Hallo,
Ik denk dat ik mijzelf inmiddels niet meer hoef voor te stellen hier, dus ik zal dan ook maar meteen ter zake komen...
Aangezien ik altijd nog een senda wilde hebben, heb ik besloten deze zelf te gaan bouwen...
Frame kon ik voor een mooie prijs kopen van iemand via het derbi-club forum...
Deze was gebruikt/misbruikt in de sobw supermotard cup maar heeft dus ook meteen een dubbele rad bevestiging.
Dit zal dus de basis worden van het nieuwe project:
Uiterlijk van de senda word drastisch aangepakt...alles volledig naar eigen smaak...
Zo wil ik er een set GPR wielen in hebben, samen met de remmerij...
Daarbij wil ik de senda gaan verlagen...dit wil ik mede gaan doen, door middel van een set GPR vorkpoten te gaan gebruiken.
Kroonplaten daarintegen wil ik weer van een Senda gaan gebruiken...simpelweg omdat daar een anders stuurtje op kan...
Achterbrug is van een Senda DRD...van alu dus...
Inbouwbreedte aan de voorzijde is perfect passend op t frame, net als dat de inbouwbreedte van het achterwiel hetzelfde is als bij een GPR... :)
Maargoed...het komt er dus op neer dat ik van niks weer een sprintwaardig dingetje kan bouwen, wat er dan ook nog is mooi uit ziet...
Genoeg geluld nu...foto tijd...
Nieuwe onderdelen al in house:
Michelin Pilot Sporty's:
Plasticjes:
Kettingrand:
Ontstekingsdeksel:
Schakelpedaal:
Kicker:
Koppelingshevel::
Kettingkjes::
Gebrukte/misbruikte onderdelen:
GPR wielen:
Achterbrug:
Zadel:
Remmerij:
Dash/Aim:
Carbje/Keihin 28mm:
Andere onderdelen zoals tank, vorkpoten, radjes heb ik ook al...
Maja....hieronder kan je een beetje de vorderingen zien...
Het word eerst opbouwen, uit elkaar halen, alles naar de coater, alles monteren en spelen maar... :twisted:
---------------------------------------------------------------------------------------
01-07-2007:
03-07-2007:
15-07-2007:
zelf gebeunde achterspatbord spuiten:
eindresultaat:
04-09-2007:
07-09-2007:
en nog wat spul:
10-09-2007:
12-09-2007:
23-09-2007:
totaalplaatje tot nu toe:
28-09-2007:
01-10-2007:
05-10-2007:
09-10-2007:
31-10-2007:
05-02-2008:
Verwachte motorische setup:Cilinder: Malossi MHR Team (50mm)
Kukas: Barikit 43mm competition
Krukaslagers: SKF Explorer (C4)
Primaire transmissie: Conti CRX
Versnellingsbak: Conti CRX "close"
Koppeling: Conti CRX (5plaats)
Uitlaat: Yasuni R3 (word misschien opmaat)
Carb: Keihin 28mm
Membraan: VHM
Spruitstuk: 28mm Barikit AM6
Ontsteker: HPI 2006 (dubbele curve)
Dit komt allemaal op een oud carter wat geheel gereviserd en gespoten word!
Nieuw blok dus...
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Al dit geweld vond het frame schijnbaar niet zo leuk en is gaan scheuren... :oops:
Foto:
Wat is nu ga doen is een andere senda opbouwen die identiek is aan deze...
Enige verandering is dat het motorische gedeelte zo veel mogelijk origineel word gehouden omdat er mee op straat gereden gaat worden...
Cilinder word zowiezo bewerkt omdat de poorten er nu niet uitzien...
17,5mm Dellorto komt er ook op in combi met een ori senda luchtfilter...
Koelsysteem word als origineel, dus met reservoir en 1 radiateur enzo...
Uitlaat word ook origineel Derbi net als een heleboel andere ori delen...
Koppelingshuis ga ik wel op naaldlagers laten lopen...
Hieronder wat foto's betreft de vorderingen van het opbouwen...
31-03-2009:
15-04-2009:
21-04-2009:
27-04-2009:
30-04-2009:
17-05-2009:
Rijwielgedeelte:Frame: Derbi Senda SM
Wielen: Derbi GPR
Achterbrug: Derbi Senda SM DRD (deze is omgedraaid)
Achterschokbreker: Doppler HSM voor Derbi GPR
Voorvork: Derbi GPR
Kroonplaten: Derbi Senda SM
Remmerij: Derbi GPR
Standaard Derbi GPR
Motorisch gedeelte:Cilinder: Alukit/DMP (bewerkt)
Uitlaat: Derbi RVS onbegrensd
Blok: Derbi GPR volledig gereviseerde carters+licht bewerkt
Krukas: Derbi-Senda
Krukaslagers: FAG C3
Versnellingsbak: Derbi Senda SM
Primaire transmissie: MRD naaldgelagerd
Koppeling: Conti 5plaats
Membraan: Derbi 6kleps (malossi 0,35mm kleppen)
Spruitstuk: Derbi aangepast
Carburateur: 17,5mm Dellorto
Luchtfilter: Derbi Senda SM
Ontsteking: Ducati/Derbi Senda SM (2mm voorontsteking)
Vertanding: Derbi GPR 12-52
Optisch gedeelte:Conti stuur
Conti stuurrol
Conti zadelhoes
Conti voetsteunen zwart
Conti remschijfbeschermer achter
TNT kappenset zwart
TNT rem en koppelingshandel
TNT benzinedop
TNT olievuldop
TNT kickstart
TNT "lighty" stuurclamp
TNT "lighty" rempotdeksel
TNT "lighty" oliepompafdeksel
TNT "lighty" ontstekingsdeksel
TNT "lighty" kettingscherm
TNT "lighty" koppelingshevel(@blok)
TNT "lighty" schakelpedaal
TNT "lighty" rempedaal
Transformer voorkap(met angeleyes)
LED achterlicht
Domino snelgas
Domino geel/zwarte handvatten
Doppler sliders geel
Derbi GPR lichtschakelaar links(met chokehandel)
Derbi Senda SM spiegel links
Motorhispania RX voorspatbord zwart
Motorhispania RX voorspatbordbracket geel
filmpjes:
Rondje om de brommer dat ie net klaar was...MRD Dashord met shiftlights...Ontsteking checken 1...Ontsteking checken 2...En nog even gek doen met m'n auto op Zandvoort:
http://www.youtube.com/watch?v=S_oNDjVvC40http://www.youtube.com/watch?v=ebaNahjZYwMhttp://www.youtube.com/watch?v=eQPqcEwOnMA