GSX 750 aka torque monster project (rijdend filmpje pg18)
hier is men project, het is een Suzuki GSX 1100(frame, motor= 750cc), hij is lomp, zwaar, krachtig en groot. Ideaal dus voor mij
Ik heb er nog maar 1 keer mee gereden en em maar tot 6.5k toeren gehad, maar dat ding is gewoon zo snel dat je het gas niet helemaal opendoet
27 jaar oud en 35000km (super weinig)
specs:
4 cilinder in lijn, luchtgekoeld, 80PK@ 9500toeren, en een berg koppel->wordt nog meer
260kg-> wordt minder
5 versnellingen met gear-indicator
-gekocht 10/07/08
zozo updates volgen
update 1: foto en film(10/07/08)
http://www.youtube.com/watch?v=exVkfZWBNmwzozo weer eens wat verder geraakt:
Nog veel poets en opknap werk
20/07/08
zozo nu een kaal frame:
het monster vastgebonden:
Mikuni carbjes:
ff nieuwe gespoten schijfje tegen oude:
frame gespote
ff losjes in mekaar
toch wel mooi:
vooral de uitlaat en het spatbord ben ik erg blij mee
voorproefje op het blok:
ff spatbord gespoten en tussen geknalt:
ding staat zelfs in de schaduw en zie hem eens glimmen
tankdop is altijd handig
nu is het wachten op pakkingen...net opgeruimd jaja onderdelenhoop wordt steeds kleiner...het begin van zen kontje:het begin van de kont
bezig aan de kont:dit was een werkje van geduld...
jaja handjes wassen, vriendin achter de camera
achterkant=klaar
zitten er nu al op ondertussen
dit kom je dan tegen als je de carbs opengooid
1tje zoals hij eraf kwam, 1tje proper
nog steeds wachtend op pakkingen
zijkapje wel klaar
zoals jullie zien is het uiterlijk zo goed als af!
ELEKTROdash:
geknoei van een vorige eigenaar
:
knopjes terug erop
kabels netjes ingepakt:
hier is het nog een rommel, vanavond alles testen en dan alles vastleggen
wel handig dat we al de kabels gelabeld hebben en de volledige kabelboom opnieuw ingetaped hebben (oude tape er af, nieuwe erop)! Aanrader bij restauraties trouwens
Er is trouwens zo'n 100meter isolatietape ingekropen
zo goed als af, sommige bouten nog op moment zetten en de kettingspanner monteren, dan doorspoelen met olie
zo alles staat op moment en de kettingspanner staat er ook op en functioneert naar behoren!
nu moet ik nog een pakking vervangen(is lekker aangekoekt
) en dan doorspoelen.
intussen jobje geklaard
ff wat dingen aangesloten, wat bevestigingen eraan gedaan enzo
nog enkele dagen scheidden me van een rijdende soes
Plannetjes:motor starten, opbouwen nieuw motorblok
Het wordt een vette motor, die uiteindelijk tot in de puntjes afgewerkt is, en het moet allemaal binnen een budget van +-2500€ blijven.