derbi gpr(nieuwste model) VS aprilia rs50(2e model)
Auteur |
Bericht |
THAI-fight
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 15, 2005 7:26 pm Berichten: 394 Woonplaats: ja
|
derbi gpr(nieuwste model) VS aprilia rs50(2e model)
hallo,ik wil in dit topic graag ervaringen horen van mensen die op een derbi gpr hebben gereden(nieuwste model,die lijkt op de rs50 uit 2007) en wat ze van deze brommer vinden.
een aantal dingen:
degelijkheid(hoe voelt de brommer aan als je erop zit)
rij eigenschappen (rechtstuk,bochten etc....)
toerental&powerband,ga maar uit van een ontgrensde standaart brommer
etc....
allemaal het liefst ten opzichte van een rs50 uit zo´n 2003... dus dat je bijvoorbeeld zegt van: ik vind de gpr beter qua.......als de rs50,en rs50 beter qua......
ik wil graag een gpr kopen maar heb er nog nooit op gereden...heb zelf een rs50 2003 en ik wil graag weten wat ik ongeveer kan verwachten van een gpr...dus het liefste reacties van mensen die echt rijervaring hebben op een gpr en rs50!
_________________ met heroïne ga je heel hard achteruit,het is zelfs dodelijk...met brommer rijden ga je heel hard vooruit,alleen je betrekt er andere mensen bij...
...it´s not a game , it´s real...
Laatst bijgewerkt door THAI-fight op ma mei 14, 2007 6:50 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
wo apr 25, 2007 5:38 pm |
|
|
aprilia kevin
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma aug 14, 2006 11:20 am Berichten: 3063 Afbeeldingen: 41 Woonplaats: Center Parcs
|
Me maat heb er 1, maar die had naar 1.000 km al electronica problemen, knipplicht bleef hangen + remlicht, en het is en blijft een derbi, dus geen Aprilia
_________________ Aprilia RS50 Red-White 08"> verkocht aan dafichias Aprilia RS50 Nero 05" > (is niet meer...) **All petrolheads should own an Alfa if they want to know what differentiates a car from a toaster; Jeremy Clarkson**
|
wo apr 25, 2007 5:41 pm |
Persoonlijk album
|
|
THAI-fight
ApriliaForum Member
|
nieuwste aprilia is toch ook een derbi...hoe rijdt die eigenlijk...stresskip? thom? en andere? die rijdt namelijk hetzelfde als een gpr lijkt mij dus misschien dat ik daar wat aan heb als jullie er wat over vertellen
_________________ met heroïne ga je heel hard achteruit,het is zelfs dodelijk...met brommer rijden ga je heel hard vooruit,alleen je betrekt er andere mensen bij...
|
wo apr 25, 2007 6:36 pm |
|
|
peteRS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 02, 2005 6:22 pm Berichten: 1760 Afbeeldingen: 95 Woonplaats: Zeewolde (FL)
|
Wat ik van beide weet is dat de lak eraf gaat, tot nu toe bij iedereen die zo'n ding heeft wel gehoord. Dus dan weet je dat alvast.
|
wo apr 25, 2007 7:43 pm |
Persoonlijk album
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
kort samengevat:
- slechte remschijven
- slechte kwaliteit kapwerk
- slechte kwaliteit bandne
- slechte lak/stickers
- zeer goede remklauw en rempomp (radiaal ipv axiaal)
- goed frame, brug en velgen
- goed achterveer
- mooi en modern dashboard
- een enorm goed, snel en stevig MOTORBLOK
- USD voorvork
subjectief
- leuk uiterlijk
- mooi en modern OGEND dashboard
wo apr 25, 2007 7:49 pm |
Persoonlijk album
|
|
Nollie
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 07, 2005 10:58 pm Berichten: 944 Afbeeldingen: 4 Woonplaats: Sprang-Capelle
|
ik zou zegge ga naar een dealer en vraag om een proefrit.
want je geen een mening is beter dan je eigen.
Ik weet wel dat het derbi blok beter is als het am6 blok onder je rs.
Ik heb er op gereden en ik zou hem gelijk ruilen tegen mijn rs.
maar dat is mijn mening
_________________ Een echten man zorgt dat hij bier zuipen kan!
|
wo apr 25, 2007 8:34 pm |
Persoonlijk album
|
|
BuxirS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 4:11 pm Berichten: 3214 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: Noordelijk
|
Hij rijd gewoon super! De RS my06 dan...
Derbi vind ik persoonlijk ook mooier rijden, maar dat is nogal persoonlijk. Hij heeft een brede powerband en schakelt lekker soepel.
Hij is wel erg hard afgeveerd dus daar moet je van houden en aan wennen.
Lees gewoon de topic's van de my06 rijders eens door...
_________________ Ex-moderator uit de gouden tijden van dit forum.
|
wo apr 25, 2007 9:00 pm |
Persoonlijk album
|
|
THAI-fight
ApriliaForum Member
|
kort samengevat:
- slechte remschijven (die zijn uiteraard beter te krijgen!)
