Auteur |
Bericht |
peteRS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 02, 2005 6:22 pm Berichten: 1760 Afbeeldingen: 95 Woonplaats: Zeewolde (FL)
|
deserteagle schreef: ja, en? 2 naast elkaar lijkt mij mooier, en is denk ik wel te doen, kan je wel zeggen dat hij niks gelast heeft, maar wat heeft dat er mee te maken? t gaat er tog om hoe het eruit ziet, kan tog met of zonder lassen zijn?
Ow dat wil ik wel uitleggen als dat perse moet:P
Je zei: had je beter het zo kunnen lassen dat de dempers naast elkaar zitten
En dan zeg ik dat er geen lasapparaat bij is gekomen om dat ding te maken. Dan kan je het moeilijk op een andere manier lassen.
Maargoed, let niet op mijn onderbreking dan maar..
|
do aug 04, 2005 9:28 pm |
Persoonlijk album
|
|
deserteagle
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jul 26, 2005 9:28 pm Berichten: 63 Woonplaats: Zevenhoven
|
peteRS schreef: deserteagle schreef: ja, en? 2 naast elkaar lijkt mij mooier, en is denk ik wel te doen, kan je wel zeggen dat hij niks gelast heeft, maar wat heeft dat er mee te maken? t gaat er tog om hoe het eruit ziet, kan tog met of zonder lassen zijn? Ow dat wil ik wel uitleggen als dat perse moet:P Je zei: had je beter het zo kunnen lassen dat de dempers naast elkaar zitten En dan zeg ik dat er geen lasapparaat bij is gekomen om dat ding te maken. Dan kan je het moeilijk op een andere manier lassen. Maargoed, let niet op mijn onderbreking dan maar..
ok
|
do aug 04, 2005 9:40 pm |
|
|
peteRS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 02, 2005 6:22 pm Berichten: 1760 Afbeeldingen: 95 Woonplaats: Zeewolde (FL)
|
deserteagle schreef: peteRS schreef: deserteagle schreef: ja, en? 2 naast elkaar lijkt mij mooier, en is denk ik wel te doen, kan je wel zeggen dat hij niks gelast heeft, maar wat heeft dat er mee te maken? t gaat er tog om hoe het eruit ziet, kan tog met of zonder lassen zijn? Ow dat wil ik wel uitleggen als dat perse moet:P Je zei: had je beter het zo kunnen lassen dat de dempers naast elkaar zitten En dan zeg ik dat er geen lasapparaat bij is gekomen om dat ding te maken. Dan kan je het moeilijk op een andere manier lassen. Maargoed, let niet op mijn onderbreking dan maar.. ok
|
vr aug 05, 2005 12:00 am |
Persoonlijk album
|
|
Fast-Rider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 27, 2004 12:05 am Berichten: 831 Woonplaats: Roosendaal
|
deserteagle schreef: nou, ik wilde gwoon ff weten hoe en wat, ik zit te denken aan n bidalot, en daar dan seatpipe van maken. en wrom had je een twinner gebruikt, had je beter het zo kunnen lassen dat de dempers naast elkaar zitten.
Wij hebben maar 1 demper grbuikt omdat de andere demper op een MK ging die geen demper had.
En wrom gebruik jij een bida?
Deze lag te rotten in de schuur dus konden we mooi mee kloten
En tis BTW wel gelast. We hebben het ff tijdelijk zo gedaan om te passen en testen. daarna gelijk gelast, als je het moet weten MIG/MAG
_________________ DISCLAIMER:
Fast-Rider (Bas) is niet verantwoordelijk voor de inhoud van deze post en wijst iedere aansprakelijkheid af met betrekking tot de plaatsing van dit bericht onder invloed van drank en/of andere verdovende middelen.
|
vr aug 05, 2005 12:07 am |
|
|
deserteagle
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jul 26, 2005 9:28 pm Berichten: 63 Woonplaats: Zevenhoven
|
wat is MIG/MAG, techniek met lassen en elektroden?
ik zou een bida gebruiken omdat dat behoorlijk snelle pijpjes zijn voor rs. twinners zijn nooit zo snel. maar het kan nog wel even duren voordat ik er 1 ga maken.
|
vr aug 05, 2005 3:29 pm |
|
|
pietje_rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr mei 13, 2005 6:13 pm Berichten: 11 Woonplaats: Noorden
|
deserteagle schreef: wat is MIG/MAG, techniek met lassen en elektroden? ik zou een bida gebruiken omdat dat behoorlijk snelle pijpjes zijn voor rs. twinners zijn nooit zo snel. maar het kan nog wel even duren voordat ik er 1 ga maken.
mig/mag is het meest voorkomende laswerk, MIG is metal inert gas, dat betekent dat je beschermgas niet aan je smeltbad hecht en MAG is metal active gas en dat houd dan weer in dat je beschermgas wel in de las zit, over et algemeen is et door middel van kortsluiting en toevoeg materiaal 2 platen, kokers, pijpen aan elkaar vast kan lassen. mig/mag kan alleen gebruikt worden in een wind dichte ruimte omdat anders je gas wegwaaid en electroden kun je overal lassen omdat daarbij geen beschermgas word gebruikt maar een soort van coating ofzo. et is dus een las proces, en komen geen electroden bij.
