Auteur |
Bericht |
Charley
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jan 12, 2005 12:23 pm Berichten: 129 Afbeeldingen: 10 Woonplaats: Amsterdam
|
 Boodschappenlijst kappen spuiten
Heej ik heb de kappen van een af1 futura overgezet op mijn oude af1 uit 1988 het was vrij makkelijk en het ziet er nu al dikjes uit. Maar de kappen hebben hun beste tijd gehad.
Dus, krassen weg plemure en opnieuw spuiten. Ik wil eigenlijk volgende week beginnen met schuren.
Kan iemand ff een boodschappen lijstje voor me maken want ik heb geen idee wat voor spullen en maten ik precies nodig heb. En ik heb wel een goede schuurmachine maar iemand raade me dat of omdat je dat vlakken in kappe krijgt.
Hopenlijk kan iemand ff een boodschappenlijstje voor me opstellen
groet Charlie
_________________ af1, derbi GPR
|
wo jul 06, 2005 11:32 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Appie-G
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr jun 24, 2005 4:28 pm Berichten: 32 Woonplaats: Adam
|
speciale hechtpriemer 1
priemer(grondverf) 2a3 busjes d8 k ...
je verf (1 potje = half/1liter d8 k)
lak ... verharder verdunner enz
uhmm  kweetnie meer hehe ... we hebben zelf een tzr gespoten ...
majah ... de enige da je nog dan nodig hebt .. is zown spuitshit ?(airbrush/compressor etc) ........
kwens je veel suc6 en  voorkom druipers ...
edit: .. priemer kost rond 13 euro d8 k .. speciale gehaald ,
hechtprimer weet nie .. vast nie zo duur
verfsetje ... dus je eigen verf/kleur late maken ... lak ..
verharder .. verdunner etc = 1 set max 100 euro d8 k .
majah en de rest moe je maa ff tjeke .......
|
do jul 07, 2005 1:22 am |
|
 |
lagel
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jun 16, 2004 4:03 pm Berichten: 918 Woonplaats: hoeven
|
kun je zelf toch ook wel verzinnen wat je nodig heb  en comprssor is niet altijd nodig, met spuitbussen kan het natuurlijk ook.
_________________ Project rs telefonica movistar 2005, Marco Melandri
|
do jul 07, 2005 2:53 am |
|
 |
locowine
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jan 31, 2005 9:36 pm Berichten: 499 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: bosschenhoofd (NB)
|
wijst zichzelf uit wat je nodig hebt, en als je van te voren alles gaat halen moet je meestal toch weer terug omdat iets op is of omdat je te weinig hebt gehaald. 
_________________ er is geen apriliaman, die zonder imbussleutels kan
|
do jul 07, 2005 8:00 am |
|
 |
wutske
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jan 26, 2005 7:00 pm Berichten: 221 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Kapellen (Antwerpen-België)
|
'k Heb m'n AF1 ook zelf gespoten.
Zorg voor wat schuurpapier, 800,1000 of 1200 (fijner is beter, je hoeft de ori lak er niet af te halen, alleen wat mat maken).
Als je krassen hebt, een potje polyesterplamuur, iets groffer schuurpapier, maar wel fijn afwerken.
Om te spuiten, ik had iets van een 5 bussen primer nodig en 6 bussen zwarte lak (maar dat hangt er vanaf hoe je spuit, heb zelf een paar keer opnieuw moeten doen, dus je ziet maar).
_________________ AF1 Sintesi, 50cc, uitlaat max. begrenst, doet ie nog 65 :s
|
do jul 07, 2005 9:50 am |
Persoonlijk album
|
 |
Indentikit2002
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za maart 12, 2005 5:21 pm Berichten: 160 Woonplaats: Roosendaal
|
khad iets gehoort van zo`n spuitpistooltje die je op je spuitbus klikt, had iemand het laatst over ofzo d8 ik  das wel handig, volgens mij zag ik da bij een of ander project nja veel succes ! 
_________________ ik rij niet hard, ik vlieg laag
|
do jul 07, 2005 12:01 pm |
|
 |
Eamonn
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jun 15, 2005 9:18 pm Berichten: 649 Woonplaats: Koekange
|
volgens mij staan die wel op easyparts...
_________________ (\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste Bunny into
(")_(") your signature to help him gain world domination.
|
do jul 07, 2005 3:39 pm |
|
 |
JoosTT
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di nov 09, 2004 5:39 pm Berichten: 15 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Arnhem
|
Je hebt ook nog Thinner nodig om te ontvetten en ik zou ook nog blanke lak kopen
_________________ Aprilia AF1 Sintesi & Motorhispania RX
|
do jul 07, 2005 5:35 pm |
Persoonlijk album
|
 |
lagel
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jun 16, 2004 4:03 pm Berichten: 918 Woonplaats: hoeven
|
wutske schreef: 'k Heb m'n AF1 ook zelf gespoten. Zorg voor wat schuurpapier, 800,1000 of 1200 (fijner is beter, je hoeft de ori lak er niet af te halen, alleen wat mat maken). Als je krassen hebt, een potje polyesterplamuur, iets groffer schuurpapier, maar wel fijn afwerken. Om te spuiten, ik had iets van een 5 bussen primer nodig en 6 bussen zwarte lak (maar dat hangt er vanaf hoe je spuit, heb zelf een paar keer opnieuw moeten doen, dus je ziet maar).
1200+ een beetje teveel van het goede, je klan vanaf 600 ook al spuiten hoor
_________________ Project rs telefonica movistar 2005, Marco Melandri
|
do jul 07, 2005 5:44 pm |
|
 |
wutske
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jan 26, 2005 7:00 pm Berichten: 221 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Kapellen (Antwerpen-België)
|
lagel schreef: wutske schreef: 'k Heb m'n AF1 ook zelf gespoten. Zorg voor wat schuurpapier, 800,1000 of 1200 (fijner is beter, je hoeft de ori lak er niet af te halen, alleen wat mat maken). Als je krassen hebt, een potje polyesterplamuur, iets groffer schuurpapier, maar wel fijn afwerken. Om te spuiten, ik had iets van een 5 bussen primer nodig en 6 bussen zwarte lak (maar dat hangt er vanaf hoe je spuit, heb zelf een paar keer opnieuw moeten doen, dus je ziet maar). 1200+ een beetje teveel van het goede, je klan vanaf 600 ook al spuiten hoor
weet 'k ook wel, maar met 1200 heb je wel minder kans op krassen bij hoeken
_________________ AF1 Sintesi, 50cc, uitlaat max. begrenst, doet ie nog 65 :s
|
do jul 07, 2005 6:12 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Bram
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma mei 02, 2005 11:51 am Berichten: 133 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Wijchen
|

met schuumachine is veel makkelijker en neemt minder tijd in beslag, alleen moet je niet de hele tijd op de zelfde plek blijven met een schuurmachine want dan krijg je inderdaad vlakken op je kappen. het ligt eraan hoe je het wilt doen, gewoon met spuitbussen:
-ontvetter(terpentine of thinner)
-opschuren met schuurpapiertje 320 als er oneffenheden in zitten.
-schuurkrassen 320 uitschuren met 400.
-ontvetten
-spuiten maar
-eventueel blanke lak erop
op de manier hoe ik het altijd doe in de spuiterij:
-ontvetten
-schuren met 280 om alles snel strak te maken
-daarna met 320, 400 en 500 erover
-eventueel met een scotch schijfje eroverheen(maar is duur in de aanschaf en ook niet perse nodig).
-spuiten met een compressorspuit
-blanke lak met de compressorspuit
-gelijk in de poetswas zetten
-en een schitterend resultaat
een tip: de voorbewerking heeft het meeste effect op het resultaat, het spuiten is maar een laagje waar de krassen niet door weg gaan. schuurkrassen 500 zijn niet meer zichtbaar dus eigenlijk heeft P1000 weinig zin.
|
do jul 07, 2005 6:28 pm |
|
 |
Charley
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jan 12, 2005 12:23 pm Berichten: 129 Afbeeldingen: 10 Woonplaats: Amsterdam
|
En als ik het mat wil krijgen moet er dan alsnog lak over der verf?
_________________ af1, derbi GPR
|
vr jul 08, 2005 1:10 am |
Persoonlijk album
|
 |
Sjouke
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo sep 15, 2004 5:13 pm Berichten: 263 Afbeeldingen: 10 Woonplaats: Overschild, provincie Groningen
|
Nee als je matte verf spuit hoeft er geen blanke lak over.
|
vr jul 08, 2005 10:34 am |
Persoonlijk album
|
 |
Nollie
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 07, 2005 10:58 pm Berichten: 944 Afbeeldingen: 4 Woonplaats: Sprang-Capelle
|
mat moet je eigelijk niet pakken!
volgens de spuiter is mat gewoon slechte lak.
Want het wordt mat omdat er hele kleine scheurtjes in de lak komen te zitten.
En door die scheurtjes wordt het mat.
Dus eigelijk is mat gewoon slechte kwaliteit verf.
En daarom krast het ook vrij snel!
dus ik zal geen mat pakken 
_________________ Een echten man zorgt dat hij bier zuipen kan!
|
vr jul 08, 2005 11:23 am |
Persoonlijk album
|
 |
HexSpammer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 27, 2005 6:11 pm Berichten: 1290 Woonplaats: Lelystad
|
Bram schreef: op de manier hoe ik het altijd doe in de spuiterij: -ontvetten -schuren met 280 om alles snel strak te maken -daarna met 320, 400 en 500 erover -eventueel met een scotch schijfje eroverheen(maar is duur in de aanschaf en ook niet perse nodig). -spuiten met een compressorspuit -blanke lak met de compressorspuit -gelijk in de poetswas zetten -en een schitterend resultaat
Om maar weer eens een oud topic op te halen...
Wat bedoelen jullie met poetswas en wat is het effect ervan?
|
ma feb 06, 2006 9:20 pm |
|
 |
|