HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu wo apr 09, 2025 3:27 pm

Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 led`s 
Auteur Bericht
[YRT]
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht led`s
omdat ik me kappen aan het aanpassen ben dus de kopkamp eruit en dat gat met polyester dicht gemaakt en afgewerkt met plamuur ziet der goed uit kappen moeten nog naar de spuiterij maar dat gebeurt in mei dus ik moet voor mei me kappen klaar hebben dus ik wil ana de voorkant led`s een paar een rijtje zeg maar dan wil ook achter doen maar ik moet dat gat nog dicht zien te maken en dan wil ik achter ook een rijtje led`s hebben en aan gezien ik alleen me accu hebt omdat ik een selectra binnenrotor heb dus me accu word niet bijgeladen het is een gesloten circuit tussen de ontsteking en de bougi maar mijn vraag was hoe lang zou dat branden normale lampjes reed ik 2 uurtjes mee en toen gin gme verlichting uit dus toen was de accu lees :roll: dus hoe lang zou dat ongv. branden ?? en zal dit mooi staan ?? uw reaties`s graag 8)

vr jan 16, 2004 10:06 pm
Profiel WWW
houthem
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Dit is een stukje van een puch forum, een led achterlicht misschien een idee?
leds gebruiken maar heeeeel weinig stroom, je moet er alleen en weerstand tussen zetten anders branden ze door op 12 volt.
Of je zet een deel ledjes in serie dan heb je een kleinere weerstand nodig.

vr jan 16, 2004 10:25 pm
Profiel
[YRT]
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
hehehe dat ken ik al puch forum is van mij geweest :wink: maar wil ik heb der niks aan moet weten hoe lang die leds op een accu branden

vr jan 16, 2004 10:49 pm
Profiel WWW
houthem
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
dan zul je eerst moeten weten welke ledjes je gaat gebruiken.
http://www.ledjes.tk/
hier staan erg veel ledjes op met de specificatie's er bij.
volgensmij moet je dan het Ah van je accu delen door het verbruik van het ledje en dan krijgje de brandtijd.
Moet je eens vragen aan een elektroman, als ik een ledje wil laten branden pak ik meestal aan aansteker :roll:

vr jan 16, 2004 11:41 pm
Profiel
[YRT]
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
ja ik laat die leds derin maken dus dan worden ze ook aangesloten enz. 8) maar bedankt voor de site :wink:

za jan 17, 2004 12:02 am
Profiel WWW
cebess
Administrator

Afbeeldingen: 33
Antwoord met een citaat
Bericht 
Als je weet welke leds, hoeveel, specs en specs van de accu kan ik het wel uitrekenen voor je.

za jan 17, 2004 12:31 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
[YRT]
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
ja maar ik laat die leds toch al door iemand derin bouwen die het al vaker hebt gedaan dus ik laat het wel aan hem over ik hoop dat het goedkomt 8)

za jan 17, 2004 12:48 am
Profiel WWW
GMP 407
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 2
Antwoord met een citaat
Bericht 
Okay ik zit dus binnekort met het zelfde probleem als werner dat ik me accu ook niet op kan laden tijdens het rijden.

1. Kan dus ledjes doen.

2. Een dynamo ergens maken op achterbrug. Maar volgens mij brand die geheid door als je met 120 rijd. En misschien schiet ie los (ligt natuurlijk aan montage :p). ma moet ff testen op wat anders dat rijd en schade mag krijgen voordat k da op me rs probeer :s.

Nou laten we maar van manier 1 uitgaan.

Ik ben al met de knipperlichten bezig om er ledjes in te doen. Dit worduh gewoon normale ledjes maar vooraan moeten ook ledjes. Deze moeten dus vel genoeg zijn dat ik iets kan zien op de weg.

Nu zie ik dus op die site onder heldere leds: een witte led met 9000mcd. Hoe fel is dit ongeveer? Is dit te vergelijken met een normaal bolletje wat ik nu in me rs heb?

za jan 17, 2004 11:52 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
Mooiweerrijder
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Als je gewoon je 12 V accu gebruikt en je zet de LED's laten we zeggen per 4 in serie, dan zal elk setje van 4 in het slechtste geval zo'n 50mA trekken schat ik, een en ander afhankelijk van welke LED's je gaat gebruiken. Laat je nou eens totaal 10 setjes gebruiken (wordt een aardige kerstboom met 40 LED's maar goed), dan zit je op een totaalverbruik van 0,5A per uur. Met een accu van 4Ah, zoals die in mijn Appie zit, kan je dus 8 uur je licht aan laten staan voordat je weer moet bijladen.

Lijkt mij dat het in dat geval dus niet echt nodig is een dynamo ergens op te fabriceren.

za jan 17, 2004 4:28 pm
Profiel
cebess
Administrator

Antwoord met een citaat
Bericht 
Das ongeveer zo fel dat je er niet te lang in mag kijken. Maar echt goeie leds waarmee je ook voldoende licht hebt zijn er niet echt denk ik.
Beter alles leds maken behalve de koplamp, daar gewoon een 25W lamp in.
En dan een grotere of meerdere accu('s) nemen.
Alles bij elkaar zal het zo'n 1-1,5 uur werken op een 4Ah accu.

za jan 17, 2004 4:31 pm
[YRT]
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
das best lang 8 uur.... :mrgreen: maarja ik wil geen gezeik met de cops krijge dus wil gewoon gezien woorden hoeft zelf geen ligt ik zie al voldoende in het donker 8)

za jan 17, 2004 6:03 pm
Profiel WWW
Mooiweerrijder
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Tja, over gezeur met de politie, als je met te weinig licht in het donker gaat rijden is het niet vreemd dat je aangehouden wordt. De suggestie om dus in ieder geval je koplamp te voorzien van een normale lamp lijkt me dan ook wel goed. Kan je anders geen klein 20 Watt halogeenspotje kwijt in je kuip ? Die heb je ook in een hele kleine uitvoering.

za jan 17, 2004 8:22 pm
Profiel
GMP 407
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 2
Antwoord met een citaat
Bericht 
Werner.... geen problemen krijgen met politie :S. Zoals jij je brommer gaat maken krijg je zoiezo problemen met politie alleen al om het uiterlijk :p. En motorisch valt ie helemaal niet op ;).

Ik ga toch weinig in het donker rijden maar het lijkt me wel handig als dat een keer moet dat ik dan ook licht heb.

De rest word in ieder geval allemaal leds.

Kzit te denken om net zoals werner als werner da goed vin ook mij koplamp dicht te fixen en dan de letters RS uit te frezen en die vol leds proppen.

Nog niet egt een serieus idee maar zou best kunne misschien.

Kga in ieder geval ff informeren naar accus met meer A.

Moet ik nog ergens op letten behalve dat het een 12 volt accu is (sorry ben niet zo handig met electra maar wil het toch worduh :S)

za jan 17, 2004 9:00 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
cebess
Administrator

Antwoord met een citaat
Bericht 
Mja je hebt verschillende soorten accu's, 12V moet je hebben en de rest maakt niet zoveel uit. Formaat is veel belangrijker. AF1 heeft standaard 4Ah accu en je kan er nog wel 1 bijmaken onder duozitje.

za jan 17, 2004 9:03 pm
[YRT]
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Mooiweerrijder schreef:
Tja, over gezeur met de politie, als je met te weinig licht in het donker gaat rijden is het niet vreemd dat je aangehouden wordt. De suggestie om dus in ieder geval je koplamp te voorzien van een normale lamp lijkt me dan ook wel goed. Kan je anders geen klein 20 Watt halogeenspotje kwijt in je kuip ? Die heb je ook in een hele kleine uitvoering.

ik had eerst een halogeen spot in me koplamp ik reed der 2 uurtjes mee en ik had geen licht meer aangezien ik een selectra binnenrotor heb (word alleen gebruikt op circuit en op circuit hebben ze GEEN verlichting nodig he :wink: ) dus ik moet al me verlichting via me accu aftappen :? maarja ik heb leds gezien die zijn nogal tja uhmm... erg vel 8) dus te weinig verlichting daar maar ik me geen zorgen over der zijn ook motorfietsen die met leds rondrijden auto`s ook tegenwoordig :P

za jan 17, 2004 10:45 pm
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 65 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende