Beste lezer,
Ik ben Niek, 16 jaar en rijd sinds september brommer. Het gaat om mijn Rieju RRX, hopelijk is dit niet erg op dit forum, zowel laat het me dan weten. Ben echter meer tevreden over dit forum dan overige brommerfora. Als het niet mag, laat het me weten!
Op 22 juli 2010 ben ik 16 jaar geworden. Had al in april opgegeven, zodat ik het zeker op mijn verjaardag kon halen. Met 3 fouten geslaagd. In Eindhoven theorie examen gedaan, want dit was de enige vrije plek op mijn verjaardag! Beetje raar als je 3 maanden van te voren al reserveert.. Meteen doorgereden naar Nijmegen, om mijn praktijk te plannen. "De eerste aankomende datum dat je op kan is
3 september!!" Hmm. Balen. Toch maar meteen afgesproken en het praktijk ook in één keer gehaald. 9 September mijn rijbewijs opgehaald, meteen veel gaan rijden.
Zo kreeg ik de brommer:
Totdat 28 september kwam, een grijze dinsdagochtend. Het had geregend en het was best glad. Het was namelijk een lange tijd droog geweest. Op weg naar school schiet er zo'n idiote brugklasser voor zonder om te kijken, vol in de remmen en ik gleed weg. Brommer werd weggezet en ik naar het ziekenhuis. Gekneusde knie en ik mocht weer naar huis, maar wat me meer interesseerde: wat mankeerde er allemaal aan mijn brommer? Aantal kabels waren losgeschoten: remkabel, koppeling.. Nauwelijks krassen op de kappen, op één kapje na. Het probleem bij de RRX is echter dat ze alleen nog maar glans kappen maken. Deze brommer is uit 2007 en heeft nog de matte kappen. De verzekering heeft (na anderhalve maand gezeur en gestress, vanwege beschermde fietsers en beschermde jongeren onder de 14 jaar) toch nog een heel eind vergoed. Misschien toch nog een geluk bij een ongeluk: compleet nieuwe kappenset (glans) besteld. Ook nieuwe handkappen besteld, van Pro Grip.
Ik was echter niet zo blij met de rode kleuren, ik wilde iets anders. Felgroen sprak me aan, zoiets als de kleur van het Monster Energy teken. Heb de rode RRX stickers aan de zijkanten eraf gehaald (met een föhn, werkt prima!). Later ook nog het rode velglint eraf gehaald. Eind oktober zijn alle nieuwe kappen besteld, hier zie je een aantal foto's uit begin januari, het spatbord, de koplampunit en een zijkapje ontbreken nog in glans. Deze heb ik twee weken geleden EINDELIJK binnen gekregen na 3 maanden.
Zoals ik al zei, de kappen zijn nu wel eindelijk binnen, hier een paar shotjes (handkappen ook beter te zien):
Ook zie je hierboven een zwart kampje boven de koplamp, ben ik erg blij mee! Vond het witte kapje nooit zo mooi!
Naar mijn mening mag het weer beter weer worden! Lekker korte broek, t-shirtje, lekker touren met de brommer! Door al het strooizout/pekel etc. is de uitlaatbocht erg gaan roesten. Voorkom je denk ik toch niet, maar deze ga ik in de zomer helemaal schuren en opnieuw zwart spuiten, zodat hij er weer als nieuw uit ziet!
Ook heb ik nog een stickervel van Monster Energy gekocht:
Staat hopelijk mooi bij de zwarte kappen, wat vinden jullie? Deze komen er ook een keer op als het weer mooier weer wordt. Als laatste heb ik ook nog fluor geel velglint gekocht, dit schijnt nogal een werk te zijn, komt ook nog erop!
Wat vinden jullie hiervan? Zou het eruit zien? Alvast bedankt,
Niek