Apriliaforum.nl
https://apriliaforum.nl/

BKD honda ns1 tuning
https://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=11&t=5611
Pagina 1 van 1

Auteur:  BKD [ ma feb 12, 2007 1:42 pm ]
Berichttitel:  BKD honda ns1 tuning

Ik begin samen met een kamaraad een sprint project met een honda ns1.
We konden goedkoop aan de ns1 komen via iemand die wij kenden.
Hier een paar foto's van onze werkplaats en van de brommers die wij er hebben staan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier dan de brommers die er staan:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier de aerox van mijn neef, word helemaal opgeknapt
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dan de project brommer de NS1:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De setup waarmee we beginnen is als volgt:
Cilinder: speedline 50cc die zat er op toen we hem kochten
Cab: Dellorto 21mm
Ontsteking: ori
Uitlaat: proma

We beginnen met deze setup omdat we alles zelf willen gaan tunen en daarom mooi met de 50 een paar dingen gaan proberen.

De setup wat we later willen hebben is als volgt:

Cilinder: 70 malossi (BKD tuned)
Cab: OKO 28 vlakschuif
Ontsteking: HPI 06
Uitlaat: zelfmaak of pro race of R3

Auteur:  risart [ ma feb 12, 2007 2:29 pm ]
Berichttitel: 

wordt een mooi projectje ;)

Auteur:  theo_tamada [ ma feb 12, 2007 4:09 pm ]
Berichttitel: 

ns1=geil
ns1=snel

suc6

Auteur:  DennisRS [ ma feb 12, 2007 4:47 pm ]
Berichttitel: 

NS1 vind ik echt 1 van de meest mooie brommers!
Ben erg benieuwd!!

Auteur:  RS_70_power [ ma feb 12, 2007 5:00 pm ]
Berichttitel: 

succes

ik zou toch eens gaan nadenken over een gescikte uitlaat .

een pro-race / R3 is voor een cartergestuurd blok ontworpen en voor een cilinder met fluiters of een vlinder poort .

Laat luc Foekema een uitlaat ontwerpen voor je , zal veel beter lopen

Auteur:  parra [ ma feb 12, 2007 6:34 pm ]
Berichttitel: 

zullen we is racen tegen mij ns1
zit nou 110cc onder :{-): :devil:

Auteur:  BKD [ ma feb 12, 2007 6:38 pm ]
Berichttitel: 

We zitten er wel aan te denken om zelf fluiters te maken, we zulle dan eerst veel oefenen op onze oude cilinders, ik denk owk da we voor de zelfmaak uitlaat gaan.
als jullie nog tips hebben hoe je het makkelijkst zelf fluiters kunt make hoor ik het graag :^^:

Auteur:  StReS KiP [ wo feb 14, 2007 11:09 pm ]
Berichttitel: 

Leuk project, wil ik wel volgen! Ben benieuwd als je plannen uit gekomen zijn hoe dat gaat 'blazen' :D

Auteur:  BKD [ ma feb 19, 2007 11:34 pm ]
Berichttitel: 

we hebben een pro race voor een mooie prijs gekocht, hij is voor een derbi dus we moete kijken of hij er een beetje onder past en anders verkopen wij hem weer.
Zal binnenkort foto's erop zetten.

Auteur:  BKD [ ma apr 02, 2007 6:00 pm ]
Berichttitel: 

Goeiendag, is al weer tijdje geleden dat ik hier heb geupdate.
Er zijn wat dingentjes veranderd.
we gaan niet meer rijden met het honda blok, die knappen we op( reviseren enz.) en verkopen we dan weer.
we gaan nu met een am6 blok rijden, die hebbe we voor 100 kunnen kopen.
wa we nu al hebben is:
Am6 blok(zonder cilinder en cab.)
mikuni 28 mm
Hpi 06
Metrakit pro race uitlaat.
Over de cilinder zijn we nog nie uit, zal miss de polini evo of de malossi speed worden van min hori.
en miss owk wel gewoon een am6 cilinder

Auteur:  BKD [ ma mei 21, 2007 10:17 pm ]
Berichttitel: 

weer ffe een kleine update, we beginnen als eerst met een airsal cilinder, waarom: we willen eerst wat ervaren opdoen met een goedkope (maar toch met vlinder) cilinder.

hier een groepsfoto( de airsal die daar op zit is niet die we gaan gebruiken want die is kapot gelopen).

Bijlagen:
Afb001.jpg
Afb001.jpg [ 142.47 KiB | 3528 keer bekeken ]

Auteur:  No fear [ ma mei 21, 2007 10:41 pm ]
Berichttitel: 

Succes ziet er netjes uit

Auteur:  WillemB [ di mei 22, 2007 6:06 pm ]
Berichttitel: 

OOk van plan te sprinten? :D

Auteur:  BKD [ di mei 22, 2007 7:08 pm ]
Berichttitel: 

dat is wel de bedoeling ja, als het een beetje wil gaan lukken :^^:

Auteur:  BKD [ wo mei 23, 2007 3:52 pm ]
Berichttitel: 

zo even met de kapotte airsal bezig geweest, omdat we tog eerst met een goedkope airsal beginnen kunnen mooi op de kapotte oefenen met tunen, ik hep even een poortmap gemaakt en de timingen even uitgerekend van de uitlaatpoort die standaart 181 graden was, ik hep de uitlaatpoort op 199 graden en de breedte op 85% van de boring, dit hep ik even in de cilinder afgetekend, dan ziet de airsal er al een heel stuk beter uit :^^:

Bijlagen:
Afb010.jpg
Afb010.jpg [ 42.11 KiB | 3391 keer bekeken ]

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/