Auteur |
Bericht |
jvo
ApriliaForum Member
|
Honda mt uitlaat.
Hallo,,
stel voor je hebt een honda mt met 125cc athena en 28mm met hpi en alles erop en eraan. dan zijn er van honda vrij weinig uitlaten die goed er op lopen.
meestal kom je dan uit op een 110 homoet special.
of een opmaat wat het beste is, maar wel heel duur.
zou dan bijv, een:
VOCA racing 80cc Metrakit Pro race Yasuni R3 SCR racing line
lekker op zon setup lopen?
Mvg John
|
zo feb 05, 2012 9:51 pm |
|
|
MartinW0527
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm Berichten: 10527 Woonplaats: 0527
|
Re: Honda mt uitlaat.
cr125 uitlaten of dergelijken lopen er goed op heb ik gehoord.
zo feb 05, 2012 9:54 pm |
|
|
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm Berichten: 5939 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Lemelerveld
|
of je laat voor ca 150 een opmaat maken. + 15 euro voor de berekening
165 is nog niet heel veel voor een uitlaat
zo feb 05, 2012 9:56 pm |
Persoonlijk album
|
|
jvo
ApriliaForum Member
|
@ MartinW,, oh gewoon een crossmotor 125 uitlaat, is het proberen wel waard, een oude cr pijp is niet zo duur. bedankt voor de tip!
@ Aprilia RX 50 2003,, zo goedkoop? ;o dat is wel beter! maar dan moet je brommer er wel heen. dat is dan weer een nadeel. want ik weet niet hoe ik die daar moet krijgen.
|
zo feb 05, 2012 9:59 pm |
|
|
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm Berichten: 5939 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Lemelerveld
|
jvo schreef: @ MartinW,, oh gewoon een crossmotor 125 uitlaat, is het proberen wel waard, een oude cr pijp is niet zo duur. bedankt voor de tip!
@ Aprilia RX 50 2003,, zo goedkoop? ;o dat is wel beter! maar dan moet je brommer er wel heen. dat is dan weer een nadeel. want ik weet niet hoe ik die daar moet krijgen. op brommerforum was er toen zo'n advertentie. die van 150 euro zijn natuurlijk niet de allebeste ofzo maargoed. zullen ongetwijvelt lekker lopen. berekeningen bij niek de wildt op brommerforum even vragen. en daar staat ook nog ergens een adv van een opmaat uitlaten vouwer edit: een mt is een vrij std brommer, misschien weten ze al precies hoe de ophangpunten zitten . zeker als je een onderlangse wil is het niet heel duur.
zo feb 05, 2012 10:02 pm |
Persoonlijk album
|
|
jvo
ApriliaForum Member
|
oke, nee maar goed een opmaat zal altijd al wat beter lopen als een fabriekspijp? jaa het moet gewoon onderlangs worden lekker makkelijk. bedankt voor de informatie heren ik weet genoeg.
|
zo feb 05, 2012 10:11 pm |
|
|
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
Wat een onzin zeg! Een opmaat zal helemaal niett altijd beter lopen dan een fabriekspijp! Hij zal juist bijna altijd minder goed lopen dan een fabriekpijp! Waarom denk je dat fabriekspijpen als fabriekspijpen worden gemaakt? daar zit meer ontwikkeling in dan een opmaat! alleen worden ze op verschillende cilinders toegepast waardoor ze minder goed werken. Maar als je 10 opmaten laat maken zul je zien dat de verschillen daartussen heel groot zullen zijn. Een goede opmaat uitlaat maken is een kunst, dat doe je niet "effe". Er zitten zoveel verschillende variabelen in een 2-takt motor, dat je nergens over kan zeggen "dat is goed", of bijvoorbeeld: "die sproeier moet erin."
Dit gaat íets verder dan de 1 maat grotere sproeier in je Tomos hoor...
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
zo feb 05, 2012 10:16 pm |
|
|
MartinW0527
ApriliaForum Member
|
*Vincent* schreef: Wat een onzin zeg! Een opmaat zal helemaal niett altijd beter lopen dan een fabriekspijp! Hij zal juist bijna altijd minder goed lopen dan een fabriekpijp! Waarom denk je dat fabriekspijpen als fabriekspijpen worden gemaakt? daar zit meer ontwikkeling in dan een opmaat! alleen worden ze op verschillende cilinders toegepast waardoor ze minder goed werken. Maar als je 10 opmaten laat maken zul je zien dat de verschillen daartussen heel groot zullen zijn. Een goede opmaat uitlaat maken is een kunst, dat doe je niet "effe". Er zitten zoveel verschillende variabelen in een 2-takt motor, dat je nergens over kan zeggen "dat is goed", of bijvoorbeeld: "die sproeier moet erin."
Dit gaat íets verder dan de 1 maat grotere sproeier in je Tomos hoor... Kun je goed lopen definiëren? Dit is niet aanvallend bedoeld, maar meer omdat ik zeker weet dat mijn geheel originele brommer een stuk harder zal lopen met bv een gianelli of mk rk uitlaat. Dus ik ben benieuwd wat je bedoeld.
zo feb 05, 2012 10:28 pm |
|
|
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
Met goed lopen bedoel ik: Uitlaat en cilinder werken perfect samen. Zoals mijn Pro Race setje nu doet, de uitlaat en cilinder eindigen precies op hetzelfde moment met de powerband. Ze gaan dus precies gelijk op.
Maar voor een straat setup gaat zoiets niet op: Je hebt vaak een standaard cilinder of een laagtoerige (dr80) cilinder, en daar gaat een lukrake uitlaat op. Op het moment dat de uitlaat ophoudt wil de cilinder misschien nog door, en op het moment dat de cilinder ophoudt wil de uitlaat misschien nog wel door.
Als hij echt een goed lopende setup wil, dan zal hij de cilinder op zijn minst helemaal moeten berekenen, en dan een uitlaat daarop laten maken. Als hij nu zo een opmaat uitlaat zou bestellen, dan zou er waarschijnlijk worden gevraagd: waarvoor wil je hem gebruiken, hoeveel CC's is het, en wat voor cilinder is het, en dan krijgt hij er iets voor terug dat dan eigelijk wel leuk is maar niet perfect samenwerkt. Daar gaat véél tijd, en véél geld in zitten. Vraag maar aan iedereen die sprint.
En kijk naar de 70cc klasse. Heel veel mensen rijden met een Pro Race uitlaat. Waarom? Omdat hij bijna niet te verbeteren is! En dat voor een fabrieksuitlaat...
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
zo feb 05, 2012 10:38 pm |
|
|
Gerard1793
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma mei 09, 2011 5:08 pm Berichten: 977 Woonplaats: Middelstum
|
Nu mis ik JB1 toch wel...
Ik heb wel aardig wat verstand van MT'tjes, maar (nog) niet van de 125'ers.
Als ik jou was zou ik gewoon een CR80/CR125 pijp uit de jaren '80 kopen en die pasmaken. Een kameraad van me reed met een 125 Eurocilindro(Athena) MB blok, in een CR80 frame, en dat ging als de brandweer.
_________________ '78 XT500 '89 GS500 '98 V70 T5
|
zo feb 05, 2012 10:49 pm |
|
|
MartinW0527
ApriliaForum Member
|
@ Vincent, oke duidelijk
zo feb 05, 2012 11:07 pm |
|
|
kenny77
ApriliaForum Member
|
midden jaren 80 cr125 uitlaat eronder knutselen, loopt veel mooier dan de standaard honda 80 uitlaten.
Bijna net zo goed als een goede opmaat. (een kennis heeft dit uitgetest)
|
zo feb 05, 2012 11:32 pm |
|
|
Aprilia RX 50 2003
Administrator
|
kenny77 schreef: midden jaren 80 cr125 uitlaat eronder knutselen, loopt veel mooier dan de standaard honda 80 uitlaten.
Bijna net zo goed als een goede opmaat. (een kennis heeft dit uitgetest) als dit dezelfde kenny77 is als op BF zal het wel kloppen
ma feb 06, 2012 9:40 am |
Persoonlijk album
|
|
wespa
ApriliaForum Member
|
Aprilia RX 50 2003 schreef: kenny77 schreef: midden jaren 80 cr125 uitlaat eronder knutselen, loopt veel mooier dan de standaard honda 80 uitlaten.
Bijna net zo goed als een goede opmaat. (een kennis heeft dit uitgetest) als dit dezelfde kenny77 is als op BF zal het wel kloppen vast wel kan jij niet anders is zelfde naam ook met de 7's
|
ma feb 06, 2012 11:32 am |
|
|
rolfvd
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jul 26, 2010 7:44 pm Berichten: 64 Woonplaats: Roodeschool
|
Ik heb dat zelf ook vorige jaar op een MT gehad, Ik had daar een Yasuni Cross HM op van rieju rr, dat loopt wel fjn alleen had ik dan wel de Eurocilindro(de oude athena zegmaar)
_________________ Rijtuig:W-poort Aprilia MX. Well past its best
|
ma feb 06, 2012 2:29 pm |
|
|
|