Hier even een inhaalrace, dit loopt namelijk al vanaf januari op enkele andere fora:
--------------------------------------------------------------------------------------
Ik ben dus Corné en ik heb een zwarte Furia SM van 2003
Ik heb hem in mei 2004 overgekocht van een meid toen er 3000 km opstond.
Ding was helemaal ori op een metraknetter uitlaat na.
Zag er opzich nog goed uit, de schaamranden zaten zelfs nog op de banden ,ze had er alleen een paar keer mee gereden toen er pekel lag dus is me achterbrug de kk in geroest
Tijdlang mee gereden zonder er wat aan te doen totdat een maand of 3 geleden een of andere teringmongool me stickers eraf getrokken had waardoor me lak flink beschadigd is, hele stukken lak eraf gvd
Op dat moment heb ik besloten om dat ding uiterlijk flink onder handen te gaan nemen en ook motorisch een beetje op te peppen.
Voor wat betreft het uiterlijk worden de kappen gespoten in een nog onbepaalde kleur en frame + achterbrug wordt gepoedercoat.
(fotos van kappen en achterbrug komen deze week nog of anders volgende week)
Lang uitgesteld ivm onverwachte onkosten e.d totdat hij er een maand geleden plotseling mee ophield.
2 weken geleden begonnen aan het motorische gedeelte om de storing op te sporen waarna ik erachter kwam dat er een stuk zuigerveer miste en m'n zuiger een flinke opdonder had gehad, cilinder verder nog in orde gelukkig, maar toch diezelfde avond maar meteen een 70 gila, 21mm dellorto en een hebo membraam overgekocht va TZR hier op het forum.
De uitlaat word waarschijnlijk een Yasuni Cross of een andere uitlaat als iemand een beter idee heeft.
Vandaag verder gegaan met strippen zodat het complete frame + achterbrug eind van deze maand naar de coater kan waar het gecoat gaat worden in het zwart
enige wat er nog moet gebeuren is: de wielen, voorvork, en stuur + frame demonteren.
Foto's komen deze week of uiterlijk volgende week.
Update:
Hier zijn de beloofde foto's, het zijn er maar een paar want de batterijen waren leeg toen we deze foto's gemaakt hadden.
hier ff een foto's van het frame + wielen en mijn lange poten op de achtergrond
Fotootje van de geroeste achterbrug + frame, en natuurlijk m'n geweldig handige wielbok van 35 eurootjes
Fotootje van het smerige blok
nog eentje + een paar onmisbaar sapjes
En nog een close-up van de hele rotzooi
En toen waren de batterijen leeg
........
Ondertussen zijn de wielen al uit, remmen gedemonteerd en de voorpoten los gehaald.
Nu staat dus alleen het kale frame en achterbrug er nog, en ik ben daarom ook driftig op zoek naar exploded views van het balhoofd en de rest van de frame
Wanneer de volgende update + foto's erop komt is nog niet bekend, heb namelijk even weinig tijd om verder te gaan.
--------------------------------------------------------------------------------------
UPDATE:
Vanavond verder gewerkt aan et frame en de wielen:
- Steunen, remhevel, standaard, schokbreker, en alle andere rotzooi eraf
- Tussendoor ff m'n velgen goed gepoetst op enkele hardnekkige plekjes na maar dat komt nog.....
- Bezig geweest met het balhoofd......., kroonplaten gedemonteerd, maar toen begon het gezeik; de balhoofdlagers eruit......die kreeg ik er met geen mogelijkheid uit....iemand enig idee hoe ik dit moet doen??????
- achterbrug los gehaalt van et frame. Dat was ook geen pretje trouwens, die moer wou absoluut niet los.
Toen het frame maar op z'n kant gelegd en het hele gat volgespoten met Imal (kruipolie ) half uur laten staan en jawel hoor.....met flink wat ruk,trek en sleur werk kreeg ik er beweging in, dus dat is ook gebeurd
Het enige probleem wat ik nu nog heb is dus die verd*mde balhoofdlagers dus als iemand me daarbij kan helpen >>>> ik ben je eeuwig dankbaar
Wat ik nu nog moet doen is de bus uit mijn achterbrug halen, balhoofdlagers eruit, en de spullen klaar maken voor de coater
En dan kunnen ze eind van de maand naar de coater (of misschien eerder)
Helaas geen foto's van de huidige staat maar die komen waarschijnlijk morgen
--------------------------------------------------------------------------------------
UPDATE:
Vanavond verder gegaan met m'n werkje:
De balhoofdlagers zijn eruit :roker
Ik ben gewoon ff naar de bromboer gegaan en die heeft ze er ff uit gehaald met de lagertrekker Was 5 minuten werk
Toen kwamen we op het volgende probleem:
Bij de bromboer zeiden ze namelijk dat het onderstaande plaatje aanwezig moet zijn bij de schouwing anders kan ik geen kenteken aanvragen.
Het gaat dus over het zwart/grijze plaatje.
Bij appie's zit dat in een alu plaatje gegraveerd die vastzit met 2 popnageltjes maar bij mij zat dat er gewoon op gelijmd
Ik dacht: "dan bestellen we toch gewoon ff een nieuwtje" maar dat gaat zo gemakkelijk niet zeiden ze....dat kon wel 3 maanden duren
Dat duurt een beetje te lang naar mijn zin dus toen maar verhitten met de vefafbrander en met een stanleymesje proberen om de stickers eraf te krijgen.
en jawel dat is gelukt, tenminste de sticker is 1 keer doormidden gesneden en het is een beetje beschadigd, maar dat hebben we opgelost door de sticker terug te lijmen op een alu plaatje die ik voortaan gewoon vastzet met popnageltjes oid.
Ook zeiden ze tegen me dat ik het beter kon spuiten ipv coaten omdat dan de busjes uit mijn achterbrug moeten en omdat die nogal veel kosten.
Ze hadden het over 20 euro per busje........
Weet iemand of dit inderdaad zo is of is dit gelul, het lijkt me namelijk nogal sterk dat 2 van die kleine klotebusjes samen 40 euro kosten
Volgende keer gaan we even de spullen uitzoeken die gecoat moeten worden en er ff boutjes in draaien anders kunnen we weer lkkr gaan tappen
Hieronder nog ff een paar fotootjes van enkele onderdelen en het frame:
Tot de volgende keer!
Dat is dus wanneer ik m'n cilinder en inlaat binnen heb
--------------------------------------------------------------------------------------
UPDATE:
Inmiddels lkkr vakantie dus kon ik lkkr op mijn gemakje verder werken vanaf een vrijdag:
Zo stond de brommer er vrijdagochtend bij:
voorwiel erin gezet
Toen begon het zonnetje lekker te schijnen dus zijn we maar even buiten verder gegaan Op de achtergrond zie je trouwens de RS van malcolmRS hier op het forum
Velgen maar even poetsen met belgom (en nee het is alleen de buitenste rand van de velg waar het om gaat, dus niet tussen de spaken, daar waren we nog niet aan toe gekomen )
even poseren allebei
even een fotootje van het gespoten stuur en de cockpit
nog maar even in de weer geweest met belgom (foto is alleen een beetje wazig)
Dat waren dus de foto's van een vrijdag.
Ondertussen ligt het blok er ook al onder net als het achterwiel, ik ben alleen even bezig met het maken van een aansluiting van mijn carb op et luchtfilter.
Misschien worden er morgen nog nieuwe foto's gemaakt.
Dat was het dus weer voor vandaag
--------------------------------------------------------------------------------------
UPDATE:
vandaag weer even verder geprutst
Wilde vanmorgen om een gaskabel gaan....is die klote bromboer gesloten
, toen maar door gereden naar halsteren.....ook gesloten
Toen maar verder gegaan met de inlaat, dat paste niet helemaal namelijk;
- Spruitstuk was vor opschuif carb en ik heb een inschuif, ik kon alleen zo snel geen goed spruistuk meer te pakken krijgen dus toen maar zo gedaan.
- Luchtslang paste niet op de carb
Daar even een beetje mee gesjoemeld zodat het nu wel past (toch nog ergens goed voor die vijverslang
)
Toen mijn ketting en voortandwiel maar even gemonteerd, radiateur aangesloten en blokolie even ververst.
Hier nog even een paar foto's van o.a. het nieuwe achtertandwiel, het blokje en de aanpassing, en nog even van hoe de brommer er nu bijstaat alleen is hier de radiateur nog niet aangesloten
Dat was het dan weer
morgen weer een paar nieuwe foto's.............als et goed is tenminste
--------------------------------------------------------------------------------------
UPDATE:
Nou...van de week ff de gas en chokekabel vervangen, ik heb het alleen wel 2 keer moeten doen
Kwam van de week namelijk ff iemand hier van het dorp kijken hoe het ermee stond en die bood aan om de gaskabel te vervangen zodat ik me met wat anders bezig kon houden.Nou harstikke mooi natuurlijk, kan ik ondertussen weer wat anders doen.
