Geregistreerd: ma feb 16, 2009 10:50 pm Berichten: 120 Woonplaats: Manderveen, UITLAATOPKNAPSERVICE
** [Derbi] 07 senda sm Xtreme ** 80 CC
Hallo,
ik ben nieuw op dit forum maar zit al een tijdje op onderandere Derbi-club.net. sommigen zullen mij wel kennen van de uitlaatverkoop, ik knap veel uitlaatjes op en verkoop deze weer, ook verkoop ik veel nieuwe uitlaten, waaronder de bidalot R2 dus als je er eentje zoekt Pm me maar.
Mijn Eerste en nog steeds mijn huidige brommer: 2007 Derbi senda sm Xtreme
huidige setup: - airsal 80 - Doppler endurance krukas - SKF lagertjes (A) - 19 mm dellorto phvb - Stage6 Koppeling - mhr e14 air filter - metrakit sp exhaust
stukje geschiedenis:
na 5000 km gereden te hebben begon het toch te dagen om een andere uitlaat eronder te gooien, het begon met een leovince V6, leuk uitlaatje, stoer geluidje maar top was niet echt hoog.
toen viel mijn oog op een conti. na hier een tijdje mee gereden te hebben was ik het zat
deze conti is ook één van mijn opknapwerkjes
en omdat de conti toch aardig wat touren maakte wou ik het motorblok goed in de gaten houden, ik kon via de scooter site, scooter-freaks.nl 2 stage6 tellers op de kop tikken. dit ook maar direct gemonteerd met een plaatje aan het stuur. ik vind het best gaaf staan en het is ook best handig om de temperatuur af te kunnen lezen.
mijn oog viel op de onderlangse uitlaten, ik kon viavia een goede metrakit sp kopen. dit maar direct gedaan. ondertussen stond mijn kilometerstand alweer op 13 000 km. bij 11000 waren de zuigerveren af en er direct maar een meteor zuiger ingegooid, na het vervangen netjes ingereden en hij liep weer erg fijn
na veel youtube filmpjes gekeken te hebben en veel info gelezen te hebben over de wat snellere cilinders, moest het gebeuren. ik kwam een nieuwe airsal 80 tegen en direct maar aangeschaft. op het derbi forum stond nog een 19 mm voor een goede prijs, dus deze moest er ook aan geloven. ik had toen op mijn kamertje liggen: 80 airsal - 19 mm - mhr E14 powerfilter en de sp zat nog onder de brommer. toen maar eens een bestellinkje gedaan bij dijkman, nieuw naaldlager MHR en castrol TTS olie kon ook niet ontbreken. toen op een regenachtige dag verveelde ik me. toen maar de 80 cc en 19 mm er op gezet. gestart met sproeier 104 en het liep al aardig, later aan het afstellen geslaan en uiteindelijk bij sproeier 118 uitgekomen.
zo langzamerhand werd ik het 50 cc gebeuren zat. ik ben zo rustig aan maar eens wat onderdeeltjes bij elkaar gaan te schrapen. het begon met een MHR E14 luchtfilter.
na al dat gezeur toch maar een paar mooie foto's:
samen met rutger (kiminl):
nog een keer samen met rutger:
samen met jelle en rutger, hier zat de conti er nog onder:
nog een keer met zijn 3tjes:
en zo staat ie er nu bij met airsal 80 - 19 mm - mk sp: er zitten geloof ik ook nog een aantal foto's tussen waar de originele cilinder nog op zit. maargoed. zal binnenkort wel weer wat nieuwe maken:
plannen: - blok reviceren - doppler endurance krukas (heb ik al op mijn kamer liggen) - killswitch - fatbar stuur
filmpje: stukje knallen tegen andere Xtreme, links: mijnes rechts: zwarte senda sm xtreme 2007 orginele cilinder - 17,5 mm - bidalot R2 terugweg kom ik ff rustig terugrijden, mijn ouders stonden te kijken
Geregistreerd: ma feb 16, 2009 10:50 pm Berichten: 120 Woonplaats: Manderveen, UITLAATOPKNAPSERVICE
Re: ** [Derbi] '07 senda sm Xtreme **
zal ik doen voor je lieve schat.
@ black panther gpr, ik had met originele cilinder en leovince v6 een piek van 11,5 pk, maar dat was een piek. niet het constante vermogen, het constante vermogen lag op 7,3 pk toen. ik denk dat ik nu toch wel rond de 12 a 13 pk heb.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum