Auteur |
Bericht |
Venlonaer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za feb 19, 2011 12:35 am Berichten: 6119 Woonplaats: Limbabwe
|
Re: Rieju RS2 van Wilbert
Daar zijn trouwens specialw boutjes voor in je remschijf die magnetisch zijn
do apr 19, 2012 1:09 am |
|
|
Wilbert
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di mei 17, 2011 4:10 pm Berichten: 163 Woonplaats: Oudleusen (OV)
|
Dankje jongens, morgen ga ik hem maar eens helemaal nakijken dan. Want stil staan is nooit leuk Koso werkt idd met zo'n magneet. 1 Bout van de remschijf is gewoon vervangen door een magneet bout. De sensor zit met een bracket aan de bout die de remklauw ook vast houd. Daarna loopt het stekkertje van die sensor gewoon naar boven naar het kabelboompje van de teller waar hij d.m.v. een connector aan de teller zit aangesloten. Mocht de sensor dus ooit stuk gaan kan je gewoon los een nieuwe sensor kopen. Als je meerdere magneten op je wiel zet kan je dat ook instellen op de teller, dan krijg je een lagere interval voor wat betreft de weergave van de snelheid. Maar 1 magneet voldoet in principe prima. Foto's heb ik gemaakt maar zit nu op het werk dus die upload ik vanavond even Ohja, misschien een domme vraag maar stel nou dat hij wel water aanzoog.. zou dat dan schadelijk kunnen zijn?
|
do apr 19, 2012 8:39 am |
|
|
NakedRS50
ApriliaForum Member
|
wvanassen schreef: Ohja, misschien een domme vraag maar stel nou dat hij wel water aanzoog.. zou dat dan schadelijk kunnen zijn? nee , je inlaat goed droog maken en ff je bougie na kijken of die nog wel droog is. voor de rest kan het geen kwaad.
do apr 19, 2012 12:42 pm |
|
|
Apriliaaah
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za nov 13, 2010 10:32 am Berichten: 3543 Woonplaats: Meppel
|
Mijne had laatst met afspuiten water binnen gekregen. Even 20 seconden aanlopen, een minuutje stationair laten draaien en al het gerook en gestotter was weg
do apr 19, 2012 3:00 pm |
|
|
Wilbert
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di mei 17, 2011 4:10 pm Berichten: 163 Woonplaats: Oudleusen (OV)
|
Thx Dacht dat het namelijk niet al te gezond was voor je zuiger als hij met een gaar water/olie/benzine mengsel wordt gevoed Maar goed voor het zelfde geld lag het bij m'n ontsteking. Hoop daar morgen achter te kunnen komen.
|
do apr 19, 2012 3:24 pm |
|
|
Venlonaer
ApriliaForum Member
|
Als je maar zorgt dat het niet daar blijft zitten, als dr water in je carters komen dan krijgen de lagers een bruin kleurtje
do apr 19, 2012 3:27 pm |
|
|
NakedRS50
ApriliaForum Member
|
in je carters zit genoeg olie dus dat gaan nooit roesten aangezien je dat ding ook nog zo warm stookt met rijden . als dat wilt gaan roesten dan is er wel iets meer fout.
do apr 19, 2012 3:57 pm |
|
|
Venlonaer
ApriliaForum Member
|
Dat het daar niet ,te, lang blijft zitten dan.
Water is geen ramp maar iig niet goed lijkt me
do apr 19, 2012 4:23 pm |
|
|
NakedRS50
ApriliaForum Member
|
Kristian-M schreef: Dat het daar niet ,te, lang blijft zitten dan.
Water is geen ramp maar iig niet goed lijkt me als je het idd te lang laat zitten word het een ander verhaal.
do apr 19, 2012 4:25 pm |
|
|
Wilbert
ApriliaForum Member
|
Lijkt me inderdaad ook niet goed en daarom was ik ook bezorgt als ik misschien verder m'n blok moest onderzoeken. Het blokje heeft me al met al behoorlijk wat geld gekost, zou niet leuk zijn als hij weer stuk ging. @Wespa, de foto's; Het magneetje.. je kan er zo veel van indraaien als je wilt; als je er 6 doet kan je dat instellen op je koso teller.. dan heb je een super mooie interval van de weergave van je snelheid haha. Maar zoals ik al zei; 1 magneet is voldoende Het bracket ding, je krijgt er ook bouten bij.. maarja niet heel erg interessant; alles spreekt voor zich denk ik(?) En hier zie je zo'n stekkertje.. zoals ik vertelde.
|
do apr 19, 2012 4:27 pm |
|
|
Venlonaer
ApriliaForum Member
|
Ga je de kappen nog spuiten? Zo ja welke kleur? Bordeaux rood of hoogglans zwart zou super vet staan / mat zwart
do apr 19, 2012 4:30 pm |
|
|
Wilbert
ApriliaForum Member
|
En dan met een zelfde stikkerset bedoel je? Op zich ben ik wel tevreden met de kappen zo dus ik houd ze zo. Project rs2tje word hoog glans zwart Wel met een standaard stikkerset. Die kappen gaan dan ook nog een poosje op m'n eigen brommer. Ben heel erg benieuwd hoe dat staat met witte velgen. Ik vind het altijd wel lastig bij die RS2tjes want de vorm is erg belangrijk. Door de stikkers/kleuren word de vorm enigszins beïnvloed (tenminste; dat lijkt zo, vind ik). Een aantal mensen hebben hun RS2 wel gespoten, het resultaat vind ik altijd aan de mindere kant. Het is nooit echt dat ik denk ''WOUW''. Ik vind wel dat dat het resultaat moet zijn wanneer je iets veranderd. Daarom heb ik eigenlijk alleen maar kleinere details aangepakt.
|
do apr 19, 2012 4:38 pm |
|
|
Venlonaer
ApriliaForum Member
|
Dit rood bedoel ik, teringmooi;
do apr 19, 2012 4:47 pm |
|
|
Wilbert
ApriliaForum Member
|
Dat is idd niet verkeerd met andere velgjes er onder zou hij nog mooier zijn. Maar goed die ''gok'' durf ik eigenlijk niet te nemen. Ben er blij mee hoe hij nu is haha Maar zoals ik dus al zei word ons projectje wel gespoten. Dit word ongeveer het resultaat van ons projectje.. alleen dan dus met Y spaak velgen en wat andere kleine dingen anders :) oftewel; vrij standaard, maar wel zo netjes mogelijk. Vind je het wat Kristian?
|
do apr 19, 2012 5:06 pm |
|
|
Venlonaer
ApriliaForum Member
|
Strak Alleen nog mono en evt. vorkvoetjes ook zwart
do apr 19, 2012 5:32 pm |
|