Wessa's Rieju Beunie
Bij deze maar eens even mn RR showen.... maar eerst wat over mezelf;
Ben Wesley Ben 17 jaar en woon in Almere Ik ben eigenlijk helemaal niet technisch maar heb het mezelf maar een beetje aangeleerd.
dat was wel weer genoeg
Nu de RR, Ik heb hem ongeveer een jaar en er is veel gebeurd.
zo kocht ik hem:
setup:
Roze top 21mm dell orto yasuni r1 vl6
Was een erg leuke setup om mee te leren schakelen... na 2 blokies om lukte dat aardig. gaat toch vervelen en wat doe je dan? dan koop je maar een hmr2:
Dat ziet er natuurlijk niet uit, MAAR gaat een stuk harder, namelijk 110 op GPS met twv 13-52
zoals jullie zagen heb ik al die tijd geen kickstarter.... heb m dus iedere keer moeten aanrennen... toen toch maar een vastgelopen am6 blok gekocht voor 25euro en de kickstart over gezet... was een stuk makkelijker!!
EN DAN... word je staande gehouden en mag je helemaal meerijden naar het bureau om te checken of ik wel/geen spiegels moet voeren. uiteindelijk blijkt dat ik ze niet hoef te voeren (wat als duidelijk was....) en dan komt er een motor agent die je brommer wel even op de rollerbank wil hebben.... en ja hoor hij ging te hard.... wel te verstaan 99kmh in zn 5. dus kenteken bewijs kwijt en ik moest mijn voorvork maken (1poot was lek) en ik moest verlichting regeln.
dan ga je daar maar mee aan de slag:
begrenzen heb ik gedaan door een prop in de hmr2 en een busje te maken zodat mn gasschuif maar klein beetje open ging... hiermee haalde ik 47kmh en heb mn kenteken bewijs dus weer terug gekregen....
helaas in de tussen tijd op mijn muil gegaan met 70kmh voor mn werk... mn voorwiel blokkeerde opeens... dus kappen lichte schade/ uitlaat plat en mn stuur krom ..... schade viel dus mee, maarja dan ga je toch kijken voor nieuwe kapjes en een uitlaatje en dan wil je natuurlijk een bovenlangse uitlaat DUS de cross hm.... gekocht van cees samen met de kappenset:
(uitlaat zelf opgeknapt, zag er niet uit... maar had m dan ook voor een prikkie)
toen toch maar weer mn oude kappen terug gezet omdat helemaal zwart helemaal beun staat!
en dan gaat de setup toch wel vervelen en eigenlijk wil je ook wel SM setje voor in de stad....
dat is er gekomen dus, cross wielen geruild voor sm-wielen van een dtx50 maar niets daarvan past! remschijven zijn groter, velgen zijn smaller....
dus dan ga je een adapter maken voor op de voorvork en dan maak je afstandsbussen en dan zit het voorwiel er in ieder geval in:
remschijfje ook maar gespoten omdat ik niets te doen had...
achterwiel lag wat anders, namelijk al besloten dat ik eerst alleen de voorrem zou maken aangezien er best veel tijd in ging zitten... dus hup achterwiel erin en ketting uitlijnen, kom je er achter dat je achterwiel niet mooi staat:
Dus opgelost met spacers tussen wiel en tandwiel door m10 borgmoeren:
De setup die je er dan tegelijk aan het opzetten is:
nou alles netjes gemonteerd, ga je m aanrennen (ivm ontbreken kickstart as) wil je die niet aan en zie je allemaal kvs lekken... rijd je m de tuin in en zie je vervolgens kvs lekken uit je uitlaat en ontsteking....
ik helemaal in paniek "*$^#*$&#* zooi zeker mn blok kapot" gelukkig na wat tips wat elke dit het probleem:
vervangen en is dus idd opgelost, daarna aangerend en ja hoor hij starte! liep nog niet lekker (loopt niet stationair door ontbreken van stationair schroef) en loopt denk ik te rijk dus zo staat ie er nu bij:
Zo zit hij van achter gemonteerd aangezien er geen demperklem bij zat maar een lip aan de taillepijp.
Plannen
+ kappen bewerken/schuren/spuiten + pro race uitlaat monteren + goed afstellen en 18pk halen + achterrem monteren en nieuwe afstandsbussen maken voor achterwiel + velglint + .....
Mvg Wesley Scholze
_________________ Barikit 80 24mm Oko Metrakit pro race Maluwen Vl6
Laatst bijgewerkt door wessaa op di nov 22, 2011 12:12 am, in totaal 12 keer bewerkt.
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
Re: Wessa's Rieju Beunie
Ben nou niet echt onder de indruk van hoe die loopt, sowieso dat je die oko in de prullenbak kan gooien omdat dat echt ruk carbs zijn, en dan kan je ook nog even wat beter gaan afstellen... En slipt je koppeling nou een beetje als je overschakelt of kan die dude nou gewoon niet schakelen?
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum