Auteur |
Bericht |
tjakka
ApriliaForum Member
|
Frame spuiten
Hoi
Ik wil een frame spuiten die helemaal verroest is. Wat zijn de dingen die ik allemaal moet doen ( zoals schuren etc). Ik moet natuurlijk ook schuren, maar moet ik dat met een normaal schuurpapier doen of met een fijne. En waar kan ik van die fijne schuurpapier krijgen en van die motip busjes in de winkel? Zijn die spuitbusjes bij de halfords te koop ofzo?
|
vr feb 15, 2008 9:49 am |
|
|
Dr.2Takt
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 07, 2005 8:38 pm Berichten: 1559 Afbeeldingen: 2 Woonplaats: winterswijk
|
helemaal verroest/verrot? of beetje oppervlakte roest?
als hij helemaal verrot is..kun je hem het beste laten stralen en helemaal het mooiste is dan poeder-coaten
_________________ De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen de meeste weerstand bieden....
|
vr feb 15, 2008 10:40 am |
Persoonlijk album
|
|
tjakka
ApriliaForum Member
|
Hij is ook verrot maar ik ga toch gewoon spuiten. Mijn buurman blijkt ervaring in te hebben en heeft aangeboden om voor mij te spuiten. Hij wil echter Hammerite gebruiken, is dit goed spul tegenover motip enzo? Hij wil ook mijn kappen met Hammerite spuiten.
|
vr feb 15, 2008 9:09 pm |
|
|
Raphaël
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:28 pm Berichten: 1972 Woonplaats: Amsterdam
|
Hammerite op je kappen lijkt me een beetje vreemd.. dat is spul voor metaal (je verft er hekken ed mee)
Als je frame verrot is zul je eerst alle verrotte stukken eruit moeten slijpen en vervangen voor nieuw metaal (/aluminium), dan de rest stralen en dan pas spuiten/coaten.
vr feb 15, 2008 9:21 pm |
|
|
tjakka
ApriliaForum Member
|
Hoe weet ik of het verrot is of het gewoon verroest is?
|
vr feb 15, 2008 10:07 pm |
|
|
Raphaël
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:28 pm Berichten: 1972 Woonplaats: Amsterdam
|
Als je er met je vinger door heen kunt drukken kan je het best wel verrot noemen
Goed schuren, als je geen metaal meer over houdt als de roest weg is was het flink verroest.
Maar je ziet het verschil best snel hoor..
vr feb 15, 2008 10:13 pm |
|
|
tjakka
ApriliaForum Member
|
Dan is ie zeker niet verrot, hij is nog heel hard. maar kan het niet zijn dat er ook hammerite voor gewoon op kappen is?
|
vr feb 15, 2008 10:18 pm |
|
|
melvin_rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di feb 20, 2007 5:26 pm Berichten: 1793 Woonplaats: Winterswijk
|
hammerite is echt voor metaal zoals hekwerk zoals raphael zegt. mooiste is natuurlijk professionele autolak. die is opzich niet duur en als je buurman die wil spuiten. laten spuiten wordt al wat duurder.
|
vr feb 15, 2008 10:44 pm |
|
|
tjakka
ApriliaForum Member
|
melvin_rs schreef: hammerite is echt voor metaal zoals hekwerk zoals raphael zegt. mooiste is natuurlijk professionele autolak. die is opzich niet duur en als je buurman die wil spuiten. laten spuiten wordt al wat duurder.
Wat bedoel je met professionele autolak? Is dat motip enzo? Ik vind het eigenlijk een beetje zonde pm de originele lak over te spuiten, de stickers zijn het meeste beschadigd en op de kappen een paar krassen, is het niet beter om gewoon alleen de krassen te spuiten? En kun je met watervaste stiften de stickers een beetje inkleuren?
|
za feb 16, 2008 12:25 pm |
|
|
Eriko de Angelis
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jul 26, 2007 6:15 am Berichten: 593 Afbeeldingen: 4 Woonplaats: Schermer
|
wat hebben jullie het allemaal over kappen!?
hij wil zn frame spuiten, en naar mijn weten is die gewoon metaal hoor
za feb 16, 2008 12:33 pm |
Persoonlijk album
|
|
P!n0
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jan 10, 2007 10:15 pm Berichten: 2945 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Vlaardingen
|
aluminium als die NM heb...
ik zou het toch laten poedercoaten, kost wat meer, maar dan heb je ook meer..
za feb 16, 2008 1:31 pm |
Persoonlijk album
|
|
tjakka
ApriliaForum Member
|
Ik heb hem gezegd dat hammerite alleen voor metaal is en hij zei dat hij eerst primer gebruikte en dan hammerite, zo zou de lak op de primer hechten dus dat het niets uitmaakte. Kan dit?
|
za feb 16, 2008 7:27 pm |
|
|
janiler
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jul 24, 2007 10:40 pm Berichten: 471 Woonplaats: Brabant de gekste
|
hammerite is gewon zooi onder die verf laag gaat de roest gewon verder.
ik raad je aan gewon helemaal kaal make met een slijptol met een borstel. is het snelste en je krijgt de meeste diepe roest weg. t is wel pokke werk en als je geen oorbeschermers draagt beginne je ore te piepe.
en daarna weet je buuman wel raad als goed is met kaalstaal.
_________________ GAANK IS ALLES!!
|
za feb 16, 2008 9:35 pm |
|
|
BuxirS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 4:11 pm Berichten: 3214 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: Noordelijk
|
P!n0 schreef: aluminium als die NM heb...
Dan was 'ie niet zo verroest...
Ik zou zeggen stralen en coaten, veel sterker en scheelt je een hoop werk als 'ie echt zo veroest is.
Motip is btw spuitbusverf. Ga ervan uit dat je dat bedoeld, of gaat je buurman met compressor spuiten?
_________________ Ex-moderator uit de gouden tijden van dit forum.
|
za feb 16, 2008 9:42 pm |
Persoonlijk album
|
|
tjakka
ApriliaForum Member
|
Mijn buurman gaat met Hammerite spuitbussen spuiten De frame is al gespoten, het ging btw alleen om de achterbrug waar de kont aan vastzit. De rest was gewoon goed en ik heb een krappe budget. Ik zit nog steeds te twijfelen over eerst primer en dan hammerite op de kappen.
|
zo feb 17, 2008 6:13 pm |
|
|
|