Derbi Senda X-Treme 2010 S.E. Ben
Hallo mensen,
Ik ben Ben en ik kom uit het zelfde gehucht als Marcz en Wallyy, Genderen.
Ik ben 17 jaar, en heb al redelijk wat brommers in mijn bezit gehad.
Mijn eerste echte school-brommer was een Zundapp 517.
50 cc Athena, Uitlaat met 36mm bocht, 15mm Bing, 3 bak voet.
Liep best wel goed, totdat de eerste cilinder vastnaaide.
Daarna lag er gruis in het carter bij de krukas -> elke cilinder die ik erop zette
liep binnen twee weken weer gruwelijk hard vast.
Na 6 cilinders en 5 zuigers vond ik het wel mooi geweest.
Ik ging dus voor een andere brommer kijken.
Omdat Marcz en Wallyy allebei een nieuwe brommer hadden gekocht leek dit mij ook een goede oplossing.
Dit is hem uiteindelijk geworden, gekocht bij Bart van Ooijen Tweewielers in Haarsteeg.
Gelijk toen ik samen met vaders op de slomos en ik op dn Derbi naar huis waren gekomen, heb ik de spiegels eraf getrokken.
Die avond had ik samen met een andere maat mijn bedrading vanaf de accu anders omgelegd.
Dit omdat anders de druk van je zadel op de bedrading, uiteindelijk voor kortsluiting kan zorgen.
Na de 1000km beurt heb ik hem ontgrensd, dit was heel leutig in het begin, maar later kon het nog harder natuurlijk.
Vrij gauw erna heb ik er van die goedkope Polysport lookalike handkappen erop gezet.
1500km later wilde ik nog harder -> Gianelli Enduro dr op.
Rond de 6000km, had ik een aanrijding van achter gahad in de buurt van Hedikhuizen.
De bestuurder van de auto was doorgereden
Voorspatbord door de helft, handkap naar de tering en een paar hele kleine scheurtjes in de kappen.
Veranderd:
-Tnt voorspatbord
-Polisport Exura handkappen.
-Kenteken + achterlicht achter het wiel geplaatst
- Heidenau achterband
Ik rijd nu nog steeds zo, maar daar gaat verandering in komen.
Mijn setup nu is:
- Voca Racing uitlaat
- Gilardoni/Italkit 75cc Cilinder
- 21 mm carb
- Powerfilter
- Doppler Endurance krukas met c3 lagers
- MRD Koppelingsplaten
- Origineel membraan
- twv 14:44
To Do list:
-Gilardoni/Italkit 75cc-Voca Racing Uitlaat-Doppler Endurance Krukas met c3 lagers-MRD koppelingsplaten Carbon -Dell'Orto 21mmDe todo list is bijna af!!
Hetzij gezegend dat er reacties komen!