HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu ma dec 23, 2024 10:23 pm

Antwoord op onderwerp  [ 261 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Volgende
 Stefan's Evo Vespa (Blauwe plaat) - Overgespoten 
Auteur Bericht
Steffmeisterx
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht Stefan's Evo Vespa (Blauwe plaat) - Overgespoten
Paar mensen kennen me misschien nog wel van mn vorige brommers,
En wou weer graag een eige topic, en helaas beschik ik nu niet meer over een schakelbrommer, dus dan maar een topic over mn Vespa'tje

Naam: Stefan
Leeftijd: 17 (12-07-1992)

Brommerverleden:
Mn neven reden al op schakelbrommers toen ik nog een ukkie was, en tegenwoordig hebben die nu zwaarder geschut onder hun reet zitten, dus moest en zou ik ook een schakelbrommer hebben,
't begon op 15 jarige leeftijd met een Derbi DRD Limited '06, die ik van mn een neef had over genomen, en daar op rond crosste tot ik 16 was, was leuk, deze brommer verkocht toen ik 16 werd.
Sindsdien reed ik rond op een Aprilia RS50 Spain's, die na 1 week 45 te hebben gelopen direct ontgrenst werd want ergerde me aan de snelheid. Uiteindelijk kwam daar ook een Giannelli onder.
Vorige zomer kon ik ook een Derbi DRD Limited '07 voor een mooie prijs van een maatje overkopen met een MK ProRace 2, ProRace uitlaat, 21 Dell'o enz, maar die was vastelopen.
Daar toen een projectje van gemaakt, nieuwe ProRace cilinder, HPI, Keihin 28 enz, carters en cilinder nog laten bewerken, uiteindelijk 22.1 PK mee gescoord, wat ik prima vond voor een straatbrommertje.
Maar helaas werden mijn RS en Limited, tegelijk uit mn garage gestolen..

Foto's: Derbi Limited '06 - Aprilia RS50 - Derbi Limited '07 MK Pro Race
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

En nu rij ik rond op dit, een Vespa S Snor uit 2009, die niet uit mn garage gestolen was, waarschijnlijk omdat ik die dag ermee naar school was.
Eerst rond gereden met een bromblok, reed toen rond de 60, maar ging vervelen, dus toen een 70cc Malossi Sport cilinder eronder, ging toen stukje harder,
alleen 2e dag dat de cilinder eronder zat, meegenomen naar rollerbank.. ging toen 79 km/h.. dus papieren kwijt, blok omgewisseld met de vespa van mn Pa, die nu nogsteeds rondrijdt met oa. die Malossi Sport.
Toen ik mn papieren terug had, besloot ik een andere cilinder te nemen, want die sport beviel me niet heel erg, werd het een Polini Corsa met nog wat pretspul.
Maar wou toen nog harder, dus aan een maatje gevraagd, met wie ik ook mn Senda had opgebouwd, of hij niet nog een leuk cilindertje had liggen voor een Piaggio AC blok.
En dat had hij, een bijna nieuwe (net ingereden) Polini Evolution AC 2006.
Dus die onder mn vespa gegooid, en daar rij ik nu nogsteeds mee.

* Setup:
* Cilinder: Polini Evolution AC
* Uitlaat: Sito Plus Vespa
* Krukas: Polini Evolution
* Carb: Stage 6 PWK 24 Black
* Vario: Malossi Multivar
* Vertanding: Polini

Geloof me, gaat aardig hard.
De gezichten van jochies op hun Aeroxjes met jaasoeeniees die ik er uitrij zijn onbetaalbaar!

Foto: Vespa'tje, Samen met die van mn pa en een frame racer op de achtergrond
Afbeelding

Foto's: Neon ('t is een scootah dus het mag) en Lexus achterlicht (gestolen), zwarte knipperlichten
Afbeelding

Foto's: 1'tje samen met mn Senda en 1'tje samen met mn RS, Vespa helemaal rechts
Afbeelding

Foto's: Zwarte Teller & Paar onderdelen geruild met een rode Vespa S, ziet er wel geinig uit voor even (rekje gaat deze of volgende week naar de coater)
Afbeelding

Hehe zo'n topic was er nog niet, dus voor alle vragen over vespa's, laat maar komen!? :D:

Citaat:
Update 07-04-2010

Het moest er een keer van komen..
Het was mooi weer, lange pauze, een maatje en ik gaan een stukje rijden om wat te eten te halen een stukje van school
Alle 2 een beetje aan 't gassen maar niet belachelijk ofzo, opeens een XT achter ons..
houdt ons staande: "ja jongens, gaat wat harder dan toegestaan, kom maar even mee naar het bureau"
Dus ik al balen, sta ik op de roller op het bureau,
en wat verschijnt er dan als resultaat.. "93 km/h Maximum Snelheid berijkt"
die gast nog lopen zeiken ja belachelijk wil je dood ofzo, papieren krijg je niet meer terug, blijft hier voor technisch onderzoek blablabla
maar het probleem is dus ook dat het mn 3e keer is (RS 1x, 2e keer Vespa) , maakt het uit dat het nog niet mn 3e keer is met mn vespa,
of is het 3e keer in t algemeen brommer/scooter weg?
de papieren van mn maat ook in beslag genomen.. dus was mooi balen vandaag..
Ben benieuwd wat er uit die technische controle komt.

Citaat:
Update 19-05-2010

Foto's van mn Xenon
Afbeelding

Afbeelding

Citaat:
Update 24-05-2010

Had nog een paar filmpjes van mn Senda op mn pc staan dus die post ik hier maar gewoon,

Link

Link

Link

Link

Laatst bijgewerkt door Steffmeisterx op ma okt 18, 2010 12:50 pm, in totaal 22 keer bewerkt.

zo maart 14, 2010 6:17 pm
Profiel WWW
Martijn Derbi senda
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Stefan's Evo Vespa (Blauwe plaat)
Eckte mooiboi scooter. Rij ook vaak op een Vespa LX, fijne stijlvolle scooters.

zo maart 14, 2010 6:29 pm
Profiel
Haribo
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Chull :L:

zo maart 14, 2010 6:32 pm
Profiel WWW
Steffmeisterx
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Martijn Derbi senda schreef:
Eckte mooiboi scooter. Rij ook vaak op een Vespa LX, fijne stijlvolle scooters.

past dus precies bij me :<>:

rijdt zeker fijn, geen helm, ideaal voor in de zomer, en geen gezeik met extra helm mee als je een chick achterop moet :D:
+ het zit vele malen fijner achterop dan die RS of met 130 achterop de senda, houden ze niet zo van :P

en was ook van plan mn senda en RS sowieso weg te doen als ik 18 ben, maar dit is echt super voor erbij in de stad als je een auto hebt

zo maart 14, 2010 6:37 pm
Profiel WWW
Ari
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
toffe vespa :^^:
maar is dat 's' een type aanduiding ofwat? :00/: nog nooit eerder gezien eigenlijk
maarja, dieven hebben niks aan een vespa, kappen zijn vastgelast dus je kan hem niet eff overgooien naar een andere frame ;)
maar heb je nou in amsterdam niet veel gezeik mee dan?
want hoe hard loopt ie nou?

zo maart 14, 2010 6:46 pm
Profiel
Daan Vrieze
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Toch zonde dat iemand anders op het idee kwam om je van je RS en Senda te ontdoen :P

Rijden wel chil die vespa'tjes. En kan me het helemaal voorstellen wat betreft die blikken, ben zelf namelijk eens gepakt door een SR snor(met mn rs nog).. Stond ook wel ff te kijken :D:

Maar toch zie ik liever een dikke rs of senda dan een vespa :^^:

zo maart 14, 2010 6:50 pm
Profiel
Steffmeisterx
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Ari schreef:
toffe vespa :^^:
maar is dat 's' een type aanduiding ofwat? :00/: nog nooit eerder gezien eigenlijk
maarja, dieven hebben niks aan een vespa, kappen zijn vastgelast dus je kan hem niet eff overgooien naar een andere frame ;)
maar heb je nou in amsterdam niet veel gezeik mee dan?
want hoe hard loopt ie nou?

ja, je hebt een LX (met t ronde voorlicht, denk dat LX voor luxourious staat ofzo) en de S (met t vierkante voorlicht, staat voor Sport dat weet ik wel)
maar het is alleen de voorkap wat verschilt, want de rest is precies hetzelfde, hier zit alleen een LX zadel op, want een std S zadel heeft zo'n aflopende achterkant, en dat zit totaal niet relaxed achterop.
EDIT: kijk maar naar die foto samen met die van mn pa, die heeft een S zadel

En hier in amsterdam worden heel veel vespatjes gestolen, voornamelijk voor de beugels, t blok, als er een ander zadel opzit enz.
had er ook een Lexuslook achterlicht op zitten, en die is bij een maatje voor de deur er gewoon afgeschroefd :(( , want is ook vaak t geval, dat als je vespa geen alarm heeft maar wel vast staat, dat ze je buddy trekken, je zadel, beugels, windscherm enz er gewoon rustig afschroeven en dan kom je terug is je hele vespa gestript..

Hij loopt nu wel over de 100 :P maar t gaat mij er vooral om dat hij hard optrekt.. maar staan hier vaak rollerbanken idd, maar heb die email service aan staan en krijg die mailtjes direct op mn telefoon, dus dat verminderd de kans al, maar met die senda reed ik ook gewoon rond en ook nooit problemen mee gehad.
ben wel 1x mn papieren kwijt geraakt toen ik nog die malossi sport eronder had zitten, maar toen werd ik om 12u 's nachts ofzo met wat vrienden meegenomen naar t bureau en moesten we allemaal op de roller :X:
want we hadden met sneeuwballen op een huis gegooid en toen kwam er net een undercover langs rijden en die begonnen een beetje moeilijk te doen, en toen vond een maatje t nodig om met zn runner burnend en al voor de neus van de politie weg te rijden en toen zagen ze dat die harder ging dan toegestaan, en ze hadden niks te doen ofzo, en ze konden ook niks maken want ze wisten niet wie precies sneeuwballen hadden gegooid, dus wouden ze ons even naaien :P versterking geroepen zodat niemand er tussen uit kon knijpen, en hop hop met zn alle naar t bureau om eens allemaal op de roller te gaan :{}:

