Auteur |
Bericht |
af1_manuhutu
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jul 05, 2006 5:49 pm Berichten: 11 Woonplaats: oss
|
Sintesi achterkap veranderen help!!
hallo,
ik heb op 4 juli een Sintesi gekocht is een leuk ding maar moet veel aan gebeuren..
mijn vraag was, kun je die achterkap vervangen?(zodat je dus 2 monoseats hebt)
zoals de futura en de Sintesi 125cc..
passen die? en zo niet wat moet ik doen om die passend te maken?
ik hoop veel informatie te kunnen krijgen
groetjes
lesley
|
do jul 06, 2006 12:42 am |
|
|
DennisRS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jul 03, 2005 11:08 pm Berichten: 1466 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Alem
|
Als je zelf een mooie vorm weet, en je bent een beetje handig met polyester kun je de mooiste mono's zelf maken !
_________________ De NnisRs
|
do jul 06, 2006 5:09 pm |
Persoonlijk album
|
|
af1_manuhutu
ApriliaForum Member
|
ja dat is juist het probleem ik ben daar nog niet zo handig in
|
do jul 06, 2006 5:28 pm |
|
|
DennisRS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jul 03, 2005 11:08 pm Berichten: 1466 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Alem
|
njah ik denk dat als je er aan begint, dat het vrij goed gaat, ik dacht ook dat het heel moeilijk was maar pas nog een kap gemaakt voor een Nrg, en dat was best te doen als je maar een goede mal hebt!
Succes iig
_________________ De NnisRs
|
do jul 06, 2006 5:40 pm |
Persoonlijk album
|
|
af1_manuhutu
ApriliaForum Member
|
oke ik zal erover nadenken hoop tog stiekem dat iemand iets beters heeft
en zo niet dan kijk ik wel als ik terug ben van vakantie...
nog bedankt;)
|
do jul 06, 2006 5:59 pm |
|
|
aprilia_chick!
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do nov 04, 2004 3:28 pm Berichten: 53 Afbeeldingen: 2 Woonplaats: oss
|
hey nog een ossenaar
maar zoals dennisrs als zegt gewoon een beetje met polyester matjes proberen, het zal niet meteen goed gaan maar als je het eenmaal doorhebt en een beetj handig bent moet het wel lukken. Maar wat wil je precies? want ik snap het niet helemaal, kan ook aan mij liggen "blontheit"
_________________ tetsuya harada identikit (zwart goud)
|
do jul 06, 2006 6:00 pm |
Persoonlijk album
|
|
af1_manuhutu
ApriliaForum Member
|
ik heb nu 1 lange zadel(dus voor mij en de bijrijder) maar wil 2 mono's zoals er orgieneel op een rs zit enzo
maar de Sintesi 125cc heeft ook 2 mono seats (niet alle versie's dacht ik maar somige wel)
nog bedankt voor de reactie
|
do jul 06, 2006 6:04 pm |
|
|
Sampers
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma aug 30, 2004 5:38 pm Berichten: 168 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Gooik
|
aprilia_chick! schreef: want ik snap het niet helemaal, kan ook aan mij liggen "blontheit"
LOL (ow ben zelf blond en ik snapte het ook niet )
Je beschrijft het eigenlijk niet echt duidelijk ook hoor.
Je spreekt over mono's. mono's zijn 1persoonzitjes. dus zonder passagier.
Jij wilt wel voor een passagier een zadel maar dan apart van het zalde voor bestuurder.
Je hebt een sintesi zeg je? een sintesi heeft net als een Replica (oudere model) 2aparte zadels. ze liggen wel tegen mekaar aan. maar gaan beiden afzonderlijk van de brommer. voor het gewone zadel voor bestuurder is er een slot om het eraf te halen. het andere zit vast met een moer om een bout die in het zitje ingewerkt is. standaard zijn die passagierszitjes zwart, paars of groen.
Een europa heeft maar 1zadel voor 2personen. en dat wil je dus niet. een Af1 sintesi heeft 2zadels maar ze liggen tegen mekaar aan.
ben je wel zeker dat je een sintesi hebt? post eens een foto. (misschien is die wel verbouwd.)
wat je kan doen om andere zitjes te hebben, is je hele kap bewerken met polyester en zo ervoor zorgen dat je zitjes van mekaar gescheiden zijn.
Of je kan een andere kap gaan gebruiken, kan zelfs van motor zijn.
maar dan moet je misschien je achterste frame aanpassen.
Het licht eraan hoe handig je bent.
Wat je ook kan doen is je voorste zadel vervangen door een stuk neopreen schuimrubber. zoals ik heb op men AF1; maar dat is niet echt comfortabel
(hoeft ook niet al is een nieuw model wel leuk rijden )
dit is mijn AF1 met mono seat en neopreen schuimrubber.
http://apriliaforum.nl/viewtopic.php?t= ... 5a30aef5b9
_________________ -cagiva mito evolution rossi replica import uit italie
-Tetsuya Harada replica RS50 2000
-Aaron Slight Castrol RC45 Superbike replica AF1
|
do jul 06, 2006 6:41 pm |
Persoonlijk album
|
|
af1_manuhutu
ApriliaForum Member
|
ja sorry ik was onduidelijk maar ik heb wel een Sintesi alleen ik wil niet dat die 2 zadels tegen elkaar zitten.. (vind het niet sportief kijken) en de achterkant van die kap(waar die zadels tussen zitten) dat achterlicht is ook zo jammer(te vierkant)
vandaar dat ik een andere kap voor achter zoek met 2 los van elkaar zittende zadels...
misschiebn is het nu iets duidelijker...?
|
vr jul 07, 2006 12:43 am |
|
|
Dr.2Takt
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 07, 2005 8:38 pm Berichten: 1559 Afbeeldingen: 2 Woonplaats: winterswijk
|
4kante achterlamp?..weetje zeker dat je een sintesi hebt want een sintesi heeft 2 ronde achterlampjes
_________________ De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen de meeste weerstand bieden....
|
vr jul 07, 2006 12:52 am |
Persoonlijk album
|
|
af1_manuhutu
ApriliaForum Member
|
sorry bedoel vierkante kap emet die 2 achterlapjes
|
vr jul 07, 2006 12:54 am |
|
|
Sampers
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma aug 30, 2004 5:38 pm Berichten: 168 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Gooik
|
het aprilialeven kan toch moeilijk zijn eh
Nu begrijp ik volledig wat je bedoeld.Je vind de achterkant te lomp en te vierkant, wel dan zit je helemaal fout met een Sintesi; deze brommers zijn op zich helemaal van een vroegere tijd (begin jaren 90) en toen waren die dingen sportief, die vormen ed.
nu is een spitste motor sportief, hoe smaller en fijner hoe sportiever, denk dan aan CBR, R1, ZXR ,.... je moet een een aprilia vergelijken met zo'n motor van hetzelfde jaar. je zal dan zien, dat in de tijd van de Sintesi de CBR's er net zo uitzagen, en dat de nieuwe aprilia's (die 8augustus bij onze dealer uitkomen) helemaal spits zijn, ze zijn een kopie van de nieuwe GPR.
als je dan toch een spitstere brommer wilt zonder dat je veel geld hoeft neer te leggen voor een nieuwe brommer. Kan je met andere kappen proberen. (van andere motoren/brommers of er zelf maken).
kijk naar het project van adri, deze heeft ook een cbr achterkuip pasend gemaakt.
http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.ph ... &start=105
en het special project van lagel heeft dat ook.
of dr.2takt op het forum had een futura kap op zijn sintesi gemaakt. alleen hij had het achterste zadel ook dichtgewerkt, maar gewoon plat, en dat vond ik niet mooi.
het was wel spitser...
|
vr jul 07, 2006 11:10 am |
Persoonlijk album
|
|
af1_manuhutu
ApriliaForum Member
|
de rest van de kappen vind ik juist kei mooi(mooier dan die nieuwe) alleen die vierkante achterkap breek mijn hart..
maar als ik een kap zou kopen welke zou dat dan kunnen(zonder al te veel te veranderen aan het frame of aan de kappen?)
heb je anders foto's van mensen die het zijn gelukt op een Sintesi?
ik hoor het wel
|
vr jul 07, 2006 1:23 pm |
|
|
Sampers
ApriliaForum Member
|
ik heb net het topic van dr. 2takt teruggevonden.
mss helpt jou dat iets verder.
http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.ph ... &start=195
|
vr jul 07, 2006 1:44 pm |
Persoonlijk album
|
|
af1_manuhutu
ApriliaForum Member
|
ziet er wel gaaf uit! maar is niet de bedoeling bij mijn brommer...
moet wel iemand achterop kunnen EN hij moet sportief kijken...
hopelijk heeft alsnog iemand wat ik zoek.....
sampers wel bedankt dat je voor me hebt gezocht, tof van je!
|
vr jul 07, 2006 5:59 pm |
|
|
|