Auteur |
Bericht |
Tom Sluiters
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr aug 14, 2009 6:46 pm Berichten: 1495 Woonplaats: Barendrecht
|
Re: Tom Sluiters - RS 50 NM
hip
wo dec 16, 2009 4:41 pm |
|
|
ThomaSBK
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jan 19, 2009 9:44 pm Berichten: 4057 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Zutphen
|
maareh dat spuiten wat moeten we daaronder verstaan ? replica ?
_________________ http://instantboss.org/
|
wo dec 16, 2009 5:47 pm |
Persoonlijk album
|
|
Tom Sluiters
ApriliaForum Member
|
ik weet nog niet, zat ik wel aan te denken. Ik moet maar eens gaan photoshoppen
wo dec 16, 2009 10:40 pm |
|
|
Tom Sluiters
ApriliaForum Member
|
Beginpost aangepast: Spuiten (photoshop ontwerp)Over een tijdje ga ik mijn brommer spuiten. Helaas ben ik geen goede photoshopper. Hierbij dus het verzoek of iemand nischien een paar ontwerpjes voor wil shoppen. Hier een paar richtlijnen: * Zwart frame, achterbrug, velgen en kroonplaat * Zwarte basiskleur op de kappen (mag ook anders zijn) * Niet te veel sponsor / merk stickers * Bijpassend velglint * Aprilia racing stickers op de achterbrug (en eventueel andere plekken) * (eventueel) De Aprilia leeuw ergens gebruiken * Graag met een 2e en mischien 3e kleur (wit en rood ofzo) Hier kan je een photoshop bestand downloaden voor een Aprilia Rs 50 NM : http://rapidshare.com/files/185648188/NM.psd
ma jan 11, 2010 11:25 pm |
|
|
Tom Sluiters
ApriliaForum Member
|
Beginpost aangepast:Update 17-01-10 Aprilius is vandaag langs geweest. Hij heeft eerst de carburateur schoongemaakt. met de elektrische start sloeg de brommer niet aan. Met aanlopen was er wel ontsteking, maar als je stopte met lopen viel de brommer direct weer uit. De compressie leek ook erg laag, en af en toe was er een compressieslag tijdens het aanlopen. Daarna probeerden we om de cilinder eraf te halen, maar de moertjes zaten zo vast, dat we bang waren om ze dol te draaien, en we besloten om her er maar bij te laten. Ik ben van plan om het blok naar 11martijn11 te sturen voor een revisie, en om naar de cilinder te laten kijken, maar deze moet waarschijnlijk vervangen worden. Als het blok dan toch uit de brommer ligt wil ik gelijk de kappen, het frame, de achterbrug enz. gaan spuiten. De oproep voor photoshoppers staat dus nog steeds! nieuwe cilinder Zoals jullie in de vorig update hebben kunnen lezen heb ik een nieuwe cilinder nodig. Wat is beter, een snelle 50cc of een normale 70cc. ik wil er niet al te veel geld aan uitgeven en ik wil graag een volledige kit inclusief kop, cilinder enz… Ik zat zelf te kijken naar een DR 70cc cilinder ( http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... -Am-345-6-Ø49mm-Dr.html) of een Top Performance cilinderkit 75cc ( http://opvoeren.nl/shop/onderdelen_res. ... 050%201999>&Afk=rs50&Srt=cil&Srtn=Cilinders onderste van het lijstje). Zijn dit een beetje degelijke cilinders? Ik heb liever gietijzer dan aluminium. Ik heb momenteel een Gianelli uitlaat op een standaard am6 cilinder. is deze uitlaat ook geschikt voor 70cc? Ook ben ik van plan om een nieuwe carb te kopen. is 17,5 mm een goede keus, of moet ik groter gaan?
ma jan 18, 2010 7:55 pm |
|
|
Tom Sluiters
ApriliaForum Member
|
Update 20-10-01
Vanmiddag heb ik m’n blokje eruit gehaald en naar 11martijn11 opgestuurd voor revisie. Ook zal het blok worden geparelstraald. Indien nodig komt er een DR 80 cc op. Nu m’n blok er toch uit is, en de brommer uit elkaar ligt, ga ik binnenkort gelijk mijn frame, kappen, etc. spuiten. Photoshop ontwerpjes zijn nog steeds welkom!
do jan 21, 2010 12:26 am |
|
|
StReS KiP
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo apr 30, 2006 2:42 pm Berichten: 1532 Woonplaats: Spijkenisse
|
Ik raad je een gietijzeren cilinder echt af.. Dat rijd echt niet fijn.. Je kan beter ietwat meer uitgeven voor een goede alu cilinder, daar komt ook een stuk meer vermogen uit.. Een Top Performances cilinder bijvoorbeeld, heeft een goede prijs/kwaliteits verhouding En is heel gangbaar op jou Gianelli uitlaat..
|
za jan 23, 2010 4:31 pm |
|
|
11martijn11
ApriliaForum Member
|
StReS KiP schreef: Ik raad je een gietijzeren cilinder echt af.. Dat rijd echt niet fijn.. Je kan beter ietwat meer uitgeven voor een goede alu cilinder, daar komt ook een stuk meer vermogen uit.. Een Top Performances cilinder bijvoorbeeld, heeft een goede prijs/kwaliteits verhouding En is heel gangbaar op jou Gianelli uitlaat.. Blokje is vandaag uitelkaar gegaan, geglasparelstraalt en bestelling is al gedaan. Gietijzer moet je gewoon wat rustiger mee omgaan.. en Dr80 rijd gewoon prima voor straat gebruik, veel koppel en je top word ook niet zo hoog. ( wat meestal toch niet nodig is )
|
za jan 23, 2010 4:39 pm |
|
|
Tom Sluiters
ApriliaForum Member
|
Ik heb de brommer idd voor dagenlijks gebruik. ik heb dus geen hoge top nodig. veel koppel is wel fijn.
za jan 23, 2010 9:28 pm |
|
|
Tom Sluiters
ApriliaForum Member
|
Update 10-02-10Ik vond het wel weer tijd voor een update worden. Sinds mijn vorige update heb Ik de brommer tot op het frame kaal gehaald. Het motorblok heb ik opgestuurd naar 11martijn11 voor een brokrevisie. Hij heeft ook een DR 80 cilinder gemonteerd. Ook heb ik een aantal onderdelen bij Jos Dijkman en Easyparts besteld. Hier een paar foto’s: Het frame: M’n onderdelen van Jos Dijkman en Easyparts: M’n velgjes die ik gelijk maar ff getaped heb met rood velgtape (van Easyparts): Het enige dat ik nog moet doen voor dat de brommer weer in elkaar kan is spuiten. Een maatje van m’n pa heeft een eigen spuitcabine waar ik de brommer mag spuiten. Het probleem is dat die kerel momenteel in het buitenland zit. Ik weet dus niet wanneer ik kan gaan spuiten… Zo moet de brommer worden: Er komen ook andere tellerachtergronden die bij de kapopen passen, maar deze moeten nog gephotoshopt worden. De toekomstige set-up (heb alle onderdelen al binnenDR 80 cilinder 13/47 tandwiel verhouding (ik heb ook 14 liggen) Gianelli uitlaat (van m’n vorige set-up) Standaard luchtfilter Dellorto PHVB 19 DD Ovaal carburateur
Mvg
Tom Sluiters
Laatst bijgewerkt door Tom Sluiters op do feb 11, 2010 11:55 am, in totaal 1 keer bewerkt.
|
wo feb 10, 2010 9:38 pm |
|
|
bartp
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo maart 04, 2009 8:51 pm Berichten: 3034 Woonplaats: Mooiste stad achter de duinen
|
Ziet er goed uit, vooral de shop. Strak maar simpel. Keep up the good work
aprilius schreef: beter noem je niemand hier een voetveeg, als je zelf nieteens een leven hebt buiten dit forum, en geen haar beter bent dan die drol die ik net nog doorspoelde viewtopic.php?f=10&t=17600 RENESSE BAZENMEETING!!! NEEM OP Z'N MINST EEN KIJKJE!!!!
|
wo feb 10, 2010 9:40 pm |
|
|
Tom Sluiters
ApriliaForum Member
|
Re: Tom Sluiters - RS 50 NM (Onderdelen binnen)
shop komt uit het photoshop topic maar ik heb er zelf wat dinbgentje aan veranderd ik hoop m snel te kunnen spuiten, dat fieten is maar niks al je eenmaal een brommer gewend bent
|
wo feb 10, 2010 9:43 pm |
|
|
bartp
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo maart 04, 2009 8:51 pm Berichten: 3034 Woonplaats: Mooiste stad achter de duinen
|
Ach, ik ben fietsen gewent, en brommen is een luxe
aprilius schreef: beter noem je niemand hier een voetveeg, als je zelf nieteens een leven hebt buiten dit forum, en geen haar beter bent dan die drol die ik net nog doorspoelde viewtopic.php?f=10&t=17600 RENESSE BAZENMEETING!!! NEEM OP Z'N MINST EEN KIJKJE!!!!
|
wo feb 10, 2010 9:56 pm |
|
|
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
Je hebt foutje gemaakt in je post, 23/47 ga je ongeveer 250 mee Maar ziet er allemaal heel netjes uit, ik wens je veel succes met spuiten, hoop dat ie mooier word dan je shop
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
do feb 11, 2010 1:09 am |
|
|
RS 666
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 12, 2007 2:04 am Berichten: 6134 Afbeeldingen: 25 Woonplaats: Alphen a/d Rijn
|
als je 23 en 14 hebt zou ik toch persoonlijk idd voor 14 gaan
do feb 11, 2010 1:43 am |
Persoonlijk album
|
|
|