Apriliaforum.nl
https://apriliaforum.nl/

Eliminators Kawasaki KR1s Hij staat te koop pg.3
https://apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=11&t=10540
Pagina 1 van 4

Auteur:  Eliminator [ wo jul 23, 2008 10:07 am ]
Berichttitel:  Eliminators Kawasaki KR1s Hij staat te koop pg.3

Omdat het al een tijdje stil is rondom mijn Sprint projekt, zijn jullie mij wel een kleine uitleg verschuldigd.
Een paar van het forum weten het al dat ik mijn vorig jaar mijn motor rijbewijs heb gehaald en dat ik April dit jaar een Kawasaki KR1s gekocht heb.
even voor de beeldvorming:
Afbeelding

Het is een 250cc 2 takt twin van Kawasaki

Technische gegevens
Motor:
Vloeistofgekoelde tweecilinder tweetakt met KIPS, variabele poorten timing (elektronisch) en olie-injectie.
Boring x slag 56 x 50.6, cilinderinhoud 249 cc.
Compressieverhouding 1:7.4, transistorontsteking, 2 Keihin PWK 28 carburateurs.

Rijwielgedeelte:
Aluminium ‘E-box frame’ met hydraulische gedempte telescoopvork voor en Unitrak veersysteem achter.
Lengte 2005 mm, breedte 690 mm, hoogte 1115mm, zithoogte 750mm, grondspeling 125 mm, wielbasis 1365mm, balhoofdhoek 66 graden, naloop 93mm, veerweg voor 130 mm, veersysteem achter 105mm, inhoud benzinetank 16 liter (21 reserve), gewicht droog/rijklaar 125 kg/ 140kg, remsysteem voor 2300 mm schijven, klauwen met dubbele zuigers, remsysteem achter 1210 mm schijf, bandenmaat voor 110/70 x 17, bandenmaat achter 140/60 x 18.

Prestaties:
Opgegeven max. vermogen 60 pk (44.1 kW)/10500 tpm
opgegeven max. koppel 3,75 kgm (36.8 Nm)/10500 tpm
topsnelheid 200-215 km/h.
Benzine verbruik gemiddeld 1 : 14.8, actieradius 150-180 km, olieverbruik 1:600.

Ik heb hem gekocht van een lief hebber die er na een ongeluk op een andere motor niet meer op kon rijden...
De motor had net 7000 km gelopen dus hij is nog helemaal orgineel en was nog nooit uit elkaar geweest!
Tot dat ik een raar probleem kreeg met mijn Koelwater, na een stukje rijden pompte hij het koelwater uit de overloop van het resovior boven mijn achterwiel. Waarschijnlijk was de koppakking lek :DD:


Eindelijk na een jaar hard werken is het gelukkig weer vakantie.
Had eindelijk is tijd om te kijken wat er nou aan de hand was met mijn KR1s. Het was natuurlijk een raar probleem dat er koelwater uit de overloop boven mijn achterwiel kwam. Ondertussen had ik al een hele nieuwe pakking set besteld, dus het was tijd om mijn Motor uit elkaar te halen en op zoek naar het probleem.
Afbeelding

bij het demonteren van de kop kwamen we al 2 problemen tegen. de powervalves stonden helemaal vast, en er zaten 2 koppakkingen op (je heb 2 versies van de KR1s, 1 met een O-ring als koppakking en de andere heeft gewoon een Stale koppakking) mijn motor was voorzien van bijde wat ons niet helemaal de bedoeling leek. Verder zagen de zuigers en cilinders er nog keurig uit.
Afbeelding
na het vervangen van al de pakkingen kon hij weer in elkaar.
Afbeelding
en helmaal dicht!
Afbeelding

Ondertussen hebben we ook de carbarateur en de membramen er afgehaald. de carbaraeurs schoon gemaakt in de Ultrasoonreiniger,en daar knappen ze aardig van op!
Afbeelding
We zijn er ook achter gekomen dat de Membramen al waren voorzien van Carbonne klepjes.
Afbeelding
ook hier nieuwe pakkingen tussen gestopt en het kon weer dicht.
Afbeelding

Na het in elkaar zetten starte hij vrij wel meteen (wat hij voorheen niet echt deed).
meteen maar na het warm worden van de motor even een stukkje proefrijden.
Het was mij een hele geruststellign dat hij beter rijd dan ooit er voor! en zonder problemen!!!

na aanschaf van deze motor is mijn brommer hobby een klein beetje op een laag pitje komen te staan en gaan er zelfs wel is gedachte om te stoppen met het sprinten, helemaal omdat ik binnen kort wil gaan samen wonen en dat daar ook veel geld voor nodig is. Helaas ben ik waarschijnlijk dan ook genoodzaakt om m'n motor ook te verkopen.

Auteur:  *Thomas* [ wo jul 23, 2008 10:59 am ]
Berichttitel: 

Dit is ongetwijfeld één van de vetste 2takten ooit, goed zo :thumright:

edit: ik zou deze motor echt niet verkopen, ze zijn intussen een klein fortuin waard en dat gaat alleen zo blijven.

jaar terug was de KR nog de snelste straat 250cc 2takt

Auteur:  Dutchy [ wo jul 23, 2008 11:06 am ]
Berichttitel: 

Normaal ben ik niet zo van de "ouderwetse" motoren maar ik moet eerlijk toegeven dat ik deze dan wel echt moddervet vind :L:

Auteur:  Royal Club [ wo jul 23, 2008 11:09 am ]
Berichttitel: 

waar haal je zon ultrasoon apparaat. heb even snel rondgekeken, en zag bedragen van 3k euro enzo :|

Auteur:  Eliminator [ wo jul 23, 2008 12:04 pm ]
Berichttitel: 

Royal Club schreef:
waar haal je zon ultrasoon apparaat. heb even snel rondgekeken, en zag bedragen van 3k euro enzo :|


Ik heb ook echt geluk gehad dat ik deze heb kunnen kopen ;)

de man waar ik heb van kocht deed hem echt met tranen in zijn ogen weg...

hij is indd erg vlug :) dat is ook de reden dat de sprint brommer mijn intresse een beetje verliest omdat het eigenlijk niet snel genoeg meer gaat.

het liefst hou ik hem ook vooral na al die moeite die ik gedaan heb, maar jah soms moet je in het leven keuzes maken.
nogmaals, moet ik het nog even aan kijken. Als hij weg moet dan zet ik hem ook hier wel even in de verkoop misschien dat er hier nog geïnterseerde zijn.

Auteur:  *Thomas* [ wo jul 23, 2008 12:17 pm ]
Berichttitel: 

Eliminator schreef:
Royal Club schreef:
waar haal je zon ultrasoon apparaat. heb even snel rondgekeken, en zag bedragen van 3k euro enzo :|


Ik heb ook echt geluk gehad dat ik deze heb kunnen kopen ;)

de man waar ik heb van kocht deed hem echt met tranen in zijn ogen weg...

hij is indd erg vlug :) dat is ook de reden dat de sprint brommer mijn intresse een beetje verliest omdat het eigenlijk niet snel genoeg meer gaat.

het liefst hou ik hem ook vooral na al die moeite die ik gedaan heb, maar jah soms moet je in het leven keuzes maken.
nogmaals, moet ik het nog even aan kijken. Als hij weg moet dan zet ik hem ook hier wel even in de verkoop misschien dat er hier nog geïnterseerde zijn.


Dan heb ik misschien wel interesse, ben namelijk op zoek naar een iets meer 'exotische' oldskool 2takt en de kawa heeft me altijd al aangesproken (hoewel ik ze niet echt 'mooi' kan vinden, zijn er wel erg vet, vooral het blok is een mooi staaltje techniek).

en ik ken inderdaad het gevoel dat brommers inderdaad brommers blijven...

Auteur:  Eliminator [ wo jul 23, 2008 12:26 pm ]
Berichttitel: 

*Thomas* schreef:
Eliminator schreef:
Royal Club schreef:
waar haal je zon ultrasoon apparaat. heb even snel rondgekeken, en zag bedragen van 3k euro enzo :|


Ik heb ook echt geluk gehad dat ik deze heb kunnen kopen ;)

de man waar ik heb van kocht deed hem echt met tranen in zijn ogen weg...

hij is indd erg vlug :) dat is ook de reden dat de sprint brommer mijn intresse een beetje verliest omdat het eigenlijk niet snel genoeg meer gaat.

het liefst hou ik hem ook vooral na al die moeite die ik gedaan heb, maar jah soms moet je in het leven keuzes maken.
nogmaals, moet ik het nog even aan kijken. Als hij weg moet dan zet ik hem ook hier wel even in de verkoop misschien dat er hier nog geïnterseerde zijn.


Dan heb ik misschien wel interesse, ben namelijk op zoek naar een iets meer 'exotische' oldskool 2takt en de kawa heeft me altijd al aangesproken (hoewel ik ze niet echt 'mooi' kan vinden, zijn er wel erg vet, vooral het blok is een mooi staaltje techniek).

en ik ken inderdaad het gevoel dat brommers inderdaad brommers blijven...


Ik zal het in mijn achterhoofd houden, blijft een moeilijke stap om hem te verkopen. Ben toch bang dat ik spijt krijg... maar samen wonen kost ook een hoop centjes

Auteur:  *Thomas* [ wo jul 23, 2008 1:18 pm ]
Berichttitel: 

Eliminator schreef:
*Thomas* schreef:
Eliminator schreef:
Royal Club schreef:
waar haal je zon ultrasoon apparaat. heb even snel rondgekeken, en zag bedragen van 3k euro enzo :|


Ik heb ook echt geluk gehad dat ik deze heb kunnen kopen ;)

de man waar ik heb van kocht deed hem echt met tranen in zijn ogen weg...

hij is indd erg vlug :) dat is ook de reden dat de sprint brommer mijn intresse een beetje verliest omdat het eigenlijk niet snel genoeg meer gaat.

het liefst hou ik hem ook vooral na al die moeite die ik gedaan heb, maar jah soms moet je in het leven keuzes maken.
nogmaals, moet ik het nog even aan kijken. Als hij weg moet dan zet ik hem ook hier wel even in de verkoop misschien dat er hier nog geïnterseerde zijn.


Dan heb ik misschien wel interesse, ben namelijk op zoek naar een iets meer 'exotische' oldskool 2takt en de kawa heeft me altijd al aangesproken (hoewel ik ze niet echt 'mooi' kan vinden, zijn er wel erg vet, vooral het blok is een mooi staaltje techniek).

en ik ken inderdaad het gevoel dat brommers inderdaad brommers blijven...


Ik zal het in mijn achterhoofd houden, blijft een moeilijke stap om hem te verkopen. Ben toch bang dat ik spijt krijg... maar samen wonen kost ook een hoop centjes


Ok, alleen wonen kost ook een hoop centjes ;)...

Auteur:  aprilia kevin [ wo jul 23, 2008 1:48 pm ]
Berichttitel: 

Gaaf ding man! zeker omdat hij nog helemaal origineel is kwa uiterlijk enz :^^:

Auteur:  Eliminator [ wo jul 23, 2008 5:46 pm ]
Berichttitel: 

aprilia kevin schreef:
Gaaf ding man! zeker omdat hij nog helemaal origineel is kwa uiterlijk enz :^^:

dat is ook de reden dan ik hem gekocht heb!
ik had hem al vaker gezien, maar deze is nog in z'n superstaat dat ik hem gewoon moest hebben!

Auteur:  floRiS50 [ wo jul 23, 2008 7:26 pm ]
Berichttitel: 

super :L: heel mooi, en zo te horen technisch ook prachtdingen

Auteur:  MiKeY© [ wo jul 23, 2008 7:52 pm ]
Berichttitel: 

leuk spelegoed kerel... :devil:

wanneer kom je is langs de garage?
kan ik is een rondje rijden op dat ding... :D:

kheb er ook is eentje 2ehands te koop zien staan @ Dejo hier in Amsterdam...maar die was volgens mij niet zo mooi als die van jouw Jim...

maja...
gewoon blijven sprinten he...kwil niks lezen over onderdelen verkopen enzo...en al helemaal niet je prostock spul! :boxing:

Auteur:  Eliminator [ do jul 24, 2008 12:22 am ]
Berichttitel: 

mike nadat ik jou een aantal keren pindakaas heb gereden.. danheb ik eigenlijk alles toch al behaald :P

Auteur:  RS Nera [ do jul 24, 2008 8:15 am ]
Berichttitel: 

ik ken dat gevoel, mijn oplossing was een hele goedkope motor :thumleft: die heel weinig verbruikt en waar ik pas mag op rijden als ie oldtimer is :Y:

Vet ding trouwens :D

Auteur:  Eliminator [ do jul 24, 2008 9:36 am ]
Berichttitel: 

Ik heb ook nog een honda cb250n uit 1979, daar betaal ik 35 euro per jaar voor :Y:

ik lach me dood dat ding rijd ook nog 1op 23, maar ja die heeft mijn vriendin toe geëigend.

Pagina 1 van 4 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/