Volgende dag ik proberen; gashendel verkeerd gemonteerd (je kon de gashendel gewoon constant doordraaien naar voren zonder dat hij stopte),en gaskabel verroerde geen milimeter......
toen het zaakje maar ff open getrokken; 3 knikken erin en kabel gerafeld waardoor hij bleef hangen in de buitenmantel
Toen dus zelf maar ff nieuwe erop gezet en jawel hoor....hij doet het weer zoals het moet
Zoals al bekend heb ik vorige week dus een yasuni cross gekocht die ik woensdag binnen zou hebben volgens de afspraak.
Woensdag > geen uitlaat
Donderdag > geen uitlaat
Gozer opgebelt; jah ik kom morgen weer thuis en dan stuur ik hem alsnog op
Zaterdag heb ik de uitlaat dus pas binnen en omdat de bromboer hier geen verloopbusjes van 25 > 28 mm flens op voorraad heeft kan ik dus zaterdag pas de eerste proefrit gaan maken en beginnen met afstellen......
Waarschijnlijk dus zaterdag of anders maandag weer een update met foto's..........
--------------------------------------------------------------------------------------
UPDATE:
frame,voorpoten, en kroonplaten zijn al zwart gecoat/gespoten en de velgen zijn gewoon alu dus die laat ik lkkr zo vind het wel mooi dan blanke aluminium.
ik dacht zelf aan zoiets:
Dit waren tot nu toe alle foto's die ik ervan kon vinden
--------------------------------------------------------------------------------------
UPDATE:
deze heeft nollie voor me geshopt (heeftie strak gedaan
)
--------------------------------------------------------------------------------------
UPDATE:
Yessssss....vandaag m'n HMR-2 binnen gekregen
En volgende maand waarschijnlijk laten spuiten die zooi en dan doen we er ook maar gelijk een ander voorspatbordje op:
het is wel een beetje een cheap voorspatbord (nog geen 20 eurie bij de bromboer
) maar het is iig stukken beter dan dat lompe originele voorspatbord
--------------------------------------------------------------------------------------
UPDATE:
Weer maar eens tijd voor een update:
Tijdje niet aan de brommer gewerkt ivm andere kostenposten de laatste tijd zoals o.a. een bekeuring waar ik het bedrag nog niet van weet.........ik ben iig geklokt op 95....en ik had het gas nog niet vol open gelukkig
Wat er nu op de planning staat:
- Voorvorkkeerringen vervangen
- Voor + achterwiellagers vervangen (zijn al besteld)
- Powerfilter monteren (ook al besteld)
- Lexus style LED achterlichtje monteren (ook al in bestelling)
- Yasuni Cross uiltaat monteren (ook al besteld)
- En dan natuurlijk afstellen
- Squish ook nog afstellen
- Zijkappen e.d. alvast schuren (ik kan een excentrisch
schuurmachientje lenen op mijn werk ;p )
- Kijken of ik zelf ga spuiten of dat ik het laat doen (waarschijnlijk
zelf oranje spuiten en stickeren en daarna een laag 2K blanke
lak laten spuiten
- Uitzoeken hoe ik aan die KTM stickers van de photoshop ga
komen.......ze moeten namelijk wel precies op maat zijn.............
....iemand een tip voor me?
Dat was het weer wel even.......ik hou jullie op de hoogte
--------------------------------------------------------------------------------------
UPDATE:
Cilinder vast genaaid vandaag
Komt roze top en doppler krukas voor in de plaats
--------------------------------------------------------------------------------------
UPDATE:
Zo gezegd, zo gedaan
Nieuwe onderdeeltjes en een momentsleuteltje binnen gekregen deze week
Ik wacht alleen nog op de Top Performance schakelwals, de lagers en 1 van de keeringen Hadden ze niet meer op voorraad bij speed-parts.
Momensleutel:
De ene helft van de bestelling
De Roze Top:
De andere helft:
Doppler powerfilter (heb hem al eerder gehad maar was steen tegen aan gevlogen waardoo het plexiglas kapot was )Wel mooi filtertje voor op de openbare weg trouwens in verband met het geluid en de goede regen bestendigheid.
Nieuw kickstartertje oude was afgebroken maar was te bedonderd om een nieuwe te bestellen dus moest hem al een half jaar aanlopen
Doppler koppelingsplaatset:
Doppler krukasje
Klein fotootje van hoe hij er momenteel nog uitziet:
Heb met Speed-parts afgesproken dat ik uiterlijk vrijdag mijn spullen binnen heb dus dan kunnen we zaterdag of maandag het blokje splitsen en alles weer opbouwen
--------------------------------------------------------------------------------------