Auteur |
Bericht |
stratobender
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di nov 15, 2005 1:48 pm Berichten: 80 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Gooik
|
Bedankt voor de reacties en vooral ook aan Racekees want ik begon mij echt vragen te stellen wat er nu zo verkeerd was aan die lamp.
Een beetje uitleg dus:
We zijn lang bezig geweest aan Sampers zijn project en inmiddels was Daan ook al 16 en heeft een RS bijeengespaard, we hadden dus nog een brommer nodig voor mij, we gaan daar zeker eens een project van maken maar we weten nog niet echt wat het gaat worden: naked of race of cafe-racer etc. (heb al voorvork en wiel van cagiva prima, kader van RS, SSmotor enz.). Inmiddels is Mister D alweer aan een ander project bezig.
Maar om vlug iets klaar te hebben gingen we voor een RS OM omdat we daar genoeg onderdelen voor hadden, maar we gingen er niets speciaals van maken. Mister D heeft die helemaal ineengestoken. Eigenlijk had ik graag de kuipen dichtgewerkt en MV agusta kleuren met logo erop, maar dat ging te lang duren.
Die koplamp was echter veeeel te lelijk in die ouderwetse trapeziumvorm om zo te laten.
We hebben ons dan aan de tafel gezet en allerlei vormen opgetekend tot we iets bruikbaar vonden. Zoals Wesco het zegt zie ik ook graag booskijkers maar het mag eens iets anders zijn. Het kruis was eenvoudig en heeft iets metal achtig. Op deze manier blijft veel van de lichtstraal doorkomen (niet onbelangrijk) en kun je eventueel de lijnen laten doorlopen over de kuip. Maar eigenlijk is dit gewoon een klein detail op een brommer die van de schroothoop werd gered.
Die verf hadden we nog over en die zwarte stikkers waren bij de brommerboer voor 2,5€, die witte van Aprilia kostten 10€. Uiteindelijk moest ik enkel een nieuw windscherm en twee dichtingen van de voorvork kopen en nieuwe remblokken.
Ook wat betreft de banden wilde ik eens wat anders, we hebben al veel pirelli’s gehad en onze plaatselijke bandencentrale bezorgde ons Continental banden “Conti City”: vooraan 2.75-16 (niet tubeless) en achteraan 110.80.17. Deze banden moeten absoluut niet onderdoen voor Pirelli’s, ze zijn vlug op temperatuur, kleven op de weg en je mag er echt op vertrouwen.
Ik heb zo nog niet echt kunnen testen in de regen maar het profiel laat het beste vermoeden.
Werner, ook bedankt voor het compliment, maar 2 jaar geleden hadden we nog nooit geplamuurd of geschilderd of met polyester gewerkt. We hebben een compressor en een spuitpistool gekocht en als we spuiten hangen we zeilen aan de muur van de garage. Al doende leer je en je kan alles leren; als je van dichtbij kijkt zie je wel dat het niet door een vakman is gedaan, maar we worden steeds beter en voor ons is het voldoende. De tijd die we samen spenderen aan onze hobby zijn voor mij van onschatbare waarde en geen enkele carière weegt daar tegenop.
_________________ aprilia
-only-the-brave-
|
wo mei 03, 2006 12:28 am |
|
|
[YRT]
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za sep 13, 2003 2:32 am Berichten: 2242 Woonplaats: ZH
|
stratobender schreef: Werner, ook bedankt voor het compliment, maar 2 jaar geleden hadden we nog nooit geplamuurd of geschilderd of met polyester gewerkt. We hebben een compressor en een spuitpistool gekocht en als we spuiten hangen we zeilen aan de muur van de garage. Al doende leer je en je kan alles leren; als je van dichtbij kijkt zie je wel dat het niet door een vakman is gedaan, maar we worden steeds beter en voor ons is het voldoende. De tijd die we samen spenderen aan onze hobby zijn voor mij van onschatbare waarde en geen enkele carière weegt daar tegenop.
geen probleem met veel zelf doen leer je inderdaad erg veel ik zoek eigelijk nog iemand die voor mij een kappen set wil spuiten
|
wo mei 03, 2006 12:58 am |
|
|
rs joost
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 10, 2006 5:21 pm Berichten: 2477 Woonplaats: bantcity
|
stratobender schreef: Bedankt voor de reacties en vooral ook aan Racekees want ik begon mij echt vragen te stellen wat er nu zo verkeerd was aan die lamp. Een beetje uitleg dus: We zijn lang bezig geweest aan Sampers zijn project en inmiddels was Daan ook al 16 en heeft een RS bijeengespaard, we hadden dus nog een brommer nodig voor mij, we gaan daar zeker eens een project van maken maar we weten nog niet echt wat het gaat worden: naked of race of cafe-racer etc. (heb al voorvork en wiel van cagiva prima, kader van RS, SSmotor enz.). Inmiddels is Mister D alweer aan een ander project bezig. Maar om vlug iets klaar te hebben gingen we voor een RS OM omdat we daar genoeg onderdelen voor hadden, maar we gingen er niets speciaals van maken. Mister D heeft die helemaal ineengestoken. Eigenlijk had ik graag de kuipen dichtgewerkt en MV agusta kleuren met logo erop, maar dat ging te lang duren. Die koplamp was echter veeeel te lelijk in die ouderwetse trapeziumvorm om zo te laten. We hebben ons dan aan de tafel gezet en allerlei vormen opgetekend tot we iets bruikbaar vonden. Zoals Wesco het zegt zie ik ook graag booskijkers maar het mag eens iets anders zijn. Het kruis was eenvoudig en heeft iets metal achtig. Op deze manier blijft veel van de lichtstraal doorkomen (niet onbelangrijk) en kun je eventueel de lijnen laten doorlopen over de kuip. Maar eigenlijk is dit gewoon een klein detail op een brommer die van de schroothoop werd gered. Die verf hadden we nog over en die zwarte stikkers waren bij de brommerboer voor 2,5€, die witte van Aprilia kostten 10€. Uiteindelijk moest ik enkel een nieuw windscherm en twee dichtingen van de voorvork kopen en nieuwe remblokken. Ook wat betreft de banden wilde ik eens wat anders, we hebben al veel pirelli’s gehad en onze plaatselijke bandencentrale bezorgde ons Continental banden “Conti City”: vooraan 2.75-16 (niet tubeless) en achteraan 110.80.17. Deze banden moeten absoluut niet onderdoen voor Pirelli’s, ze zijn vlug op temperatuur, kleven op de weg en je mag er echt op vertrouwen. Ik heb zo nog niet echt kunnen testen in de regen maar het profiel laat het beste vermoeden. Werner, ook bedankt voor het compliment, maar 2 jaar geleden hadden we nog nooit geplamuurd of geschilderd of met polyester gewerkt. We hebben een compressor en een spuitpistool gekocht en als we spuiten hangen we zeilen aan de muur van de garage. Al doende leer je en je kan alles leren; als je van dichtbij kijkt zie je wel dat het niet door een vakman is gedaan, maar we worden steeds beter en voor ons is het voldoende. De tijd die we samen spenderen aan onze hobby zijn voor mij van onschatbare waarde en geen enkele carière weegt daar tegenop.
die continental achterband heb ik ook , rijden idd zeer fijn ook in de regen , goed profiel , en je hebt veel grip
|
wo mei 03, 2006 10:07 am |
|
|
Racekees
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm Berichten: 6379 Afbeeldingen: 16 Woonplaats: Hoogkerk
|
Citaat: “Conti City”: vooraan 2.75-16 (niet tubeless) en achteraan 110.80.17.
hoe duur zijn die banden p stuk dan? ze zien er erg mooi uit en tegen de tijd dat ik nieuwe banden nodig heb lijken deze me wel wat
verder nog plannen aan de brommer of laat je het hierbij?
|
wo mei 03, 2006 2:34 pm |
|
|
DennisRS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jul 03, 2005 11:08 pm Berichten: 1466 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Alem
|
stratobender schreef: 2 jaar geleden hadden we nog nooit geplamuurd of geschilderd of met polyester gewerkt. We hebben een compressor en een spuitpistool gekocht en als we spuiten hangen we zeilen aan de muur van de garage. Al doende leer je en je kan alles leren; als je van dichtbij kijkt zie je wel dat het niet door een vakman is gedaan, maar we worden steeds beter en voor ons is het voldoende. De tijd die we samen spenderen aan onze hobby zijn voor mij van onschatbare waarde en geen enkele carière weegt daar tegenop.
je hebt helemaal gelijk, en voor een ( zoals je het zelf een beetje noemt ) "bij elkaar geraapte" rs ziet ie er zeker wel goed uit hoor, erg netjes voor iemand die niet zo ervaren is , ik zou het niet kunnen...
maar zou het wel graag leren !
_________________ De NnisRs
|
wo mei 03, 2006 3:20 pm |
Persoonlijk album
|
|
stratobender
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di nov 15, 2005 1:48 pm Berichten: 80 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Gooik
|
Racekees schreef: Citaat: “Conti City”: vooraan 2.75-16 (niet tubeless) en achteraan 110.80.17. hoe duur zijn die banden p stuk dan? ze zien er erg mooi uit en tegen de tijd dat ik nieuwe banden nodig heb lijken deze me wel wat verder nog plannen aan de brommer of laat je het hierbij?
Ik heb 110 € betaald voor de 2 banden incl. binnenband vooraan.
Momenteel geen plannen voor deze brommer, tenzij ik leuke stickers vind of zo.
Zodra de tuareg van Mr D rijdt beginnen we aan een nieuw projectje voor mij... en dat moet iets vet worden
-only-the-brave-
|
do mei 04, 2006 10:13 pm |
|
|
wutske
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jan 26, 2005 7:00 pm Berichten: 221 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Kapellen (Antwerpen-België)
|
Nou, mooi spul , maar 'k vind de bestickering nogal 'onevenwichtig' overkomen.
De koplamp komt ook n beetje raar over, maar dat wist je zeker al . 'k Denk dat dat waarschijnlijk komt omdat ie zo nogal klein overkomt ivg met een gewone koplamp en ook omdat ie echt achter de kap zit. 't Is gewoon iets anders, moet je waarschijnlijk even aan wennen (net zoals iemand die na jaren een bril plots lenzen in heeft)
_________________ AF1 Sintesi, 50cc, uitlaat max. begrenst, doet ie nog 65 :s
|
do mei 04, 2006 11:01 pm |
Persoonlijk album
|
|
Racekees
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm Berichten: 6379 Afbeeldingen: 16 Woonplaats: Hoogkerk
|
110€ voor 2 banden? dat valt me nog hard mee
|
vr mei 05, 2006 1:36 pm |
|
|
supervaags
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo sep 18, 2005 3:04 pm Berichten: 1389 Afbeeldingen: 2
|
ik vind het wel een mooi ding opzich
wel jammer dat de spiegels scheef zitten
vr mei 05, 2006 2:16 pm |
Persoonlijk album
|
|
speed
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo apr 26, 2006 6:06 pm Berichten: 189 Woonplaats: Gooik
|
schoone brommer
sebiet zien we den daan en de sammy me hun pa door oetingen sjeezen!
_________________ speed
|
vr mei 05, 2006 5:09 pm |
|
|
[YRT]
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za sep 13, 2003 2:32 am Berichten: 2242 Woonplaats: ZH
|
@speed: het is een nederlands forum heh dus geen vlaams geblaat hier anders kan ik het helemaal niet meer volgen
waarom probeer je geen nieuw model RS in de voorkap pas te maken ?
|
za mei 06, 2006 10:59 am |
|
|
speed
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo apr 26, 2006 6:06 pm Berichten: 189 Woonplaats: Gooik
|
YRT, sorry
kleine vertaling :
vetstrakke brommer !
straks zien we sampers en mister D samen met hun ouwe heer door Oetingen (een dorp :p) rijden
_________________ speed
|
za mei 06, 2006 4:09 pm |
|
|
missy mayo
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr okt 14, 2005 1:39 pm Berichten: 127 Afbeeldingen: 24 Woonplaats: stramproy
|
opzich wel mooie brommer kleur vind ik mooi
bestikkering kan beter
koplamp vind ik persoonlijk niet zo mooi maar
kan voorstellen dat anderen ut wel machtig vinden
|
zo mei 07, 2006 10:02 pm |
Persoonlijk album
|
|
stratobender
ApriliaForum Member
|
supervaags schreef: ik vind het wel een mooi ding opzich wel jammer dat de spiegels scheef zitten
Toch iemand die het gezien heeft
Die kuipbevestiging komt van een rs met schade; ik had ze wat recht geklopt maar blijkbaar niet genoeg, dat zie je pas goed met de kuipen erop. Ik moet de rechterkant nog wat bijwerken!
Momenteel dient mijn rechterspiegel voornamelijk om bomen en helikopters in de gaten te houden
-only-the-brave-
|
ma mei 08, 2006 12:37 pm |
|
|
|