'05 Derbi Senda SM van Alain
Citaat:
Ik ben Alain, woon in Venlo 16 jaar oud en deze Senda heb ik opgehaald in de zomer. In Oktober mijn rijbewijs gehaald en sindsdien tour ik wat rond op dit barrel.
Ik heb de brommer in volgens mij Juli gekocht ofzo en wist toen eigenlijk niet goed wat ik kocht: Een Derbi Senda X-treme uit 2005 met een metrakit pro race 2 cilinder, hpi ontsteking, 28mm carb vlak en een SP uitlaat onderlangs.
De set-up heb ik voor 400 in totaal verkocht :wtf: . Moest van mijn vader. Heb er toen ook niet opgereden omdat er niet fatsoendelijk mee te reden viel en ik niet kon rijden, hij was niet afgesteld, koppeling was los, gas bleef hangen etc. Vriend van mijn zus heeft gereden en toen met de gps 110mk/h gehaald. Dus dit is dan nog netjes. Wheeliede ook een goede. :dry:
Nou dat eraf, en van wat er nog in de doos bij de debri zat maar zo origineel mogelijk gemaakt: Er lag een airsal vlinderpoort in de doos en nog wat spul; nieuwe ketting+twv 12-53, 17,5mm dellorto, zuiger, pilot sport achter en een hele boel klein spul gekocht voor totaal ~250-300 euro(dus van wat ik had verkocht).
En heb mijn derbi opgeknapt: GVD, meteen een rollerbank te pakken 2de dag dat we zijn gaan rijden. Ging 73 op de roller, nou lekker 70 euro boete en beide een losse kinband, ik was gelukkig nog 15 :twisted: dus was 35 euro.
Nou het reed, maar toch niet helemaal lekker hoor, hij begrensde hevig omdat ik totaal geen powerband had door de standaard uitlaat. Begon pas te trekken bij 8k en de standaard uitlaat stop bij 8k . Toen maar een giannelli conti gekocht, hij is ook zo mooi!: Eronder gehangen en liep meteen perfect! Toch maar de sproeier wat opgehoogd en loopt nog steeds perfect, van 75 naar nu volgens mij 82. Top ligt rond een goede echte 95km/h. Is alleen rot rijden met tegenwind, je moet in de hogere toeren blijven wil je vooruit gaan. Hier een kort geluids filmpje:
14-03-2012 Ik moest een nieuwe achterrem hebben, dan maar een gouden. Het staat niet slecht, maar het goud lijkt wat verkleurd(rem is van 2002. Dus dat zal het hem wel zijn). (klikken voor een grotere foto)
Wat te doen: -cr500 achterbrug kopen, pas maken + polijsten. -(cr80) USD voorvork [strike]kopen[/strike](gekocht) en inbouwen. -ander kleurtje achterveer. -nieuw (overtrokken) zadel. -kenteken beun verbeteren -kappen (bewerken en) spuiten/Senda '06+ radkappen monteren -misschien dubbele demper -nieuw blokje wat hier ligt reviceren -demperwol vervangen
Hoop dat jullie hem mooi vinden :) . Valt nog wel het een en ander aan te doen!
Laatst bijgewerkt door derbitje op wo maart 14, 2012 10:28 pm, in totaal 7 keer bewerkt.
Jelmer (Jel-mur) - Parasiet. Houdt zich op in Sovjet-achtige steden, waar hij het niveau nog kan bijbenen. Vertoont eigenwijs gedrag. Scheidt zuren wanneer een exemplaar geen gelijk heeft. Kenmerkt zich door gefaalde opleidingen en algeheel autistisch gedrag.
Re: Senda X-treme SM uit 2005
Ja moest van mijn vader, als je dat goed afstelde ging je wel 150 hoor. Ding was slecht afgesteld, verzuipte hard en ging toch 110-120. Wel met 15-53 maar trok wel wheelies in z'n 1 en 2. Daarna uitelkaar gehaald, alles was kapot, gaskabel, koppelingskabel enzo. Ik doe er binnenkort wel dingen aan veranderen, maar heb het nu druk met school. Hij is redelijk laag maar ik ben heel licht dus ik veer nauwelijks in de vering. Zo'n yamah DT is nog lager.
Jelmer (Jel-mur) - Parasiet. Houdt zich op in Sovjet-achtige steden, waar hij het niveau nog kan bijbenen. Vertoont eigenwijs gedrag. Scheidt zuren wanneer een exemplaar geen gelijk heeft. Kenmerkt zich door gefaalde opleidingen en algeheel autistisch gedrag.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum