen, omg.-Assen
|
D-Cypher schreef: een replica uit de 125/250cc races zou wel een mooi idee zijn, als je in het RS125/250 topic kijkt heb je al wat voorbeelden van bestaande aprilia modellen..
je kunt ook een schetsje maken van de lijnen van de rs en dan zelf met potlood wat uittekenen..
yep, deez heb ik al paar x post, maar voor je nog us
t is wel t NM, maar je krijgt wel een idee
_________________
geluidje: https://www.youtube.com/watch?v=hQ3GBma7Q-I
|
vr apr 04, 2008 1:33 am |
Persoonlijk album
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
Racekees schreef: tuurlijk wel. een opmaat uitlaat kun je naar wens laten maken.
je kunt dus zef bepalen hoe je motor gaat presteren, korte felle powerband, of een doffe brede powerband, meer koppel, of meer toptoeren. dat kun je allemaal bespreken wanneer je er 1 opmaat laat maken.
daar kan geen enkele productie uitlaat tegenop.
dat is natuurlijk wel waar, maar mijn reply was met pk's in het achterhoofd
een tyga pijp is echt één van de betere vervangpijpen, ze zijn goedkoop en presteren erg goed
even tussen haakjes:
tyga werkt nauw samen met de members van rgv250.co.uk en nsr world (en andere fora met zeldzamere motoren), ze proberen bij dat bedrijf dus steeds om aan de gemiddelde eisen te voldoen en zo een goed product neer te zetten
_________________
|
vr apr 04, 2008 9:13 am |
Persoonlijk album
|
|
koenvb
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo maart 30, 2008 12:49 pm Berichten: 16
|
update
vandaag en gisteren aan het schuren geweest. zo is hij meteen omgevormd van dit
naar dit
Ik heb ondertussen met een kerel die carrossier is een deal gemaakt voor het spuitwerk. hij gaat vanaf geschuurde kappen tot eindresultaat voor me doen voor 300 euro. voorlopig ligt dit ontwerp op tafel:
de voorkant heb ik afgekeken van deze:
de kont zou hetzelfde worden als op deze
iemand tips/aanpassingen op het ontwerp?
wil hem graag sponsorvrij houden, dus enkel officiële aprilia-logo's en dergelijke.
|
vr apr 04, 2008 10:15 pm |
|
|
|