Laatst bijgewerkt door Steffmeisterx op zo maart 14, 2010 7:31 pm, in totaal 4 keer bewerkt.

zo maart 14, 2010 6:57 pm
Profiel WWW
ThomasSX
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
haha lache, ben niet zo van de scooters.
maar beter een nette vespa dan een aerox runner ofzo met terugloper en de helm half op je kop..
nette vespa man

zo maart 14, 2010 6:59 pm
Profiel WWW
Steffmeisterx
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
ThomasSX schreef:
maar beter een nette vespa dan een aerox runner ofzo met terugloper en de helm half op je kop..
nette vespa man

Dankje!

vind een schakel ook veel leuker om op te rijden, maar dit is super in de zomer, geen helmpje, en in de stad gewoon relaxed alleen gasgeven en gaan
zou zelf ook geen andere scooter kopen dan een vespa :{}:

Daan Vrieze schreef:
Toch zonde dat iemand anders op het idee kwam om je van je RS en Senda te ontdoen :P

Rijden wel chil die vespa'tjes. En kan me het helemaal voorstellen wat betreft die blikken, ben zelf namelijk eens gepakt door een SR snor(met mn rs nog).. Stond ook wel ff te kijken :D:

moet je ff naar die 3 foto's erboven kijken :DD:

Laatst bijgewerkt door Steffmeisterx op zo maart 14, 2010 7:03 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

zo maart 14, 2010 7:01 pm
Profiel WWW
ThomasSX
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
zeker lekker in de zomer jaa!
haha als je 100 gaat is zon windscherm wel chill jaa :D:

zo maart 14, 2010 7:03 pm
Profiel WWW
Steffmeisterx
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
ThomasSX schreef:
zeker lekker in de zomer jaa!
haha als je 100 gaat is zon windscherm wel chill jaa :D:

al ga je 10 en t regent, blijf je stukken droger door dan op een schakel :P
en vind een vespa zonder windscherm ook minder mooi
en zovaak rij ik geen 100, met zo'n ding moet je altijd op t fietspad, en heb je niet echt de kans om 100 te rijden met al die fietsers hiero

zo maart 14, 2010 7:04 pm
Profiel WWW
Ari
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
neejoh, je moet gewoon rustig 40 gaan rijden joh :P
mn tzr kon ook dik boven de 120+ maar je zag me nooit harder als 65 rijden, tenzij het moest :<>:
komt een sjonnie je voorbij met 5km/u verschil, dan boek je hem vol druit :OO: dat is gewoon prachtig toch :OO: :OO: en daarna weer gewoon rustig rijden :<>:

zo maart 14, 2010 7:31 pm
Profiel
Steffmeisterx
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Ari schreef:
neejoh, je moet gewoon rustig 40 gaan rijden joh :P
mn tzr kon ook dik boven de 120+ maar je zag me nooit harder als 65 rijden, tenzij het moest :<>:
komt een sjonnie je voorbij met 5km/u verschil, dan boek je hem vol druit :OO: dat is gewoon prachtig toch :OO: :OO: en daarna weer gewoon rustig rijden :<>:

sowieso, en helemaal als mn vriendin achterop zit, begint direct al schelden als ik t gas erop heb :D:
met mn senda plankte ik wel altijd flink door als ik niks voor me had :P maar idd altijd leuk als mensen denken dat ze je eruit rijden om er dan vol voorbij te komen/eruit trekken..
gaan ze ook netjes achter je staan bij t volgende stoplicht ipv heel stoer naast je met t gas te spelen :<>:

Laatst bijgewerkt door Steffmeisterx op zo maart 14, 2010 7:42 pm, in totaal 3 keer bewerkt.

zo maart 14, 2010 7:35 pm
Profiel WWW
Daan Vrieze
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Steffmeisterx schreef:
ThomasSX schreef:
nette vespa man

Dankje!

vind een schakel ook veel leuker om op te rijden, maar dit is super in de zomer, geen helmpje, en in de stad gewoon relaxed alleen gasgeven en gaan
zou zelf ook geen andere scooter kopen dan een vespa :{}:

Daan Vrieze schreef:

moet je ff naar die 3 foto's erboven kijken :DD:

Jajaaa ook wel gezien hoor O:-)

Maar gaat serieus 100 ja? :D:
Geweldig :D:

zo maart 14, 2010 7:36 pm
Profiel
Steffmeisterx
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
gaat wel over de 100 :P alleen die sito houdt flink in, maar ga niet met een of andere terugloop rijden :X:
met die corsa kwam ik daar ook al in de buurt, en had toen ook geen multivar enz, en reed toen nog met een 19mm, was eigelijk ook t plan met die evo, maar kreeg m niet lekker afgesteld, dus toen aan die gast gevraagd van wie ik ook die Evo heb, of hij niet nog een 21 ofzo had liggen, kwam hij met die 24 aanzetten

zo maart 14, 2010 7:37 pm
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 261 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Volgende