HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu do maart 28, 2024 6:22 pm




Antwoord op onderwerp  [ 295 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Volgende
 zundapp sprinter op methanol;) 
Auteur Bericht
frishh
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 13, 2010 11:06 am
Berichten: 3714
Woonplaats: Delft
Antwoord met een citaat
Bericht Re: zundapp sprinter op methanol;)
Ja, maar wat jij wil zeggen is dat alle stukjes techniek die in een Zündapp worden gebruikt fantastisch zijn en dat alles wat niet in een Zündapp terug te vinden is per definitie kut is.
Of het fijn schakelt hangt af van je rijstijl, dat oudere schakelsysteem zorgt er voor dat je langer over het schakelen doet. Als ik een beetje sportief rijd wil ik sneller kunnen ingrijpen en soepeler van versnelling kunnen wisselen. Een beetje feedback van je versnellingsbak is prettig, maar men is niet voor niets in praktisch alle takken van motoren veel soepelere schakelsystemen gaan gebruiken.

_________________
marien schreef:
Henri hoeft geen spiegels, hij heeft schijt aan de overheid jwz, maar wel een uitkering.

Le stickerslet: viewtopic.php?f=14&t=17280


di feb 28, 2012 2:13 am
Profiel
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm
Berichten: 1705
Woonplaats: Regio Antwerpen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: zundapp sprinter op methanol;)
af1rs schreef:
Ja jullie hebben verstand van zundapp blokken, ik rijd al bijna 13000km met deze blokken, rijd met honda's ... kreidler's Derbi's TZR's noem maar op... en dan zou dit kut schakelen ?
Nee je moet voelen wat je bak doet, kun je dit niet schakelt het kut :thumleft:



Dat is idd het beste systeem dat er is, daarom dat ook alle hedendaagse motoren en sportwagen hiermee zijn uitgerust en dat iedereen in de koers dit gebruikt :{}: :{}:

Man man, het is niet omdat je oude meuk leuk vind dat dit ook gelijk het beste is wat er is.
Het is en blijft oude meuk dat al LANG achterhaald is door BETERE technieken.

Kan jij dan echt niet verder zien dan je neus lang is en opstaan voor nieuwe dingen?
Ondertussen weten we als dat jij Zundap techniek leuk vind.

_________________
Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be
Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam
Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts
* * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *


di feb 28, 2012 12:16 pm
Profiel
frishh
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 13, 2010 11:06 am
Berichten: 3714
Woonplaats: Delft
Antwoord met een citaat
Bericht Re: zundapp sprinter op methanol;)
^dit.

_________________
marien schreef:
Henri hoeft geen spiegels, hij heeft schijt aan de overheid jwz, maar wel een uitkering.

Le stickerslet: viewtopic.php?f=14&t=17280


di feb 28, 2012 2:25 pm
Profiel
RSjoep
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 07, 2011 9:12 pm
Berichten: 2298
Woonplaats: 0418
Antwoord met een citaat
Bericht Re: zundapp sprinter op methanol;)
Het langer moeten schakelen is opzich niet zo erg, maar het slijt wel sneller met die spie en kogels. Een schakelwals/plaat met een arreteerstift kan niet alleen langer mee, maar kan nou eenmaal sneller worden bediend. Zoals ronny al zegt, het is gewoon al achterhaald en er zijn betere dingen. Dit maakt de zundapp techniek niet meteen slecht dat wil ik niet zeggen.

_________________
rs_maniac666 schreef:
die van malossi willen ook nog wel. maar wat het aller belangrijkste is, is dat je je powerband goed oppompt.


di feb 28, 2012 6:02 pm
Profiel
af1rs
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 22, 2011 7:25 pm
Berichten: 1387
Antwoord met een citaat
Bericht Re: zundapp sprinter op methanol;)
Citaat:
Ja, maar wat jij wil zeggen is dat alle stukjes techniek die in een Zündapp worden gebruikt fantastisch zijn en dat alles wat niet in een Zündapp terug te vinden is per definitie kut is.

grappenmaker, gebasseerd op niets... het is maar net hoe je het opvat :D:

het is absoluut niet beter hoor, jullie gaan in op een discussie die er niet is (moeilijk he.. lezen ;) ) het schakelt gewoon niet kut als hij kut schakelt.. is hij verrot... :D:
Beste systeem ? absoluut niet... maar kut is anders kut is als het gewoon trap je los is../

Tsja, terugschakelen met tussengas... als een mesje door de botor :^^:

_________________
No shit !?


di feb 28, 2012 6:52 pm
Profiel
koen-sprinter
ApriliaForum Member

Geregistreerd: di jun 28, 2011 7:44 pm
Berichten: 85
Antwoord met een citaat
Bericht Re: zundapp sprinter op methanol;)
als je kijk hoeveel geld je er in hebt gestoke vind ik het niet gek datie soepel schakelt, maar dit is wel na een keer reviseren (of 2x weetk niet) en heel andere setup, alles is anders indat ding van jou van mij is ver orginieel alleen 19mm bing en grotere uitlaat

_________________
Afbeelding


di feb 28, 2012 10:21 pm
Profiel
af1rs
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 22, 2011 7:25 pm
Berichten: 1387
Antwoord met een citaat
Bericht Re: zundapp sprinter op methanol;)
Ik heb hier ook een ver orgineel zundappje staan, met een pk of 6... die schakelt ook prima... ja inderdaad niet zo snel en soepel als een derbi.. maar wel prima !
Over het algemeen zit de geleide stift in de koppelingskap los door de jaren heen, dan krijg je hem veel moeilijker in de versnellingen.. of prut afgesteld

Als je snel wil rijden,: terugschakelen met tussengas.. ook met mijn speciale trekspie :L: :^^:

Bak afstellen
-versnellingsas helemaal naar links, dopje aandraaien tot het einde
-Versnellingsas helemaal naar Rechts drukken.. Slagen tellen tot de koppelingsdeksel (kwart slagen)
-Aantal kwartslagen gedeelt door 2 terugdraaien...
Vervolgens de borgschroefjes vast zetten...

9 van de 10x is het nu perfect zoniet een kwart slag terug of heen draaien :D:

_________________
No shit !?


wo feb 29, 2012 8:14 pm
Profiel
marien
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm
Berichten: 7666
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Delft
Antwoord met een citaat
Bericht Re: zundapp sprinter op methanol;)
RonnyRacingTeam schreef:
af1rs schreef:
Ja jullie hebben verstand van zundapp blokken, ik rijd al bijna 13000km met deze blokken, rijd met honda's ... kreidler's Derbi's TZR's noem maar op... en dan zou dit kut schakelen ?
Nee je moet voelen wat je bak doet, kun je dit niet schakelt het kut :thumleft:



Dat is idd het beste systeem dat er is, daarom dat ook alle hedendaagse motoren en sportwagen hiermee zijn uitgerust en dat iedereen in de koers dit gebruikt :{}: :{}:

Man man, het is niet omdat je oude meuk leuk vind dat dit ook gelijk het beste is wat er is.
Het is en blijft oude meuk dat al LANG achterhaald is door BETERE technieken.

Kan jij dan echt niet verder zien dan je neus lang is en opstaan voor nieuwe dingen?
Ondertussen weten we als dat jij Zundap techniek leuk vind.

Dat iets niet snel of niet goed voor de koers is wil niet zeggen dat het een slecht systeem is. Met een S350 ga je ook geen races rijden, maar daarmee is het toch niet gelijk een beroerde auto?

_________________
Maup schreef:
Aan de andere kant zie ik JB ook nog niet echt afvallen :D: :D:


wo feb 29, 2012 8:18 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
koen-sprinter
ApriliaForum Member

Geregistreerd: di jun 28, 2011 7:44 pm
Berichten: 85
Antwoord met een citaat
Bericht Re: zundapp sprinter op methanol;)
moet jij tussengas geven????

_________________
Afbeelding


wo feb 29, 2012 8:22 pm
Profiel
MartinW0527
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm
Berichten: 10527
Woonplaats: 0527
Antwoord met een citaat
Bericht Re: zundapp sprinter op methanol;)
dat is bij terugschakelen sowieso geen gek idee.

_________________
Afbeelding
af1rs schreef:
ik heb een kromme lul hij loopt heel iets scheef naar links, een beetje raar gezicht maar hij functioneert verder prima.


wo feb 29, 2012 8:32 pm
Profiel WWW
marien
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm
Berichten: 7666
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Delft
Antwoord met een citaat
Bericht Re: zundapp sprinter op methanol;)
Of gewoon met gevoel schakelen. Maar dat snappen sommige sprinkhanen gewoon niet....

_________________
Maup schreef:
Aan de andere kant zie ik JB ook nog niet echt afvallen :D: :D:


wo feb 29, 2012 8:33 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
af1rs
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 22, 2011 7:25 pm
Berichten: 1387
Antwoord met een citaat
Bericht Re: zundapp sprinter op methanol;)
koen-sprinter schreef:
moet jij tussengas geven????

Nee hoor, als ik snel wil terugschakelen doe ik dit gewoon, is gewenning dus pas je dit altijd toe... :D:
Eventueel wat met de koppeling spelen als hij echt niet wil of gewoon met veel gevoel en beleid terug schakelen... :OO:

Het is een oud systeem,, de kogels moeten in de tandwielen rollen. als je gaat trappen blijven de kogels voor de tandwielen staan.... je kan ook je koppeling bijv niet geheel in knijpen maar voor 95% dan draait je tandwielas nog iets door en glijd hij er vanzelf in..

Olie doet ook veel GP80 schakelt een dappie moeilijker mee als bijv belray gearsaver :thumleft:
Gp10 is gewoon kut voor een dappie :<>:

_________________
No shit !?


wo feb 29, 2012 8:46 pm
Profiel
RS 746
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 16, 2007 8:29 pm
Berichten: 1650
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Zuid-Limburg
Antwoord met een citaat
Bericht Re: zundapp sprinter op methanol;)
tussengas = leuk :D

_________________
Racekees schreef:
forum statistics,
user RS 746, since 2007;
Waarschuwingen: 0 Forum bans: 0 [ Bekijk gebruikersnotities] | [Waarschuw gebruiker]


wo feb 29, 2012 8:48 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
marien
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm
Berichten: 7666
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Delft
Antwoord met een citaat
Bericht Re: zundapp sprinter op methanol;)
Riley, je bent een man naar mijn hart! :L:

_________________
Maup schreef:
Aan de andere kant zie ik JB ook nog niet echt afvallen :D: :D:


wo feb 29, 2012 8:48 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
af1rs
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 22, 2011 7:25 pm
Berichten: 1387
Antwoord met een citaat
Bericht Re: zundapp sprinter op methanol;)
als de schakelklok (en trekspie/kogels etc) echt goed is ,dus met alles nieuw of in perfecte staat en juist afgesteld zul je niet snel mis-schakelen.
wat vaak vergeten word is het veertje op de tandwiel as waar de trekspie in zit ook versleten raakt dan schakelt hij ook kut

Maar het kan inderdaad beter dmv het aanpassen van je trekspie + klok (dit is echter topgeheim (vwb in je klok) )
Je krijg oa andere schakelpalletjesJe slag wordt een stuk korter (net als een direct geschakelde bak) en het schakelen wordt een stuk trefzekerder. Mis schakelen kan simpelweg nagenoeg niet meer.....
Dit is toegepast in de fabriekscrossers van zundapp
Het probleem zit echter niet in de trekspie maar in de schakelklok pas je die aan dan is het probleem van mis- te ver doorschakelen over

Mijn Reviseur heeft deze setjes, maar worden alleen ingebouwd. niet los verkocht :^^: en hij bepaald of je er eentje krijgt ofniet zegmaar.. :L:


Maargoed, ik heb 12500km minimaal gereden, en tuurlijk je bent wel eens dat je denkt van.. kolere man wat een kutsysteem. Maar aan de andere kant is het ook een echte Zundappfeeling.. love it or hate it... ik vind het wel lekker.. :L:
Alleen lullig als je een bocht in gaat, en hij niet in de versnelling staat, ga je opeens rechtdoor.. :^^:

_________________
No shit !?


wo feb 29, 2012 9:24 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 295 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron