HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu vr jan 03, 2025 6:11 pm

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 169 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
 seatpipe 
Auteur Bericht
peteRS
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 95
Bericht 
deserteagle schreef:
ja, en? :^^: 2 naast elkaar lijkt mij mooier, en is denk ik wel te doen, kan je wel zeggen dat hij niks gelast heeft, maar wat heeft dat er mee te maken? t gaat er tog om hoe het eruit ziet, kan tog met of zonder lassen zijn?

Ow dat wil ik wel uitleggen als dat perse moet:P
Je zei: had je beter het zo kunnen lassen dat de dempers naast elkaar zitten

En dan zeg ik dat er geen lasapparaat bij is gekomen om dat ding te maken. Dan kan je het moeilijk op een andere manier lassen.
Maargoed, let niet op mijn onderbreking dan maar..

do aug 04, 2005 9:28 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
deserteagle
ApriliaForum Member

Bericht 
peteRS schreef:
deserteagle schreef:
ja, en? :^^: 2 naast elkaar lijkt mij mooier, en is denk ik wel te doen, kan je wel zeggen dat hij niks gelast heeft, maar wat heeft dat er mee te maken? t gaat er tog om hoe het eruit ziet, kan tog met of zonder lassen zijn?

En dan zeg ik dat er geen lasapparaat bij is gekomen om dat ding te maken. Dan kan je het moeilijk op een andere manier lassen.

ok :00:

do aug 04, 2005 9:40 pm
Profiel
peteRS
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 95
Bericht 
deserteagle schreef:
peteRS schreef:
deserteagle schreef:

ok :00:

:P

vr aug 05, 2005 12:00 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
Fast-Rider
ApriliaForum Member

Bericht 
deserteagle schreef:
nou, ik wilde gwoon ff weten hoe en wat, ik zit te denken aan n bidalot, en daar dan seatpipe van maken. en wrom had je een twinner gebruikt, had je beter het zo kunnen lassen dat de dempers naast elkaar zitten.

Wij hebben maar 1 demper grbuikt omdat de andere demper op een MK ging die geen demper had.

En wrom gebruik jij een bida?

Deze lag te rotten in de schuur dus konden we mooi mee kloten

En tis BTW wel gelast. We hebben het ff tijdelijk zo gedaan om te passen en testen. daarna gelijk gelast, als je het moet weten MIG/MAG

Fast-Rider (Bas) is niet verantwoordelijk voor de inhoud van deze post en wijst iedere aansprakelijkheid af met betrekking tot de plaatsing van dit bericht onder invloed van drank en/of andere verdovende middelen.

vr aug 05, 2005 12:07 am
Profiel
deserteagle
ApriliaForum Member

Bericht 
wat is MIG/MAG, techniek met lassen en elektroden?
ik zou een bida gebruiken omdat dat behoorlijk snelle pijpjes zijn voor rs. twinners zijn nooit zo snel. maar het kan nog wel even duren voordat ik er 1 ga maken.

vr aug 05, 2005 3:29 pm
Profiel
pietje_rs
ApriliaForum Member

Bericht 
deserteagle schreef:
wat is MIG/MAG, techniek met lassen en elektroden?
ik zou een bida gebruiken omdat dat behoorlijk snelle pijpjes zijn voor rs. twinners zijn nooit zo snel. maar het kan nog wel even duren voordat ik er 1 ga maken.

mig/mag is het meest voorkomende laswerk, MIG is metal inert gas, dat betekent dat je beschermgas niet aan je smeltbad hecht en MAG is metal active gas en dat houd dan weer in dat je beschermgas wel in de las zit, over et algemeen is et door middel van kortsluiting en toevoeg materiaal 2 platen, kokers, pijpen aan elkaar vast kan lassen. mig/mag kan alleen gebruikt worden in een wind dichte ruimte omdat anders je gas wegwaaid en electroden kun je overal lassen omdat daarbij geen beschermgas word gebruikt maar een soort van coating ofzo. et is dus een las proces, en komen geen electroden bij.

di aug 09, 2005 6:21 pm
Profiel
deserteagle
ApriliaForum Member

Bericht 
jemig, mooi verhaal man :thumleft: bedankt :{-):

di aug 09, 2005 6:29 pm
Profiel
Fast-Rider
ApriliaForum Member

Bericht 
verhaal klopt wel. maar tis veel te theoretisch haha.

windstil valt wel mee. j emoet zorgen dat het niet super hard waaid. met gewoon normaal weer rustig briesje kun je op je gemak lassen.