- slechte kwaliteit kapwerk (ja daar val ik ook een beetje over)
- slechte kwaliteit banden(als ze maar rond zijn! )
- slechte lak/stickers (da´s idd erg kl@te)
ja naar de dealer voor een proefrit:
persoonlijk houd ik er niet zo van om mensen zich te laten uitsloven als ik toch niks bij ze ga kopen ik zeg altijd maar zo, een dealer licht je minstens voor een paar honderd euro op...dus ik koop hem net zo graag 2ehands
als ik het zo hoor is het een goed blok, da´s dus een grote plus! alleen de elektronica en de lak is wat minder..... oke dan ga ik een gpr kopen!!!
bedankt allemaal echt top, al die antwoorden! en mocht je nog wat toe willen voegen of wat willen zeggen is het welkom!
|
wo apr 25, 2007 9:27 pm |
|
|
rain man
ApriliaForum Member
|
gpr 2004, rijd erg lekker. gaat veel lekkerder door de bochten als een rs 2003/2004. komt ook door de stuggere vering. dat is ook wel weer een nadeel als je rustig aan het toeren bent.
banden zijn gewoon goed, zaten bij een 2004 gpr pilot sport onder dus niets mis mee. alleen nieuwere model heeft veerubber en dat rijd niet zo lekker.
motorisch zijn het goede brommers, alleen vind ik ze wat rauw lopen, en wat meer trillen als am6. maar rijd verders erg goed, en heeft flink vermogen. ontgrenst gaat ie net zo hard als ontgrensde rs.
electronica is wat minder en zijn nog wel eens wat storingen. bij rs heb ik echter nog nooit een electronische storing meegemaakt.
en de kappen zijn in veel mindere staat als van een rs. bij bijna alle gpr's/nieuwe rs'en gaat de lak er bij de tank rand af.
de remmen zijn trouwens zeer goed, even als de rs trouwens. alleen bij een vriend van mij heeft de voorrem het in de eerste 3000 km 2 keer begeven, daarna niet meer trouwens. rempomp vervangen en probleem was over. hij heeft er nu iets van 8000 km mee gereden.
gpr/rs nieuw model zijn erg fijne brommers, maar er zitten wat haken en ogen aan.
rs2003/ 2004
erg goede brommer, zeer goede kwaliteit, alleen is het uiterlijk iets wat gedateerd vergeleken met de gpr
|
wo apr 25, 2007 10:11 pm |
|
|
Taferel
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma nov 06, 2006 7:31 pm Berichten: 303 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: IJmuiden
|
Gpr rijdt ckr erg lekker, alleen als je lange stukken moet rijden is die derbi niet zo comfortabel(zadel is erg hard) vergeleken met een RS nm. maja das mijn mening...
_________________ (-) Aprilia 4-Life (-)
Mijn RS: http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=4884
|
wo apr 25, 2007 11:19 pm |
|
|
StReS KiP
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo apr 30, 2006 2:42 pm Berichten: 1532 Woonplaats: Spijkenisse
|
Ben het met thomas eens. (Heb zelf nieuwe RS50, brommer rijdt zelfde als nieuwe GPR). Uhm, hij rijdt heerlijk.. Het is alleen vreselijk wennen als je van een 2003 RS50 (mijn vorige) naar 2007 RS50 stapt.. Schakelt héél soepel, en alles vult stug enzo aan maar dat is wennen.. gaat heerlijk door de bochten en ik ga der redelijk hard mee door de bocht, dus banden vind ik (met warm en droog weer) meer dan prima en bij mij laat er nog geen lak los hoor, na 4300kilometer.. alleen 1 sticker laat los.. mrja..
|
wo apr 25, 2007 11:26 pm |
|
|
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
pokerface schreef: - slechte remschijven (die zijn uiteraard beter te krijgen!)
- slechte kwaliteit banden(als ze maar rond zijn! )
nieuwe remschijven kan je idd bij braking kopen, ben je voor een compleet setje (zwevende schijven) rond de 300 - 400€ armer, maar dan heb je echt superschijven
euhm, en dat van de banden vind ik een sneue opmerking, beter zet je der een goed setje banden op (denk aan michelin pilot sporty, pirelli MT 75 S, ...)
do apr 26, 2007 8:35 am |
Persoonlijk album
|
|
thom_
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za feb 03, 2007 9:58 pm Berichten: 124 Woonplaats: Den Helder
|
Ik heb ook (nog) geen problemen gehad met de lak.
Verder vind ik het moeilijk te vergelijken qua rij-eigenschappen. Ik heb nog nooit op een andere schakelbrommer gezeten....
Maar hoe die rijdt zat ver boven mijn verwachtingen !!!
|
do apr 26, 2007 8:45 am |
|
|
THAI-fight
ApriliaForum Member
|
thomasrs50 schreef: euhm, en dat van de banden vind ik een sneue opmerking, beter zet je der een goed setje banden op (denk aan michelin pilot sporty, pirelli MT 75 S, ...)
nouja, het was een grapje ik snapte al niet echt wat er mis was met de banden, het kan zoveel zijn; zoemen ze, trillen ze een beetje, ga je ermee onderuit als het regent, of slijten ze gewoon heel snel?
enja een bandensetje,waar heb je het dan over 100 euro zo´n beetje? dat was ik tenminste kwijt voor een pirelli(voorband) en dunlop(8terband) dus daar laat ik de beslissing niet van af hangen!
remschijven,een langere remweg ofzo?
en idd, op het internet zie je ook bijna alleen maar gpr´s waarvan de lak eraf bladert!
|
do apr 26, 2007 4:59 pm |
|
|
speed
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo apr 26, 2006 6:06 pm Berichten: 189 Woonplaats: Gooik
|
de banden zijn gewoon niets waard in de regen (de vee-rubbers)
_________________ speed
|
vr apr 27, 2007 6:02 pm |
|
|
|