[Project] Derbi Senda DRD
Misschien kennen jullie mij al, ben Ysbrand en ben 17 jaar. Mijn brommer verleden is nogal simpel; begonnen met een suzuki CP50. En net voordat ik 16 werd, kocht ik een derbi senda Xtreme. Nog nooit eerder verlieft geweest
Tot... ik een paar maanden later een tzr voor de deur had staan en ik me senda op een kar weg zag gaan! Mwah, oke
Wennen maar was leuk rijden! Voor 2 maanden, toen stond ipv de senda , de tzr op een kar. En een Derbi black edition voor de deur. Want dat wouden we weer! Dacht ik teminsten
Jep, maandje later had ik weer een tzr. En me senda weer verkocht... Ouders belooft geen andere brommer meer te kopen. Met me vingers gekruisd.. :$ Jaaa jongens, nu rij ik dus weer op een senda!
En de tzr, ging weer op een kar.
Dus, tja... Ik kan gewoon niet echt tot een beslissing komen
Komt die, deze senda kocht ik dus een maandje geleden nu? Even op gereden, en gek gedaan. Toen eens goed gekeken:
Jep, even wat aan doen. Dus zo gezegt, thuis de werkplaats in gereden, keer goed geschudt met dat ding en dan heb je dit:
Plannen zijn :
- Frame in de afbijt zetten
- Iets met me velgjes doen, misschien opnieuw laten spaken. En naven laten spuiten oid.
- Achterbrug opknappen/spuiten
- Kappen spuiten
- Achterkant iets verhogen
- Blok optisch netjes maken, en misschien kwa setup ook nog.
- …..(Noem maar wat! ;-) )
Zo, frame kaal. Beginnen met het afbijten van de blanke lak laag over het mooie chroom. Rot klusje nog. Zal morgen foto’s posten als die af is. Hoop smiddags de laatste stukjes eraf te pulken!
Mijn blok, ben nog niet eruit wat ik met het setup doe. En ook niet hoe ik me blokje weer netjes ga maken!
Zat ook altijd een ‘’slag’’ in mijn tandwielen, nee ik heb geen drankprobleem :-P. Kwam er dus achter, dat het tandwiel niet lekker pasten op de naaf, die kon schuiven. Dus nieuw tandwiel gekocht. Zelfde probleem… Toen de gaten maar verzonken, zodat hij zich zelf zoveel mogenlijk richt.
Was het voor vandaag! Morgen misschien een update met hopelijk betere foto’s!
UpdateZoo, op de computer van me broertje dan maar. Mijne spaced nogal
Kan amper meer internetten!
In ieder geval, weer wat gedaan...
Nieuw tandwiel erop!
Nieuwe koppeling hevel+ dodemans knop. Zonder alle toeters en bellen(en lamp, knipperlicht ja!
)
Frame in de afbijt gehad. Maar een hoop wou er niet af, dat met de verfbrander gedaan en een doek. Hard poetsen en heb toen het meeste eraf gekregen. Onder me zadel zit het nog, en onder me achterkap. Maar niet in het zicht. Ook gelijk me radiateur er weer op gedaan.
Voor de rest heeft een maat wat foto's geschoten, hier zijn ze!
Heb 2 michelin sporty's besteld. Over weekje misschien binnen. Even wat moed verzamelen en dan me spaken uit de velgen halen. Naaf spuiten, goud geanodiseerde velgjes eronder. Nieuwe bandjes erom, en dan is dat in ieder geval klaar.
Iemand wat tips voor het blok? Met coaten moet ik alles er uithalen etc? Ben op zoek naar een MHR80, maar blok wou ik niet gaan splitsen. Van Fokko mag ik met me std derbi krukas gaan rijden
Deze week misschien me zadel naar de bekleder. En me kappen naar de spuiter!