HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu vr jan 03, 2025 2:48 pm

Antwoord op onderwerp  [ 1358 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 91  Volgende
 Chrizu's Aprilia RS 50 My08 Black/Red 
Auteur Bericht
chris2306
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Chrizu's Aprilia RS 50 My08 Black/Red
Schoutenrs schreef:
weet je waarom ze dat doen, zodat jij niet elke keer als je een paar krasjes hebt de verzekering inschakelt ;)

Dat wilde ik net zeggen :P

ma nov 24, 2008 5:15 pm
Profiel
Chrizu-kun
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Ja dat weet ik ook wel maar vind dat eigenlijk wel een stom iets. O:-) Doet er toch iemand bijvoorbeeld toch kleine schade aan je brommer, ga je ze toch niet inschakelen omdat je die eigen risico moet betalen, terwijl je eigenlijk wel verzekerd bent :X: Verzekerings maatschappijen willen zekerheid geven aan hun clienten, maar willen zelf ook meer zekerheid omdat ze centen willen besparen.

ma nov 24, 2008 6:21 pm
Profiel
Jantjj
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Ja, maar dat is logisch, ze moeten ook geld verdienen. Als ze elke rooie cent moesten betalen zouden ze er mee ophouden, dan moeten ze meer vergoeden dan dat ze binnen krijgen

ma nov 24, 2008 9:27 pm
Profiel
chris2306
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Idd, Maar dan vraag ik me af he, hoe controleren ze of je eigen risico hebt betaald/gaat betalen?
Even van het laagste uitgaan:
Je 'krijgt' €1350 zonder eigen risico. Netto is dit dus €1100,- wat je krijgt van de verzekering. Als je je brom nou verkoopt in de staat hoe het nu is, dan krijg je alsnog die 1100 uitbetaald, lijkt mij dan. :P

Maar wat als je nou op de een of andere manier voor 600,- al je schade kan repareren. Wat heeft de eigen risico dan voor zin, als alle schade binnen het uitgekeerde bedrag valt? :00/:

Ik stop ff met vragen xD sorry ervoor maar k moet het gewoon weten als ik wat onbekends krijg O:-)

Edit:
Oke ik kon het niet laten :X: :
Hoe krijg je het uitgekeerd, Krijg je het geld op je rekening -> kosten 'zelf' betalen of word de schade in een keer gerepareerd. Mocht het het eerste zijn, dan begin ik alvast met het oplappen van mijn brom :_:

ma nov 24, 2008 9:53 pm
Profiel
Chrizu-kun
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Ik heb geen idee maar ik ga ervan uit dat ik zelf 250EU van de reparatie kosten (1350EU) ga moeten betalen bij Motoport of de schade-expert in Almere. Anders zal ik vast een accept-giro thuisgestuurd krijgen waarin ik 250EU moet overmaken op hun rekening. En anders een persoonlijke email van die mensen waarin hetzelfde geld. Dus ik neem aan dat ik of 250 EU aan mijn verzekering ga moeten overmaken zodat hun de reparatie kosten van 250 kunnen bij Motoport of schade-expert kunnen aflossen. En anders moet ik dat zelf doen bij hun en krijg ik pas de brommer terug zodra dat gedaan is. Over de rest hoef ik mij geen zorgen te maken aangezien de andere verzekering dat moet aflossen en verplicht is dat te doen zodra de reparatie afgerond is.

di nov 25, 2008 11:15 am
Profiel
Martijn Derbi senda
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
chill toch: 1350 in je zak stoppen en een paar 2ehands kappen laten maken+ spuiten
Dan hou je heel wat over :<>:

di nov 25, 2008 9:02 pm
Profiel
Chrizu-kun
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Update:

Vandaag naar Motoport gegaan om voor mijn eigen veiligheid is een veilige motorpak te kopen. Het initiële idee was eigenlijk om alleen een set laarzen te kopen en misschien een jacket. Maar uiteindelijk ben ik toch overtuigd geworden dat het belangrijk is om veilig en vooral warm te kunnen reizen in de koudere tijden van Nederland (die vrij vaak voorkomen). Sommigen of zelf de meeste mensen zullen deze stap overdreven vinden. Maar het gaat erom dat je veilig en gezond kan genieten van het schakel brommer rijden. En tja al een valletje met stapvoets snelheid al je knie zwaar gekneusd kan laten raken wil ik niet weten hoe het is om onbeschermd het asfalt af te schrapen zonder bescherming. Alle items heb ik in het zwart gekocht en zwart/rood waar van toepassing.

Voor degenen die geïnteresseerd zijn in welke items precies in mijn aankoop zitten zal ik het alvast opsommen:

Dane broek Nyborg - EU 279
Dane Jack Halsted - EU 379
Dane Laars Versborg - EU 140

Totaal: EU 762

Mocht alles samen meenemen voor een totaalprijs van EU 677.45 :OO:

Dat is een korting van 15% :D De laarzen waren al in aanbieden voor 140 ipv 170 :Y:

Bedankt Motoport!

Btw, hier zijn de links naar de items:
Jacket: http://www.danebikewear.nl/nl/model?mod ... 0100010005
Broek: http://www.danebikewear.nl/nl/model?mod ... 0000010003
Laarzen: http://www.danebikewear.nl/nl/model?mod ... 0100010001

wo nov 26, 2008 10:11 pm
Profiel
Martijn Derbi senda
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
zeer mooi spul.

wo nov 26, 2008 10:27 pm
Profiel
Chrizu-kun
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Update:

Vandaag naar Motoport geweest om mijn jacket op te halen. Past perfect in de bestelde maat en ging mee naar huis. Heb ook ff gesproken over de brommer en alle onderdelen waren op voorraad bij de schade-expert behalve "1 klein dingetje" (zal vast het afgebroken achter rempedaaltje zijn). Alles wordt eronder gezet behalve dat ene ding natuurlijk en naar Motoport gebracht dinsdag. Als Motoport dat ding opgestuurd krijgt van de schade-expert gooien ze het er ff snel onder voor me. Mag ook dinsdag mijn kapotte kleren en mijn helm langs brengen dinsdag zodat die schade ook nog verhaald kan worden bij de tegenpartij zijn verzekering zodat ik nog lekker cash op mijn rekening krijg. Kan niet wachten tot dinsdag! :OO:

vr nov 28, 2008 5:43 pm
Profiel
Chrizu-kun
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Update:

Vanmorgen belde de schade-expert mij dat alle onderdelen die ze voorraad hadden erop zitten en ik er alvast mee mag rijden en we weer ff een afspraak maken zodra alle onderdelen binnen zijn zodat dat er ook op kan. Binnen 2-3 uur stond ie binnen bij Motoport. Supersnel man voor iets dat uit Almere moet komen! Heel blij mee :D

Vervolgens vanmiddag de brommer opgehaald bij Motoport. Heb al mijn kleren waar schade aan zat van de val ingeleverd zodat ernaar gekeken kan worden door de schade-expert. Ook ff de bon erbij gedaan van de taxi, want dat mag blijkbaar ook vergoed worden :D:

Enige wat er nu nog niet op zit is 1 van de spiegels en het rechterkuipdeel. vond het wel apart om mijn brommer vandaag terug te zien met een ander gemaakte spiegel erop :0o: Ik weet zeker dat ik de linker spiegel eraf had getrapt bij het vallen en de rechter was gewoon heel gebleven. Nu zag ik hem staan zonder rechter spiegel en met linker spiegel :X: Best grappig maja de linker zal vast wel belangerijker zijn dan ofzo :<>: Krijg ze toch samen terug uiteindelijk dus zal me een worst wezen :D: Hij rijdt precies nog zoals hij eerst was dus motorisch is ook in orde. Stuur is ook heerlijk gefixt, knipperlicht terug en mijn achter rem zit er weer op.

Al in al ben ik superblij met snelle resultaten en goede service! :{-): Nu nog afwachten tot de rest binnen is!

di dec 02, 2008 7:28 pm
Profiel
Aprilia-Peter
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
als het jou schuld niet is kun je alles declaren zoals,

de bus die je hebt moeten nemen, de uren die je niet hebt kunnen werken, je hebt niet kunnen sporten kan je ook een vergoeding voor vragen..

di dec 02, 2008 8:30 pm
Profiel WWW
Chrizu-kun
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Oooh maar overal heb je toch een bon van nodig of niet?

di dec 02, 2008 11:16 pm
Profiel
apriliablack2008
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
hoe snel gaat jouwe nou?

ik heb alleen de prop eruit en de zijtak eraf.

en tandwiel verhouding 14-53 (std 8er)

ik haal de 100. (as die lkkr wil)

100 doet hij wel lang over maar aan de 90 zit ik zo. maar dan zit ik by 10k en dan wil die niet meer lekker.

als ik 11-53 heb (helemaal standaard)

trek ik m in zn 6 door naar 12k+ toeren. heb ik 84/85 mee gehaald...

alleen onderin zn toeren trekt mijne niet. bovenin rijd ie geweldig O:-)

wo dec 03, 2008 12:24 pm
Profiel
Chrizu-kun
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Ja ik weet dat er iets niet helemaal klopt maar ben er nog niet zeker van wat. Wilde hem namelijk weer laten nakijken door scootercity op de 14de maar was gevallen op de 13de. Dus kan dat nu wel op mijn buik laten schrijven denk ik.

Maar om je vraag te beantwoorden:

Ik haal zo een goede 11k toeren in zijn 6. En ga dan zo een 75-80. Eerder richting de 75, want hij rijdt ook iets beter met 3/4 gas open (en dat betekent al dat ie niet goed afgesteld is). Bij mij is ook de prop eruit gehaald en de zijtak afgeknepen. Onderin trekt mijne wel ok maar de powerband zijn vanaf de 7k toeren tot de 10 a 11k. Mijn tandwiel verhouden had ik is geteld maar benk ik alweer beetje vergeten dat edit ik later vandaag wel. Uit mijn hoofd was het 11-53 als ik het goed heb.

wo dec 03, 2008 12:37 pm
Profiel
apriliablack2008
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
moet je tandwieltje 14 voorop doen..

ik las net dat je tandwiel 12 voor had :P

wo dec 03, 2008 12:43 pm
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 1358 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 91  Volgende