_________________ As finishing Touch, God created the Dutch
|
di aug 09, 2005 6:21 pm |
|
|
deserteagle
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jul 26, 2005 9:28 pm Berichten: 63 Woonplaats: Zevenhoven
|
jemig, mooi verhaal man bedankt
|
di aug 09, 2005 6:29 pm |
|
|
Fast-Rider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 27, 2004 12:05 am Berichten: 831 Woonplaats: Roosendaal
|
verhaal klopt wel. maar tis veel te theoretisch haha.
windstil valt wel mee. j emoet zorgen dat het niet super hard waaid. met gewoon normaal weer rustig briesje kun je op je gemak lassen.
Het principe is het zelfde als solderen. daar ga je er ook tin bij.
Electroden last kut vind ik. heel de tijd wisselen etc. en het last niet zo precies vind ik.
_________________ DISCLAIMER:
Fast-Rider (Bas) is niet verantwoordelijk voor de inhoud van deze post en wijst iedere aansprakelijkheid af met betrekking tot de plaatsing van dit bericht onder invloed van drank en/of andere verdovende middelen.
|
di aug 09, 2005 7:17 pm |
|
|
deserteagle
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jul 26, 2005 9:28 pm Berichten: 63 Woonplaats: Zevenhoven
|
k moet dat ook maar es gaan lerehhh
|
di aug 09, 2005 7:21 pm |
|
|
pietje_rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr mei 13, 2005 6:13 pm Berichten: 11 Woonplaats: Noorden
|
Fast-Rider schreef: verhaal klopt wel. maar tis veel te theoretisch haha.
windstil valt wel mee. j emoet zorgen dat het niet super hard waaid. met gewoon normaal weer rustig briesje kun je op je gemak lassen.
Het principe is het zelfde als solderen. daar ga je er ook tin bij.
Electroden last kut vind ik. heel de tijd wisselen etc. en het last niet zo precies vind ik.
electroden is ook gewoon kut,
zelf las ik op me werk alu en staal en soms staan de deuren open en dan merk je wel dat je las er egt op achteruit gaat, word iets poreuser en vloeit minder lekker als je aan het lassen ben, als ik alu las heb ik egt et liefst dat er geen wind is staal vind ik minder erg omdat je dat simpelweg makkelijk last.
_________________ As finishing Touch, God created the Dutch
|
di aug 09, 2005 7:30 pm |
|
|
Fast-Rider
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 27, 2004 12:05 am Berichten: 831 Woonplaats: Roosendaal
|
het ligt denk ik ook aan het apparaat. want ik heb e reik nooit geen last van.
Alleen soms zit ik wel eens te kutten met de kap. want we hebben 1 goeie die op je hoofd zit zeg maar en een paar die je vast moet houden. en met 1 hand lassen ken ik egt niet. geen vaste hand haha
_________________ DISCLAIMER:
Fast-Rider (Bas) is niet verantwoordelijk voor de inhoud van deze post en wijst iedere aansprakelijkheid af met betrekking tot de plaatsing van dit bericht onder invloed van drank en/of andere verdovende middelen.
|
di aug 09, 2005 8:30 pm |
|
|
pietje_rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr mei 13, 2005 6:13 pm Berichten: 11 Woonplaats: Noorden
|
Citaat: het ligt denk ik ook aan het apparaat. want ik heb e reik nooit geen last van.
Alleen soms zit ik wel eens te kutten met de kap. want we hebben 1 goeie die op je hoofd zit zeg maar en een paar die je vast moet houden. en met 1 hand lassen ken ik egt niet. geen vaste hand haha
met 1 hand is idd zwaar verrot, ik heb nu eindelijk na een half jaar zeuren een speedkap (zo een die atomatisch aan gaat als je begint te lassen das wel relaxed. en onze lasapparaten zijn ook al tikkie ouder dus dat ken et makkelijk zijn, maar de beste lassen (tenminste voor alu) leg je tog egt met een Pulse apparaat, ken je ook 1mm aluplaat mee lassen zonder dat je er doorheen gaat, okeej je moet et uiteraard wel kunnen. maar als je goed kan afstellen kom je al heel ver zonder dat je een vaste hand heb.
_________________ As finishing Touch, God created the Dutch
|
di aug 09, 2005 9:41 pm |
|
|
aprilia_boy
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jan 04, 2006 9:03 pm Berichten: 21 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: rotterdam
|
nou ik heb er ook een npaar hoor van me eige rsje
Bijlagen:
sp_a0204_365.jpg [ 135.08 KiB | 3775 keer bekeken ]
sp_a0202_967.jpg [ 105.69 KiB | 3775 keer bekeken ]
|
do jan 05, 2006 5:01 pm |
|
|
alikz
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jan 04, 2006 1:14 am Berichten: 139 Afbeeldingen: 2 Woonplaats: Leiderdorp
|
mijn appie met seatpipe
kheb hem zo 2dehands gekocht, laswerk ziet er niet uit, lek enzo maar daar tegenover ging ie die wel 90km/h met een standaard set-up
kheb nu weer de standaard uitlaat erop gezet en daarvan ga ik de begrenzing ff uitboren zodat ie +/- 60km/h gaat want ik mag niet harder van me ouders en met de politie zeker gezeik, vooral in onze omgeving
Bijlagen:
DSC01748.jpg [ 280.28 KiB | 3700 keer bekeken ]
|
ma feb 06, 2006 10:30 pm |
Persoonlijk album
|
|
danlen
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jul 14, 2005 6:01 pm Berichten: 645 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Staphorst
|
ik vind het ook lelijk , kun je die pijp niet boven de cilinder laten lopen
_________________ Hola , Como Estas ?
|
di feb 07, 2006 4:59 pm |
|
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|