Rieju RR Sport Edition van Roy (kleine update met FILMPJE)
hallo,
ik ben roy 16 jaar oud woon in hattem en doe voertuigen technicus opleiding op deltion zwolle.
een half jaar voor ik 16 was kreeg ik de kans om voor 500 euro een rieju rr sport te kopen van een vriend van mij. Hij was wel erg roestig ( rieju natuurlijk hé

)
setup van toen ik hem kocht:
50cc stand.
carburateur: dellorto 19mm
sproeiermaat: 90
luchtfilter: orgineel
Uitlaat: Leovince V6 uitlaat
uitlaat ontgrenst
Top snelheid: 90 kmp
Hier wat foto's van toen ik hem net gekocht had (er op klikken voor vergroting)

nog samen met een dax en de derbi van dirk van raalte

Ander einddempertje er onder klonk niet veel anders maar toch wat fijner

Waarschijnlijk zit er een bus verkeert waardoor de remklauw iets te ver naar rechts staat, geeft niet zo veel problemen maar wou toch even oplossen: jammer genoeg was de achter ass er met geen mogelijkheid er uit te krijgen.

toen handkappen van een vriend over gekocht, jammer genoeg waren ze wit.

dus heb ik ze zelf maar zwart gespoten

Het resultaat:

Toen vond ik het maar tijd om is wat aan dat frame te doen, heb een puchje gekocht waar ik dan zo lang mee kon rijden en ook handig voor in de winter. (ben nog van plan om die ook te spuiten.

dus ben ik begonnen met hem uit elkaar te halen:

ik kwam er achter dat veel nog gewoon goed was dus heb mijn plan verandert om hem niet helemaal meer uit elkaar te halen en gewoon alles bij te werken
Dus ik ben gewoon begonnen met spuiten

Nieuwe uitlaat binnen gekregen (Tecnigas E-nox)

en het eind resultaat!

Toen ik geven moment aan het rijden was schoot ineens mijn prop uit de uitlaat ( die zat er standaart ingelast ) dus ik ben om gekeert snel grotere sproeier gekocht en even gekeken hoe hard hij kon, ik heb 108 kmp gehaalt gemeten op de gps.
later de prop er weer in gelast ivm veel rollerbanken in zwolle
Het laast kreeg ik vaak last van dan mijn brommer niet meer starte, hij kreeg benzine en hij vonkte gewoon.
toen wou ik even me carburateur schoon maken voor de zekerheid, dus ik haal mijn lucht filter er af en daar kwam gewoon een grote plas benzine uit.
toen heb ik even me carburateur schoon gemaakt en mijn membraan schoon gemaakt, het membraan was 1 klepje een klein beetje vies dus hij bleef echt een klein beetje open staan. Heb hem schoon gemaakt en nu hopen dat het verholpen is.

Mijn balhoofdlagers waren goed versleten klonk lekker als ik een stoepje nam

dus ik hem ze maar even vervangen

parkeer garage's zijn altijd leuk gelukkig zit er 1 op school waar ik hem dan ook neerzet (wat eigenlijk niet mag maarja) vol gas naar boven sta wel is naast een aprilia toevallig iemand van het forum?

nog een leuk helmetcam filmpje van dat ik beetje aan het rijden ben offroad (A)
http://www.youtube.com/watch?v=TDLVKAM1iQ4Setup nu:50cc stand.
carburateur: dellorto 19mm
sproeiermaat: 84
luchtfilter: orgineel/ soms powerfilter met mooi weer (alleen maar om het geluid
)
Uitlaat: tecnigas E-nox
uitlaat: prop
Top snelheid: rond de 80 kmp
ik wil zoizo nog een andere lamp voor en achter hebben.
dit was het tot zo ver als er weer wat verandert update ik het direct!