-------------------------------------------------------------------------------------------
Voorstellen:Ik ben Arjan van Nunen en ik kom uit Enschede.
Ik ben 16 jaar oud en zit nu in het vierde jaar van mijn HAVO opleiding.
Mijn scooter verleden is erg klein; namelijk alleen deze SR die ik twee maanden voordat ik 16 werd gekocht heb, met het doel om hem op te knappen. Zo heb ik de SR destijds gekocht, één bult problemen.
Na er ongeveer 2/3 maanden mee bezig te zijn geweest, zijn alle problemen verholpen. Nu is het tijd voor een super verse scooter!
Dus ik dacht, laten we een
Project Page aanmaken.
Nu het toch slecht weer is, heb ik er mooi de tijd voor!
Doelen op dit moment:- Verser dan vers!
- Tegen eind maart klaar zijn
- Qua snelheid een heerlijke straat-setup
- Zowel optisch als motorisch veel aandacht besteden
- De mooiste SR van de stad rijden-------------------------------------------------------------------------------------------
Plannen over het algemeen:Carters laten glasparelstralenCarters PolijstenCarters HometunenFrame hoogglans wit/zwart laten spuiten
Omgelast Subframe
Stage 6 Paddock Stand
-------------------------------------------------------------------------------------------
Plannen Motorisch:★ Stage 6 Pro 70cc Cilinder ★
Stage 6 Versterkt Koppelingshuis★ Stage 6 Koppeling Race Uitvoering V2
★ Stage 6 V-Snaar
★ Stage 6 Pro Sport Variateur
★ Stage 6 V-Force Membraan
★ Stage 6 19mm Carburateur Black Edition
★
Yasuni Carrera 16 Kevlar Uitlaat ★
Power 1 Krukas Pen 12-------------------------------------------------------------------------------------------
Plannen Optisch:★
Aprilia SR DMP Kappenset★
Chroom M-Stuur ★
TNT KORTE CLAMP★ SSP Chroom Rempotdeksel
★ SSP Chroom Remhevels
★ TNT Chroom beplatingsschroevenset 61 delig
★ TNT Chroom Contactslothuls
★ TNT Chroom Kickstarter Vis
★ Chroom TNT of TP Carterkap
★ Chroom Koelkappen
★
Zwarte Pro-Grip Handvaten★
YSS 330mm Schokbreker Pro X Edition★ SSP Monsterdisc 280mm
★
SSP Ophoogblokje Chrome★ Buzetti Zijstandaard Polijsten
★ Angel Eyes met Neon ring
* Vet-, & Schuingedrukt hebt ik al-------------------------------------------------------------------------------------------
Update 28-01-2010Vandaag een gesplitst carter gekocht. Deze gaat naar de straler toe, mijn eigen blok was te oud en is verkocht.
Vanavond ga ik alles afplakken en morgenmiddag gaat het blok naar de straler!
Tijd voor foto's: Tot de volgende update!-------------------------------------------------------------------------------------------
Update 29-01-2010Vandaag is het blokje naar de straler toe gegaan.
Verdere plannen op dit moment zijn:Cilinder laten honen + tunen door 3BR.
Alle onderdelen verkopen die ik nog heb.
Van dat geld C16 kopen + andere benodigdhedenVerder is het gewoon even wachten tot het beter weer wordt i.v.m. spuitwerkzaamheden. Dus dit zal tegen eind maart/begin april worden.
Update 03-02-2010Heb me toch een mooi pakketje binnengekregen!
Dé uitlaat:
Yasuni Carrera C16 Kevlar!Pictures:Verder verwacht ik deze week:
- Mijn blokje helemaal gestraald terug
- Chrome M-Stuur + SSP Chrome Verstelbare Clamp kopen
- Power One Pen 12 Krukas
- Stage 6 Naaldlager P12>P10
- De cilinder gehoned terugkrijgen-------------------------------------------------------------------------------------------
Update 04-02-2010
Mini update, was de foto's v.h. Stage 6 R/T Koppelingshuis vergeten -------------------------------------------------------------------------------------------
Update 11-02-2010Eindelijk mijn gestraalde blokje terug, super vers!!Kijk het verschil tussen de eerste update en deze
Gestraald door: http://www.straalenlasbedrijfdocter.nl Hartstikke bedankt hiervoor, maar ja bij een nieuw blok hoort een nieuwe krukas.Dus een
Power One Pen 12krukas besteld. Wel tweedehands, maar nog in prima staat!
Carter:Power One Pen 12 KrukasVerder is het even geld sparen voor een carburateur, m-stuur, vooruitstaande clamp, spruitstuk, wig & subframe!-------------------------------------------------------------------------------------------
Update 12-02-2010Wilde jullie nog even laten weten wat mijn plannen zijn voor deze weken! - Proberen de scooter klaar te maken voor 14 maart.
- Velgen Metallic Zwart Poedercoaten
- Koppeling, vario, carburateur, wig, spruitstuk & membraan kopen.
- Cilinder terugkrijgen en monteren.
- Blok afmaken!
Update 01-03-2010Werd wel weer eens tijd!Ondertussen al een aantal dingen gebeurd!
- Velgen terug!!!
- Chroom M-Stuur
- Witte TNT Korte Clamp
- Tijdelijk een ander blok, zodat hij in ieder geval loopt zondag 14 maart
Foto tijd:De velgen, hoogglans zwart met flakes!
Gestraald & Gecoat door: [/I][/B]
http://www.straalenlasbedrijfdocter.nl Hier zie je de flakes goed:-------------------------------------------------------------------------------------------
Update 05-03-2010Het is weer tijd voor een foto update dacht ik zo!
Ondertussen zijn er al een aantal dingen gebeurt:
- M-Stuur + Clamp geïnstalleerd.
- Oude blokje erop gegooid, omdat nieuwe nog gecoat moet worden
- Blokje in elkaar gezet, cilinder erop gegooid.
- C16 Gemonteerd
- 17.mm Dell'ortho Chrome Carburateur gekocht
Foto's zeggen meer dan 1000 woorden:
Oude Blokje met lelijke velgen
Mooie Close-Ups
Ik heb ook slecht nieuws, het blokje liep snel & goed. Maar onderweg ineens mwoaaap, de carburateur was uit het spruitstuk geflopt. Dit is ongeveer 3x gebeurt. Éénmaal thuis gekomen snel de slangklem goed dichtgedraaid. Hij reed weer prima, ik haal mijn zwagertje op en rijd de bocht om, mwoaaap. Sindsdien start ie niet goed meer, bij volgas valt ie uit. Ik denk dat het aan de carburateur ligt. Deze week even nieuwe regelen en kijken wat hij dan doet.WANT 14 MAART MOET IK HOE DAN OOK RIJDEN! :twisted:
To do list voor deze week:- Wachten op omgelast subframe
- Nieuwe Carburateur kopen
- V-Force 3 Membraan kopen
- Werken & Geld Sparen-------------------------------------------------------------------------------------------
Update 09-03-2010Eindelijk, de scooter loopt (dacht ik dan)De nieuwe carburateur erop gegooid met dezelfde sproeier.
Hij liep super goed stationair, dus ik liet hem even een minuutje of 5/6 goed warmdraaien. Ik rijd ongeveer 50m weg, valt ie uit en is niet meer aan te krijgen.
Even bewijsje dat hij wel goed stationair liep :oops:
WIE WEET WAT HET KAN ZIJN?Mini edit: Kreeg van een vriend een tip, gooi je luchtfilter er weer op, maar ja aangezien deze kapot is gegaan gooide ik er een handdoek voor met paar gaatjes erin.
Hij ging in ieder geval al weer aan, liep beetje stationair en ging later weer uit...
Update 10-03-2010Zo valt mijn scooter dus uit.Verder heb ik besteld een
YSS Pro X 330mm en een
SSP Ophoogblokje.
Hoop dat ik ze morgen binnen heb.
Update 11-01-2010Spul van Jos Dijkman is al binnen! Super snel en netjes verpakt.
Zie hieronder de foto's:De doos die binnenkwam:
Spulletjes (Chrome Waterpomp & Carterkap voor een vriend van me)
Ophoogblokje:
YSS Pro X 330mm: