HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu za maart 01, 2025 9:23 pm

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 203 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 14  Volgende
 [Update: Verkocht] Rieju Rs2 van Recrush 
Auteur Bericht
Recrush
ApriliaForum Member

Bericht 
Volgende probleem.. Een flinke plas onder m'n brommer, waarschijnlijk benzine. Heb zelf samen met m'n pa het idee dat het uit de carburateur komt want die is zelf helemaal zeiknat. Er lag dus een plas onder m'n brommer, aan m'n standaard, op mn achterwiel (waarschijnlijk vocht met de ketting mee naar achter geslingerd) en rotzooi op de uitlaat. Moet nu waarschijnlijk weer de vloltterbak er af halen en de vlotter enzo checken.

Ook een vraag bij de laatste foto overigens, waar zijn nummers 1 en 2 voor?
Foto's:

Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: Zo trof ik 't aan :p
edit1.jpg
edit1.jpg [ 142.24 KiB | 1466 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: Plasje
edit2.jpg
edit2.jpg [ 120.24 KiB | 1466 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: Prut op uitlaat en erboven, verder naar rechts/achteren bij de uitlaat zie je ook nog nattigheid
edit3.jpg
edit3.jpg [ 137.59 KiB | 1466 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: De zeiknatte carburateur
edit4.jpg
edit4.jpg [ 118.44 KiB | 1466 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: Vieze + natte carb 2
edit5.jpg
edit5.jpg [ 173.17 KiB | 1466 keer bekeken ]
zo apr 20, 2008 5:26 pm
Profiel
kevinrs
ApriliaForum Member

Bericht 
1 en 2 is voor de carburateur verwarming, daar kun je 2 buisjes op aan sluiten vanaf je cilnderkop, maar het is niet nodig om die aan te sluiten. en verder zal ik als ik je was eerst is je carb schoon maken, dan kun je beter zien waar het vandaan lekt, en anders nog is kijken of je vacuum wel werkt onder aan je tank.

zo apr 20, 2008 5:40 pm
Profiel
capri
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 1
Bericht 
die aansluitingen zijn voor koelvloeistof, hoef je niet aan te sluiten maar is wel beter in de winter

zo apr 20, 2008 5:40 pm
Profiel
HeatZeeker
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 4
Bericht 
Vaker poetsen jij :{}: dit is mishandeling :_:

zo apr 20, 2008 6:29 pm
Profiel YIM PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
Utrechtterror
ApriliaForum Member

Bericht 
mischien zit je vlotterpin vast..
of rijdt hij wel?

zo apr 20, 2008 6:55 pm
Profiel
Donny
ApriliaForum Member

Bericht 
hoezo, waarschijnlijk benzine? je hebt tog zo gezien / geroken of ut benzine is ja of nee.....

zo apr 20, 2008 7:25 pm
Profiel
Recrush
ApriliaForum Member

Bericht 
m'n brommer rijdt wel utrechtterror..

en verder moet ik t nu ook maar eens schoonmaken ja.. maar voordat hij zo begon te lekken (of wat hij ook doet) was de carb echt niet zo vies als nu. :{}: dus ook dat weet ik niet.

maar ik ga morgen maar even vlotterbak eraf halen en kijken of er iets mis is, want ik denk dat het daar vandaan komt want dat ding is echt zeikes. en ja weet verder niet zeker wat het is, heb op verschillende plekken vinger erlangs gehaald en geroken en het ene rook sterk naar benzine en het ander had meer weg van olie. maar die plas was in ieder geval benzine als het goed is.

het was verder op allerlei plekken nat, het liep van m'n standaard af, het zat op mn achterwiel, zoals op plaatje 3 te zien onder mn frame en onder m'n blok, ergens anders nog onder een stuk plastic ofwel het zit overal. :X:

zo apr 20, 2008 8:18 pm
Profiel
Utrechtterror
ApriliaForum Member

Bericht 
Voor je je vlotter gaat checken, kijk even of de slang wel goed op je tank zit en op je carb.. Het kan gewoon zijn dat ie niet goed zit en het daar uitlekt.

