Auteur |
Bericht |
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm Berichten: 5939 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Lemelerveld
|
Keeway tx loopt slecht
Een maat van me heeft een keeway tx (am6 blok) Nog begrensd, deze liep eerst 60/65. Nu gaat hij nog maar 40, max 45. Stotterd niet raar ofzo, lijkt gewoon geen kracht te hebben. De setup is helemaal origineel.
Eerst dachten we dat de cilinder op was, bleek niet zo te zijn. Al een nieuwe bougie geprobeerd. hij is 13 tot ong 50 vertand. Wel wat zwaar, maar dat is het ook niet. Niks veranderd en toch dit probleem...
Iemand ervaring mee of enig idee wat dit verder kan zijn?
PS: De brommer lijkt kwa onderdelen heel veel op de oude Aprilia RX/MX
zo mei 22, 2011 5:28 pm |
Persoonlijk album
|
|
RS50Rick
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo maart 16, 2011 11:48 pm Berichten: 699 Woonplaats: BE
|
Re: Keeway tx loopt slecht
En wa heeft hij van compressie? Heb ik ook nog gehad toen 1/2 zuigerringen stuk waren.
zo mei 22, 2011 5:29 pm |
|
|
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm Berichten: 5939 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Lemelerveld
|
RS50Rick schreef: En wa heeft hij van compressie? Heb ik ook nog gehad toen 1/2 zuigerringen stuk waren. gewoon normale compressie zowel warm als koud. kan iets minder zijn, maar niet weinig ofzo. Die gozer was eerst naar de dealer geweest, die heeft er gewoon een nieuwe cilinder op gezet. Probleem is nog steeds
zo mei 22, 2011 5:33 pm |
Persoonlijk album
|
|
Aprilius
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za aug 29, 2009 12:46 am Berichten: 1837 Woonplaats: Bij moeke
|
ontsteking niet best?
zo mei 22, 2011 5:34 pm |
|
|
Aprilia RX 50 2003
Administrator
|
Aprilius schreef: ontsteking niet best? dat zou idd kunnen ja, maar zou die dan niet horen te stotteren enz? want hij loopt wel mooi gelijkmatig
zo mei 22, 2011 5:36 pm |
Persoonlijk album
|
|
Aprilius
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za aug 29, 2009 12:46 am Berichten: 1837 Woonplaats: Bij moeke
|
miss is je cdi naar de klote ik heb er zelf ook niet heel veel verstand van, ik weet dat als wij vroeger een zip kregen die niet lekker liep we meestal de cdi of bobine vervangde
zo mei 22, 2011 6:02 pm |
|
|
MartinW0527
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm Berichten: 10527 Woonplaats: 0527
|
Is dat die keeway van die moeilijk lange kerel?
Maar wat heb je allemaal al gecheckt dan?
ma mei 23, 2011 9:55 am |
|
|
Aprilia RX 50 2003
Administrator
|
MartinW schreef: Is dat die keeway van die moeilijk lange kerel?
Maar wat heb je allemaal al gecheckt dan? Nee, niet die lompe uit Hasselt. Een gozer uit Zwartsluis is het. Hij had m eerst naar de dealer gebracht, die heeft er meteen een nieuw cilinder setje onder gegooid. Mocht niet baten. Ik heb er weer een nieuwe bougie in gedraaid. Hielp niet. Ik heb m al wat van mijn kleinere voortandwielen uitgeleend om te proberen of ie dan wel kracht heeft, ook niet. Luchtfilter gekeken, gewoon schoon. Ik vind t zo raar dat ie voorheen goed liep en nu niet meer, niks veranderd. Hij stotterd of hapert ook niet ofzo, hij heeft gewoon geen kracht.
ma mei 23, 2011 10:00 am |
Persoonlijk album
|
|
Le Derbi
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jun 23, 2010 7:09 pm Berichten: 2012 Woonplaats: Tiel
|
cdi probere
ma mei 23, 2011 10:06 am |
|
|
Aprilia RX 50 2003
Administrator
|
Le Derbi schreef: cdi probere wat is de beste manier om dat te testen? Gewoon doormeten?
ma mei 23, 2011 10:12 am |
Persoonlijk album
|
|
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
Je kan het doormeten, de waardes zijn hier wel te vinden op het forum. Je kan natuurlijk ook effe die van je RX af halen kijken of dat het probleem oplost... Heb je trouwens gecheckt of de ontsteking niet gewoon verdraait is? dat zorgt ook voor een aanzienlijk verlies in kracht.
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
ma mei 23, 2011 10:20 am |
|
|
Aprilia RX 50 2003
Administrator
|
*Vincent* schreef: Je kan het doormeten, de waardes zijn hier wel te vinden op het forum. Je kan natuurlijk ook effe die van je RX af halen kijken of dat het probleem oplost... Heb je trouwens gecheckt of de ontsteking niet gewoon verdraait is? dat zorgt ook voor een aanzienlijk verlies in kracht. ik ga geen onderdelen (op bougie en tandwieltjes enz na) van m'n eigen brommer op die brommer proberen. die gozer wil er eigenlijk zelf niks aan doen. maar die dealer is het ook niet helemaal. begint beetje duur te worden. maar kijken of ie wat verdraaid is kan ik wel even voor m doen (van t weekend). edit: m'n eigen cdi heb ik net een begrenser op geknutseld. ben blij dat t eindelijk werkt (was nogal geknutsel omdat de handleiding niet klopte, ga t niet weer los trekken )
ma mei 23, 2011 10:24 am |
Persoonlijk album
|
|
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
dude... begrenzer op je CDI is echt een klus van niks...?
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
ma mei 23, 2011 10:56 am |
|
|
Aprilia RX 50 2003
Administrator
|
*Vincent* schreef: dude... begrenzer op je CDI is echt een klus van niks...? Normaal gesproken wel ja. maar de handleiding klopte niet. de kleuren kloppen niet enz. dus had ik eerst gewoon met van die kabelklemmetjes aftakkingen gemaakt (waarmee je de kabel als het ware ''doorknipt'') maar toen klopte de kleuren dus niet. dus weer los halen en anders aangesloten. maar nu zijn die kabel dus verzwakt/gedeeltelijk doormidden. en dan het probleem zoeken als ie niet meer werkt. In de weekenden dat ik thuis ben ga ik niet zo lopen knutselen voor een brommer die niet eens van mij is. Ik ben gewoon benieuwd wat het is/kan zijn en wil die gozer graag helpen. maar niet ten koste van m'n eigen brom
ma mei 23, 2011 11:03 am |
Persoonlijk album
|
|
|