Auteur |
Bericht |
P.O.C. Tom
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma apr 02, 2007 8:38 am Berichten: 1094 Woonplaats: veldhoven
|
Project turbo charged
Naast mn brommer ga ik nu ook een ander project beginen. Ik ga namelijk een straal motor bouwen met behulp van een turbo. Deze wordt eerst gewoon om kennis op te doen, voor later heb ik wel wat extremer plannen
Ik heb al bijna een turbo gevonden, gewoon een goedkope om mee te leren. Hij zal op diesel lopen dus milieu vriendelijk want hij kan ook biodiesel verbranden, denk zelfs bijna alles vlambaar. Zijn er hier nog mensen die al eerder een zelfde soort project hebben gemaakt.
hier is een voor beeld van hoe het concept werkt.
_________________ Wat zet jouw brommer apart? Beunhaas Brouwer
|
zo nov 18, 2007 4:16 pm |
|
|
rataplan
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jul 24, 2006 3:26 pm Berichten: 46 Woonplaats: nijmegen
|
hmmm, zeer interessant.
ben benieuwd of je alles op tijd krijgt afgesteld.
juiste mengsel verhouding bij het moment van ontsteken.
ga dit wel even volgen.
die raketmotorfabrikant geeft een garantie op 400 km/uur anders krijg je je geld terug.
kijken hoe dit gaat lopen
|
zo nov 18, 2007 4:22 pm |
|
|
P.O.C. Tom
ApriliaForum Member
|
mengesel herhouding is niet moeilijk, je moet gewoon het kraantje wa verder open draaien, want het wordt ingespoten en de turbo zal zo snel draaien dat er genoeg lucht is.
linkje naar een site van een stell eindhovenare die het al een keer gedaan hebben http://www.student.tue.nl/R/j.w.m.v.sus ... s/eng.html
|
zo nov 18, 2007 4:22 pm |
|
|
aprilia kevin
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma aug 14, 2006 11:20 am Berichten: 3063 Afbeeldingen: 41 Woonplaats: Center Parcs
|
Nice, we zullen het zien!
_________________ Aprilia RS50 Red-White 08"> verkocht aan dafichias Aprilia RS50 Nero 05" > (is niet meer...) **All petrolheads should own an Alfa if they want to know what differentiates a car from a toaster; Jeremy Clarkson**
|
zo nov 18, 2007 4:27 pm |
Persoonlijk album
|
|
razor
ApriliaForum Member
|
Deze jongen heeft ook al eens zoiets gemaakt..
http://www.rieju-club.com/forum/viewtop ... sc&start=0
Alleen is 't riejuforum een keer gecrashed en hebben we backup van jaar geleden moeten gebruiken. Dus weetniet of hier al zijn updates staan... Ik heb wel een aantal filmpjes gezien van hem dat het draaide op youtube. Is slim ventje die gast, met hem zou je contact op kunnen nemen.
Succes
|
zo nov 18, 2007 4:45 pm |
|
|
P.O.C. Tom
ApriliaForum Member
|
is wel goed gelukt bij hem. alleen jammer dat er niet meer staat. eigenlijk is het idee niet zo moeilijk maar, om het combustie vat en vlam pijp goed te krijgen zodat hij gewoon stationaar blijf draaien is moeilijk. Zodra ik mn turbo heb zal ik er aan beginnen. Moet nog effen iets voor de ontstekingen bedenken. Zit te denken aan een bromfiets bobine of zo iets simpels, want hij moet maar een keer vonken.
|
zo nov 18, 2007 5:26 pm |
|
|
Jorrit
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jul 07, 2007 10:34 pm Berichten: 1407 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Hooghalen, omg.-Assen
|
ben ook zeer benieuwd, heb ooit 1 x een kawa gezien met NOS
turbo lijkt me ook heel mooi om te zien
ma nov 19, 2007 2:15 am |
Persoonlijk album
|
|
Matthijn
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 10:02 pm Berichten: 8434 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Marknesse
|
hmm ben héél benieuwd naar dit... op wat voor blok wil je dat doen? of ga je dat zelf maken
move-> anders brommers
_________________ [s]Aprilia RS50 NM Identikit 2002[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Black [/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Xerox Replica[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 MY07 White[/s] SOLD [s]Aprilia RS125 NM Grey Dust[/s] SOLD Aprilia RS50 MY07 Alitalia Replica
|
ma nov 19, 2007 5:04 pm |
Persoonlijk album
|
|
P.O.C. Tom
ApriliaForum Member
|
Citaat: hmm ben héél benieuwd naar dit... op wat voor blok wil je dat doen? of ga je dat zelf maken
move-> anders brommers
Het wordt op geen een blok alles wordt zelf gemaakt. Ik zit te denken om hem mischien later in een motor frame te monteren en dan de wielen laten aandrijven met een scooterbak.
edit//
het is geen conventioneele turbo setupje. Het werkt zoals een gasturbine, je kunt het makkelijkste gewoon die site van de Tu/e student bekijken want daar staat hoe dit in zijn werk gaat.
|
ma nov 19, 2007 8:41 pm |
|
|
Royal Club
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do nov 22, 2007 3:56 pm Berichten: 4705 Woonplaats: Vinkeveen
|
turbo, maar wel het 2takt princiepe behouden?
ruik ik een roterende uitlaat?
_________________ “When life gives you lemons ask for salt and tequila”
|
do nov 22, 2007 7:26 pm |
|
|
P!n0
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jan 10, 2007 10:15 pm Berichten: 2945 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Vlaardingen
|
ik heb wel is gezien hoe je een straal motor moe maken, en je zit er niets vanaf principe is gewoon te simpel voor woorden, maar nu nog uitvoeren....
do nov 22, 2007 7:54 pm |
Persoonlijk album
|
|
P.O.C. Tom
ApriliaForum Member
|
Citaat: turbo, maar wel het 2takt princiepe behouden?
ruik ik een roterende uitlaat
Heb je alle links bekeken royal club? Het wordt een gasturbine, eenstraalmotor waar van de uitlaatgassen omgezet worden tot roterende kracht. Je kan opdeze manier heel veel torque en pk uit een klein gewicht halen.
|
vr nov 23, 2007 5:31 pm |
|
|
ruud
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 25, 2004 6:04 pm Berichten: 492 Woonplaats: hoogwoud
|
Leuk project! met wat voor oliepompje ga je de turbo smeren?
T straalidee zelf maken is "relatief" makkelijk denk ik, maar de stuwkracht omzetten in een roterende kracht lijkt me moeilijker, de as waar t schoepenrad aan zit gaat wel veel toeren maken dan zeker?
|
vr nov 23, 2007 6:24 pm |
|
|
P.O.C. Tom
ApriliaForum Member
|
ik ga van een grotere turbo de uitlaat helft gebruiken om om het om te zetten. Maar ik moet dat nog allemaal verfijn uitwerken. Eerst maar een werkende straal motor bouwen.
|
vr nov 23, 2007 6:34 pm |
|
|
ostjj
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jan 20, 2007 5:32 pm Berichten: 1145 Woonplaats: Merksem
|
mooi project ..!!
ng veranderingen ?
vr jan 25, 2008 9:38 pm |