Anders je vlotter eraf halen, kijken of er niks tussen zat en het wel 100% afsluit.. Anders even schoonmaken en kijken waar het vandaan druppelt!

zo apr 20, 2008 8:23 pm
Profiel
Recrush
ApriliaForum Member

Bericht 
Oke, dank je :thumright:

zo apr 20, 2008 8:39 pm
Profiel
DJ_Bartezzz
ApriliaForum Member

Bericht 
kan ook aan mij liggen maar lijkt net op foto[4] of die schroef niet helemaal vast zit :O

maka idd eerst ff je carb. schoon. en als je dan wilt weten waar je carb lekt. leg dan een A4'tje onder je carb en ga 3 a 5 km/h rijden ;)

succes met dit probleem.

zo apr 20, 2008 10:52 pm
Profiel WWW
Recrush
ApriliaForum Member

Bericht 
Hmm ja ik kan t niet goed zien, ik zal 't morgen even nakijken en eventueel kijken of ik dr idd iets onder kan leggen.. :^^:

zo apr 20, 2008 10:56 pm
Profiel
P!n0
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 6
Bericht 
vlotter blijft ook niet omlaag hangen?

ik moest die pin vervangen waarmee die aan de carb vast zit (toen die lekte bij mij)

dat pinnetje was namelijk krom :00/:

zo apr 20, 2008 11:42 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Recrush
ApriliaForum Member

Bericht 
Heb ff gekeken en 't pinnetje gaat volgens mij gewoon naar boven en naar beneden.. Vlotter gaat ook goed en die drijft ook gewoon goed (ff geprobeerd in een bak water :^^:)

Had nog ff gestart maar zag nergens vocht vandaan komen. @ Dj Bartezzz, die schroef zat idd niet helemaal vast en kon nog een paar kleine slagen gedraaid worden. Al weet ik zeker dat ik hem goed vast had gezet toen ik hem de laatste keer in elkaar zette.

Maarja ik startte hem dus en dan komt dat irritante getik weer naar boven dus ook nog even bij vliegwiel gekeken, zit zeker een speling van 0,0 op. Ik heb het vliegwiel er niet afgehaald, ben altijd een beetje huivig als het gaat om dingen aan 't blok doen :^^: maar moet ik dan gewoon die moer (of wat t ook is) in 't midden losdraaien en kan ik het vliegwiel er dan zo afhalen? Komen er dan nog verder onderdelen mee?..

ma apr 21, 2008 2:54 pm
Profiel
mean red rs
ApriliaForum Member

Bericht 
uhm dirk

ma apr 21, 2008 9:41 pm
Profiel
Recrush
ApriliaForum Member

Bericht 
dirk?

Anyway, ik was er al achter dat ik een vliegwieltrekker nodig zou hebben en die heb ik niet. vandaag bij een ander zaakje geweest maar daar blijft het ook alleen maar bij gissen. krukaslagers zijn nog steeds een mogelijkheid, hij had het ook over big-end (lager) dus zoiets zal het wel zijn.. alleen het zit er wel aan te komen dat ik het zelf moet gaan doen want die zaak sleutelt alleen aan brommers/fietsen die ze zelf verkocht hebben.. alleen kleine klusjes doen ze voor anderen.

dus dat is fijn.. heb het er niet zo op om m'n blok zelf deels uit elkaar te halen. ten eerste omdat ik er zo slecht bijkan en ik wil niet m'n hele blok uit de brommer halen. dus ik heb wederom nog geen idee wat ik ga doen. :{}:

over het lekken v/d brommer, had gisteren even vlotterbak schoongemaakt en een stuk van m'n blok wat zand opgeruimt enzo, kwam een flinke lading vanaf :P maar het ziet er vooralsnog goed uit, vlotterbak is ook helemaal droog en ligt geen benzine ofzo onder m'n brommer dus nog even aanzien dat..

Laatst bijgewerkt door Recrush op di apr 22, 2008 5:33 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

di apr 22, 2008 5:31 pm
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 203 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 14  Volgende