Het principe is het zelfde als solderen. daar ga je er ook tin bij.

Electroden last kut vind ik. heel de tijd wisselen etc. en het last niet zo precies vind ik.

Fast-Rider (Bas) is niet verantwoordelijk voor de inhoud van deze post en wijst iedere aansprakelijkheid af met betrekking tot de plaatsing van dit bericht onder invloed van drank en/of andere verdovende middelen.

di aug 09, 2005 7:17 pm
Profiel
deserteagle
ApriliaForum Member

Bericht 
k moet dat ook maar es gaan lerehhh :Y:

di aug 09, 2005 7:21 pm
Profiel
pietje_rs
ApriliaForum Member

Bericht 
Fast-Rider schreef:
verhaal klopt wel. maar tis veel te theoretisch haha.

windstil valt wel mee. j emoet zorgen dat het niet super hard waaid. met gewoon normaal weer rustig briesje kun je op je gemak lassen.

Het principe is het zelfde als solderen. daar ga je er ook tin bij.

Electroden last kut vind ik. heel de tijd wisselen etc. en het last niet zo precies vind ik.

electroden is ook gewoon kut,
zelf las ik op me werk alu en staal en soms staan de deuren open en dan merk je wel dat je las er egt op achteruit gaat, word iets poreuser en vloeit minder lekker als je aan het lassen ben, als ik alu las heb ik egt et liefst dat er geen wind is staal vind ik minder erg omdat je dat simpelweg makkelijk last.

di aug 09, 2005 7:30 pm
Profiel
Fast-Rider
ApriliaForum Member

Bericht 
het ligt denk ik ook aan het apparaat. want ik heb e reik nooit geen last van.

Alleen soms zit ik wel eens te kutten met de kap. want we hebben 1 goeie die op je hoofd zit zeg maar en een paar die je vast moet houden. en met 1 hand lassen ken ik egt niet. geen vaste hand haha

di aug 09, 2005 8:30 pm
Profiel
pietje_rs
ApriliaForum Member

Bericht 
Citaat:
het ligt denk ik ook aan het apparaat. want ik heb e reik nooit geen last van.

Alleen soms zit ik wel eens te kutten met de kap. want we hebben 1 goeie die op je hoofd zit zeg maar en een paar die je vast moet houden. en met 1 hand lassen ken ik egt niet. geen vaste hand haha

met 1 hand is idd zwaar verrot, ik heb nu eindelijk na een half jaar zeuren een speedkap (zo een die atomatisch aan gaat als je begint te lassen das wel relaxed. en onze lasapparaten zijn ook al tikkie ouder dus dat ken et makkelijk zijn, maar de beste lassen (tenminste voor alu) leg je tog egt met een Pulse apparaat, ken je ook 1mm aluplaat mee lassen zonder dat je er doorheen gaat, okeej je moet et uiteraard wel kunnen. maar als je goed kan afstellen kom je al heel ver zonder dat je een vaste hand heb.

di aug 09, 2005 9:41 pm
Profiel
aprilia_boy
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 1
Bericht 
nou ik heb er ook een npaar hoor van me eige rsje

Bijlagen:
sp_a0204_365.jpg
sp_a0204_365.jpg [ 135.08 KiB | 3775 keer bekeken ]
sp_a0202_967.jpg
sp_a0202_967.jpg [ 105.69 KiB | 3775 keer bekeken ]
do jan 05, 2006 5:01 pm
Profiel
alikz
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 2
Bericht 
mijn appie met seatpipe
kheb hem zo 2dehands gekocht, laswerk ziet er niet uit, lek enzo maar daar tegenover ging ie die wel 90km/h met een standaard set-up
kheb nu weer de standaard uitlaat erop gezet en daarvan ga ik de begrenzing ff uitboren zodat ie +/- 60km/h gaat O:-) want ik mag niet harder van me ouders :DD: :(( en met de politie zeker gezeik, vooral in onze omgeving :}): :@:

Bijlagen:
DSC01748.jpg
DSC01748.jpg [ 280.28 KiB | 3700 keer bekeken ]
ma feb 06, 2006 10:30 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
danlen
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 3
Bericht 
ik vind het ook lelijk , kun je die pijp niet boven de cilinder laten lopen :00/:

di feb 07, 2006 4:59 pm
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 169 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende