Auteur |
Bericht |
Chrizu-kun
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 16, 2008 10:16 pm Berichten: 1478 Woonplaats: Amsterdam/Budapest
|
Re: Chrizu's Aprilia RS 50 My08 Black/Red
Okee? Ik ging een rondje rijden. En opeens stopt de brommer ermee. Ik wilde net wegrijden bij een stoplicht. Komt ie op toeren en begint ie te stotteren. Ik dacht benzine op want was niks te zien in de tank. Gelukkig net nasat tank station. Dus ik ff bijtanken. Moest ik hem aanrijden om aan te krijgen. Daarna heb ik dit nog 3 keer gehad onderweg naar huis. Is dit een warmloper of is er wat olie blijven plakken ofzo in de benzine toevoer. Want als ik gewoon gas gaf reed het gewoon goed.
_________________ Jesse says: no man echt niet meer, geen fut meer voor. Christopher Jambor says: ik pak ff mijn zweep. Jesse says: oke doe dat. Christopher Jambor says: BIATCH! Jesse says: ik ga nu wel ff trekken. Aprilia RS 80 Black/Red 2008.
|
za aug 21, 2010 2:39 pm |
|
|
Mikeeee
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za sep 06, 2008 12:17 pm Berichten: 3317 Woonplaats: lichtenvoorde
|
hij is toch goed afgestelt enso lijkt me sterk een warmloper, niks in je carb zitten of benzine toevoer?
za aug 21, 2010 4:31 pm |
|
|
Chrizu-kun
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 16, 2008 10:16 pm Berichten: 1478 Woonplaats: Amsterdam/Budapest
|
Tja, dunno. Ik zal het denk ik maar opnemen als ik in de straat rijd. Het lijkt idd op een vuiltje ofzo dat benzine toevoer soms blokkeert. Want soms, viel hij gewoon compleet uit. En soms was het stotteren. En soms was het gewoon dat hij bij een bepaalde gastoevoer ging kutten. Dus moest wel soms ff spelen. Ik hoop gewoon niet op een warmloper. Maar hij moet zowiezo langs dinsdag bij Aprilia. Die mogen gaan uitzoeken wat het is.
_________________ Jesse says: no man echt niet meer, geen fut meer voor. Christopher Jambor says: ik pak ff mijn zweep. Jesse says: oke doe dat. Christopher Jambor says: BIATCH! Jesse says: ik ga nu wel ff trekken. Aprilia RS 80 Black/Red 2008.
|
za aug 21, 2010 4:35 pm |
|
|
Manuel poggiali
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za sep 26, 2009 10:11 pm Berichten: 194 Woonplaats: Schoondijke, Zeeland!
|
ik had precies hetzelfde als jij en bij was toen mijn ontsteking niet meer helemaal goed. Ik had altijd dat hij eerst begon te stotteren en dat als je gas gaf leek het net of je benzine op was. Dus misschien dat het dat is.
_________________ viewtopic.php?f=13&t=14159 Aprilia Poggiali White!
|
za aug 21, 2010 6:40 pm |
|
|
Chrizu-kun
ApriliaForum Member
|
Yes goed dat je het zegt. Heel soms had ik ook dat hij na lang tijd rijden niet meer aan wilde gaan. Dan duurde het 5sec ofzo. Hoorde je dan ook een soort van ritsel?
|
za aug 21, 2010 6:41 pm |
|
|
jasperrr91
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma maart 23, 2009 7:35 pm Berichten: 7459 Woonplaats: Heerewaarden
|
Mijn ontsteking is ook keer doorgefikt. Ofja draadje doorgefikt. Begon eerst ook dat ie uitviel, stotterde enzo. En hem aan moest rennen. En bij bepaalde/hoge toeren het goed deed. Ontsteking gemaakt, probleem opgelost. Hoe oud is je bougie? Kan ook zijn dat die vetgeslagen is....
za aug 21, 2010 6:48 pm |
|
|
Chrizu-kun
ApriliaForum Member
|
Bougie is al goede paar duizend kilometers gebruikt. Denk 4 tot 4.5k.
|
za aug 21, 2010 6:51 pm |
|
|
Manuel poggiali
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za sep 26, 2009 10:11 pm Berichten: 194 Woonplaats: Schoondijke, Zeeland!
|
ja klopt ik had dat ook dat hij lange tijd niet aan wilde gaan. En ik kon hem ook alleen maar aankrijgen door hem een heeeeel lang stuk aan te rennen mja nieuwe ontsteking erop en sindsdien nergens meer last van gehad ik hoorde trouwens geen soort van ritsel, geen idee wat dat kan zijn.
