Klein spul kaal gemaakt, zodat het in de primer kan.
Frame, en klein spul netjes in de primer :)
Hier de potten lak door Simon geregeld
Dan ga je alles in je spuitje gooien, en er mee spelen. Met als resultaat:
Nog even een laagje blanke lak over mn kapje en voorspadbord gedaan, ziet er erg mooi uit =)
Achterbrug en voorvork poten ook gespoten, helaas wel een paar zakkers door de blanke lak. Maar die zitten weer net op een goeie plek waar je ze niet ziet Ik ben tevreden met het eind resultaat
Vandaag uit school verder gegaan met opbouwen van de senda :)
Voorvorkpoten gespoten, remklauw gespoten en schijfrem rood, voorvelg grofweg gepolijst.
achterburg gemonteerd
Zooitje weer een stukje verder
0
hier de mooiere foto's in het buitenlicht =)
Vandaag cilinder afgewerkt uitlaatpoort naar 65% van de boring gefreest, en 0,5mm omhoog gefreest. Paar smeer gaatjes op de zuiger aangebracht.
Vandaag buddy samen met Ruben en Arno bekleed, een paar extra handen zijn altijd welkom. Het eindresultaat mag er zeker zijn
[/quote]
Zo vandaag even wat foto's geschoten van de senda, met het nieuwe buddydekje :)
Even wat polijst werk, de senda is voor een deel uitelkaar gehaald, nieuwe achterband, ketting set, velgen polijsten en klein detail werk. Hier alvast wat foto's
Vandaag begonnen met het polijsten van me velgen.
Ook kwam vandaag m'n nieuwe sporty en andere ondelen binnen
Old VS. New
Nieuwe ketting set,band en gepolijste pedalen gemonteerd
120+ km/h al gehaald :)
Maar even een Update 'tuning'
Vanavond verder gegaan met het bewerken van m'n cilinder en kop.
Het zooitje voor de verdere aanpassingen.
Cilinderkop
Toen verder gegaan met het bewerken van de cilinder (uitlaatpoort) Met als eindresultaat; (op de foto's lijkt het minder netjes)
Het is mischien niet zo goed op de foto's te zien, maar de uitlaatpoort is een beste. Veel oppervlak
De cilinderkop 0,75mm afdraaien zodat we op een squish van 0,80mm uitkwamen
Zooitje op 0,01 precies uitgeklokt
Ook ligt het pasvlak rond de verbrandings kamer ongeveer 0,10mm hoger als het contact vlak met de o-ring afsluiting voor het koelwater Dit om meer druk op de O-ring te krijgen en minder snel last te hebben van een kapotte of lekkende koppaking.
Draaien maar
Eindresultaat
Nu gaan we het standaard membraam en carburateur nog maar eens aanpassen.
Membraam tuning
Het Orgineel 6-kleps Derbi membraam, zonder aanpassingen.
Membraam zonder kleppen(stoters)
Orginele membraamspijlen
Dan begint het aanpassen:
-Andere kleppen (Malossi, zelf geknipt) -Dunner klepspijltjes, nu dienen ze aleen voor ondersteuning van de 2. grote kleppen. -Van een 6 kleps membraam naar een 2 kleps membraam. -Andere klepdikte. -Geen klepstoters meer.
Na een even bezig geweest te zijn begint het er op te lijken.
Kleppen geknipt en vervolgens netjes pasgemaakt.
Achteremklauw uitelkaar gehaald, en schoongemaakt. Nieuwe remblokken gemonteerd en een nieuwe remschijf.
Nieuw onstekingsdeksel, en TNT schakelpedaal Blokje tevens even schoongemaakt.
Nieuwe freesjes van Dremel gekocht, die de 80cc Airsal gaan zien.
Foto's na het tunen van de cilinder
Rechterpoort bewerkt, onafgewerkt. Linker poort zo goed als 'orgineel'
vlinderpoort links en rechts bewerkt:
Ik ben er erg tevreden mee en heb er vertrouwen in
Reacties zijn welkom
Update volgt.
Groetjes Verdere update's moet ik nog posten / foto's maken.
Ziet er goed uit idd ! Waar heb je het gespoten ? en idd wat jeroen zegt, wat ben je ermee van plan? en gaat je achterbrug niet gespoten worden ofzo?
Het is gespoten in een ruimte met een kachel en met afzuiging Wat ben ik er mee van plan? Nou een snelle, mooie brommer maken, die er gewoon leuk uitziet en leuk rijdt. Niks speciaals ofzo, daarvoor heb ik m'n sprinter of crossmotor wel voor
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum