Rabin's Derbi GPR 50 2005 [Update 19-08-08]
Hey, ik ga eindelijk maar eens de tijd nemen om mijn GPR op apriliaforum te zetten. Ik hem al een jaar
, maar ben er nog steeds heel blij mee
. Ik had hem gekocht 2 weekjes voordat ik voor mijn examen op kon ( 3 dagen nadat ik 16 werd). Toen ik de GPR zag was ik natuurlijk meteen verkocht, en hem mee naar huis genomen. Zo zag die er toen uit. Op de foto best aardig, maar in het echt zijn de kappen verkleurt omdat de vorige eigenaar er looney tunes stickers op had zitten en naakte duiveltjes in ijzeren G-string. Tsjaa, dat beviel me dus niet echt...Nadat ik ze eraf had gehaald waren mijn kappen verkleurt en zag je lelijke sticker afdrukken. Maarja zo dus een tijdje rondgereden, en nog een keer op mijn gezicht gegaan. Nu heeft het lang genoeg geduurd en ga ik mijn GPR weer laten uitzien zoals dat hoort.
13-08-08 Alle kappen van de GPR afgehaald
14-08-08 Ik ben bezig geweest met wat carbonfolie op de plastic delen. Vind zelf dat het best aardig is geworden...
15-08-08 Vandaag mijn kappen naar de spuiter gebracht. Hij doet ze schoonmaken, stickers eraf halen, schade bijplamuren, en de kappen schuren. Hierna worden ze naar een autoschade bedrijf gebracht. Ik heb voor de kleur hoogglans zwart gekozen.
De volgende stap word de velgen coaten, en dan natuurlijk meteen nieuwe banden, maar hiervoor moet ik weer even sparen. Voor de velgen heb ik RAL-kleur #1021 uitgekozen. Zo moeten de velgen komen uit te zien
16-08-08: Vandaag eens lekker begonnen met het frame polijsten. Eerst lekker schuren met een dikke kater, een blikje energiedrank en 3 uurtjes slaap achter de kiezen. Dit is het gedeelte dat ik ga polijsten:
Na 2 a 3 uurtjes schuren heb ik dit resultaat:
Het schuren is echt rot want ik moet dus al die donkere vlekjes gaan wegwerken en dat is gewoon #%&@#werk. Ik ben er voor vandaag maar mee gestopt want kreeg langzaam pijn aan me vingers, en jullie willen echt niet weten hoe typen nu aanvoelt. Ik zie er nu zo tegen op om de achter-brug te polijsten want dat gaat echt nog een lange klus worden.
Dit gedeelte van het frame ga ik schoonmaken, even grof schuren, ontvetten en dan spuiten. Dit gaat ook gewoon hoogglans zwart worden, met meteen ernaast het blinkende gepolijste frame-deel
.
19-08-08
Hehe, heb mijn kapjes weer terug. Vind ze zelf erg mooi geworden, zeker voor de prijs die ik ervoor betaald heb. Mooie 2-componenten lak in hoogglans zwart. Sorry dat de foto's zo slecht gelukt zijn, maar mijn hand was de hele tijd aant trillen :huh:
Ze glanzen zo dat ze weerspiegelen
:
Ik heb vandaag ook nog even wat carbon-folie op mijn dashboardje geplakt:
Owja, en ik heb vanmorgen bij easyparts een nieuwe spiegel en wat stickers besteld. Vanavond ga ik nog mijn koplampen bekleden met een zwarte panty zodat ze zwart zijn maar toch licht geven. Maar het resultaat laat ik waarschijnlijk morgen zien.
Plannen:
Smoke kuipruitje
XMichelin pilot sporty voor
XMichelin pilot sporty achter
XCarbon rem en koppelingshevel
XNieuwe spiegels
XFrame polijsten
XAchterbrug polijsten
XTankdop Polijsten
XKroonplaat polijsten
XVelgen coaten
XNieuwe stickers