_________________ viewtopic.php?f=13&t=14159 Aprilia Poggiali White!
|
za aug 21, 2010 7:59 pm |
|
|
Chrizu-kun
ApriliaForum Member
|
Hmmm. Aanduwen hoeft ook weer niet bij me. Zal er wel ff naar laten kijken. Zit een soort van ritsel geluid op. Alsof zeg maar er ergens een sleutelbosje los op het blok licht ofzo. Word ook niet sneller ofzo dermate ik meer toeren maak.
|
za aug 21, 2010 8:02 pm |
|
|
jasperrr91
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma maart 23, 2009 7:35 pm Berichten: 7459 Woonplaats: Heerewaarden
|
Hmm dat had me beun scooter ook, zat me cil. kop beetje los. aangedraait nergens meer last van. Maar na zo'n lange tijd dat je kop wat lostrilt denk ik van niet.
za aug 21, 2010 8:49 pm |
|
|
Chrizu-kun
ApriliaForum Member
|
Zeu. Bougietje vervangen. Klinkt al stukkkken beter. Die ouwe begon volgens mij al goed dood te gaan. Vol met aanslag enzo. Was wel mooi koffiebraun. Nu ff handjes schoonmaken. Broek an en scheuren als testrondje. Voor de zekerheid 2takt oliepompje gechecked. Alles zit nog aok pompt goed. Dus, laten we hopen dat het dit was. Ook heb ik mijn motorpak ff naar de stomery/schoonmaak winkel gebracht. Die doet ook speciaal motorpakken met uiterste zorg enzo. Dan hebk tenminste weer een gewoon mooi fel rode met zwart pak ipv donker rood met zwart Dan kan filmpje ook eindelijk komen. EN OOOK! Ga ik hierheen ^^ De Kakucs ring! Is me aangeraden door die Malossi winkel. Ze rijden er zelf ook vaak. En komen veel 2 takt schakeltjes rond de 50 tot 250 cctjes. Iedereen gaat in groepen enzo. Is een degelijke baan. En is nieuw dus nog redelijk onbekend. Kost ook vrij weinig. Omgerekend 16eu halve dag en 22eu hele dag (8am - 8pm). Stay tuned als me brommer het hierdoor weer lekker doet.
|
zo aug 29, 2010 4:57 pm |
|
|
Jeroenvs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 06, 2008 3:31 pm Berichten: 10590 Woonplaats: Oss
|
ja eindelijk fimpjes En haat aan hongarije, waarom is het daar zo achterlijk goedkoop
zo aug 29, 2010 5:00 pm |
|
|
Chrizu-kun
ApriliaForum Member
|
Nou Jeroen, hier wil je niet zitten binnen korte tijd. Alle prijzen zijn in de laatste 5 jaar ongelooflijk gestegen. En ze gaan de voor alles 25% BTW invoeren. Alles evenveel btw. Wat inhoud, dat het gemiddelde wat de overheid verdiend aan btw stijgt. Sommige dingen worden goedkoper maar de basis benodigdheden zoals brood enzo worden STUKKEN duurder. Aan de andere kant, probleem is er nog steeds. Zodra ik volgas geef valt ie uit en gaat ie niet meer aan. Voltage valt omlaag als een hoer. Denk dat het dus toch mijn ontsteking is. Eerdags dan maar weer weg brengen voor check up....zucht.
|
zo aug 29, 2010 6:30 pm |
|
|
Steffmeisterx
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo mei 03, 2009 3:13 pm Berichten: 1190 Woonplaats: Amsterdam
|
Manuel poggiali schreef: ik had precies hetzelfde als jij en bij was toen mijn ontsteking niet meer helemaal goed. Ik had altijd dat hij eerst begon te stotteren en dat als je gas gaf leek het net of je benzine op was. Dus misschien dat het dat is. jep heb ik ook gehad met mn senda dat mn ori ontsteking t toen begeven had, nieuwe ontsteking erop bleek ook de cilinder kapot te zijn.. mr hopen dat je mazzel hebt en dt t bij je ontsteking is gebleven! Chrizu-kun schreef: Hmmm. Aanduwen hoeft ook weer niet bij me. Zal er wel ff naar laten kijken. Zit een soort van ritsel geluid op. Alsof zeg maar er ergens een sleutelbosje los op het blok licht ofzo. Word ook niet sneller ofzo dermate ik meer toeren maak. ja had ik ook toen, mr bij mij bleken er toen ook 2 pitjes in mn wand te zitten, dus weet niet zeker of t door die ontsteking kwam of door die pitjes mr toen ik ernaar liet kijken door die gast met wie k m opgebouwd had zei die al gelijk ja t is je ontsteking, dus mssn is dit dan een mooi moment voor een binnenrotor
zo aug 29, 2010 6:32 pm |
|
|
Chrizu-kun
ApriliaForum Member
|
Naja zowiezo als de cilinder beschadigd is gaan alle originele onderdelen er weer op en hoppa der verkoop in. Ontsteking zal dan hoe dan ook gefixt moeten worden. Ze zullen toch alles nakijken. Dus we zullen zien of ik mazzel heb of megapech.
|
zo aug 29, 2010 6:35 pm |
|
|
|