Auteur |
Bericht |
locowine
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jan 31, 2005 9:36 pm Berichten: 499 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: bosschenhoofd (NB)
|
 polijst-probleem met frame
mannen, ik heb een probleem waar ik snel een oplossing op wil zien te vinden (is dit goed nederlands?  )
ik ben van mijn oud type RS (zie bij Projecten en dan Oud Type RS) het frame aan het polijsten en nu ben ik een grande probleem tegengekomen: hoeveel ik ook schuur (machine of hand), ik blijf telkens maar van die hele kleine zwarte pitjes zien in het ijzer. is er alsjeblieft iemand die met de oplossing van dit drama kan komen??
_________________ er is geen apriliaman, die zonder imbussleutels kan
|
wo maart 02, 2005 8:04 pm |
|
 |
Bullet
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do mei 01, 2003 7:37 pm Berichten: 223 Afbeeldingen: 45 Woonplaats: Almere
|
je snapt toch wel dat je een ijzeren frame hebt he?
dus niet echt perfect matriaal om te polijsten (gaat na een tijd roesten)
ik persoonlijk zou hem laten coaten in een mooie kleurtje
_________________ B.T. [Bullet Tuning]
http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=2676&start=0
|
wo maart 02, 2005 8:38 pm |
|
 |
locowine
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jan 31, 2005 9:36 pm Berichten: 499 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: bosschenhoofd (NB)
|
ja, dat zou kunnen, alleen dan ben ik um weer een week kwijt+uren bezig om um kaal te maken...ik kijk nog wel ff wak er mee doe
|
wo maart 02, 2005 11:56 pm |
|
 |
apriliarsbladel
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do mei 20, 2004 11:29 pm Berichten: 42 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: omg.eindhoven
|
je moet ook polijstpasta op een wolle vacht gebruiken das polijste eerst op schuren het frame dan met polijstpasta of commandant en als afwerking belgom dan gaat ie wel glimme ma idd je zult het wel bij moete houde omdat het gaat roeste
|
do maart 03, 2005 12:42 am |
Persoonlijk album
|
 |
rs-power
ApriliaForum Member
|
Bullet schreef: je snapt toch wel dat je een ijzeren frame hebt he?
dus niet echt perfect matriaal om te polijsten (gaat na een tijd roesten)
ik persoonlijk zou hem laten coaten in een mooie kleurtje locowine schreef: ja, dat zou kunnen, alleen dan ben ik um weer een week kwijt+uren bezig om um kaal te maken...ik kijk nog wel ff wak er mee doe Dit zeg je nu En herinner je dit antwoord mischien nog uit je project topic  locowine schreef: Citaat: RS-Power: Erg snugger hoor frame van Oud model pollijsten
Tis van ijzer enn niet van Alu je krijgt nooit het echte bling bling effect
dacht je nou echt dat ik als een kip zonder kop, zonder goede informatie zou beginnen met de kans om mijn frame te vern**ken?? het blingeffect komt er echt op, en hieroverheen komt blanke lak, die beschermt tegen roesten, maar ook nog eens een extra glans erop geeft 
Toen was je wat opstandiger
Iig nou zie je het zelf :)
_________________ [5th Territory Tuning]
Retired Mod, BMW owner (H)
|
do maart 03, 2005 1:08 am |
|
 |
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
Standaard ijzer is niet zo'n zuiver materiaal, rvs bijv wel. En frame kaal maken ga je niet met de hand doen neem ik aan, gewoon laten stralen.
|
do maart 03, 2005 1:43 am |
Persoonlijk album
|
 |
locowine
ApriliaForum Member
|
ja precies RS-power, ik schaam me diep, maja.....we kijken de toekomst in. ik denk dat ik het hele spul maar gewoon laat spuiten, komt er dan gewoon netjes uit te zien....
|
do maart 03, 2005 11:34 am |
|
 |
locowine
ApriliaForum Member
|
en cebess: nu is dat niet meer nodig, nu is het gewoon een beetje bijschuren en dan spuiten die handel.....

|
do maart 03, 2005 11:35 am |
|
 |
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
ja, voor spuiten maakt het niet uit, voor coaten moet je frame helemaal kaal zijn.
|
do maart 03, 2005 1:13 pm |
Persoonlijk album
|
 |
locowine
ApriliaForum Member
|
ja, dat klopt, maar dan moet je er ook bij zeggen dat als je je frame naar een coater brengt, dat ie het gelijk laat stralen....
maar mijn frame-probleem is al opgelost... 
|
do maart 03, 2005 8:02 pm |
|
 |
apriliars50power
ApriliaForum Member
|
wel graag plaatjes als je frame gespote is he 
|
za apr 16, 2005 8:37 am |
|
 |
locowine
ApriliaForum Member
|
hij is al een tijd klaar hoor, moet je ff bij mun project-topic kijken, daar staan de foto's 
|
za apr 16, 2005 10:34 am |
|
 |
|