Auteur |
Bericht |
Buur
ApriliaForum Member
|
Re: WillieboyzGPR: Derbi 1098 GP - Update Blok stervende? Pag.30
Zwarte bagger? Is het vettig?
|
di jun 09, 2009 8:13 pm |
|
|
Royal Club
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do nov 22, 2007 3:56 pm Berichten: 4705 Woonplaats: Vinkeveen
|
woei, kruk keering lek enzo looptie anders stationair?
_________________ “When life gives you lemons ask for salt and tequila”
|
di jun 09, 2009 8:14 pm |
|
|
WillieboyzGPR
ApriliaForum Member
|
Buur schreef: Zwarte bagger? Is het vettig? Jeps, is vettig. Stond er van verbaasd hoe plakkerig spul het was Royal Club schreef: woei, kruk keering lek enzo looptie anders stationair? Volgens mij wel. Hij leek minder hard stationair te lopen, minder toeren. Weet niet zeker of dit zo was hoor. Als je denkt dat je brommer kapot is denk je nog wel eens ook dingen te horen. Maar als dit op een krukas-keering lek kan duiden zal ik het wel goed gehoord hebben. Iemand enig idee hoeveel dit grapje kan gaan kosten? Was net beetje aan het zoeken en was wel tot de conclusie gekomen dat krukaslagers vervangen minder dan 100 eu zou kosten.
|
di jun 09, 2009 9:54 pm |
|
|
Schoutenrs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo okt 14, 2007 6:24 pm Berichten: 1876 Woonplaats: Hoek van Holland
|
ik heb dat ook gehad, was bij mij ook krukaskeering maar bij mij kon je hem aanduwen en dan viel die weer uit
_________________ (\___/) ( ='.'= ) (")__(")
|
di jun 09, 2009 9:57 pm |
|
|
WillieboyzGPR
ApriliaForum Member
|
Schoutenrs schreef: ik heb dat ook gehad, was bij mij ook krukaskeering maar bij mij kon je hem aanduwen en dan viel die weer uit Hoeveel heb je moeten betalen om te laten fixen? Waren cil en zuiger trouwens nog oke? Of zijn die daar ook door beschadigd? Sorry voor eventuele domme vragen, niet helemaal mijn gebied dit.
|
di jun 09, 2009 10:02 pm |
|
|
Mikeeee
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za sep 06, 2008 12:17 pm Berichten: 3317 Woonplaats: lichtenvoorde
|
daar moet je is met recrush over praten die had toen ook.
di jun 09, 2009 10:21 pm |
|
|
WillieboyzGPR
ApriliaForum Member
|
Mikeeee schreef: daar moet je is met recrush over praten die had toen ook. Thx mike, net recrush 'gevraagd' Volgens mij is het trouwens we te doen om zelf je krukas keerringen te vervangen (zonder poulietang). Las net een topic erover maar die knul moest alleen de keerring aan de kant van koppelingsdeksel te fixen, maar je krukas heeft aan beide kanten toch een keerring?
|
di jun 09, 2009 10:39 pm |
|
|
Royal Club
ApriliaForum Member
|
ja, maar ze hoeven niet beide lek te zijn.
en poulietrekkers horen niet in de buurt van een brommer blok te komen als je het niet erg vind :e
|
wo jun 10, 2009 12:00 am |
|
|
WillieboyzGPR
ApriliaForum Member
|
Royal Club schreef: ja, maar ze hoeven niet beide lek te zijn.
en poulietrekkers horen niet in de buurt van een brommer blok te komen als je het niet erg vind :e Jij bent degene met verstand, dus ik zal je daar dan wel op je woord geloven Maar jullie denken dus dat dit een sprekend voorbeeld is van een lekke keerring? Zou deze lek ook de oorzaak kunnen zijn dat me brommer niet af te stellen viel? Kan de lek schade aan mijn cil en zuiger hebben veroorzaakt?
|
wo jun 10, 2009 11:49 am |
|
|
Recrush
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jan 10, 2008 6:18 pm Berichten: 895 Woonplaats: Veenendaal
|
Ik heb bij mijn Rieju RS2 geratel gehad ja, en bij de GPR zwarte troep (wel vloeibaar) uit de uitlaat, die tevens ook lekte bij de tailpipe waardoor mijn achterbrug zwart werd. Dat laatste is bij mij veroorzaakt door verkeerde mengsmeer olie. Had er van de Shell ingegooid en sindsdien kwam er prut uit. Nu met andere olie niet meer. Wat betreft het geratel, dit heb ik zelf nooit opgelost. Ik heb 'm verkocht, volgende eigenaar heeft er een tijdje mee gereden en uiteindelijk heeft hij een vastloper gehad doordat het oliepompje kapot was. Toen heeft hij hem gereviceerd en nu is dat geratel ook weg. Ik kan je dus niet helemaal helpen. Het enige wat ik kan vragen is wat voor mengolie jij er nu in heb zitten, en of je oliepomp het nog doet. Anders wordt het toch ff je blok splitsen en krukaslagers/keerringen vervangen. Als je keerringen gaar zijn kan dat natuurlijk ook de troep uit de uitlaat veroorzaken..
_________________ Suzuki GS500e Bandit 600 '98
Laatst bijgewerkt door Recrush op wo jun 10, 2009 11:53 am, in totaal 1 keer bewerkt.
|
wo jun 10, 2009 11:51 am |
|
|
Royal Club
ApriliaForum Member
|
nou. ik weet niet of je een beetje oplet in het projecten gebeuren, maar ik heb dus exact het zelfde gehad, en tussen de zinnen door lees je dat ik veel moeite had met het afstellen. oa, dat het apparaat midden in niet te stellen was, heb 3verschillende naalden geprobeerd en zit nu aan een 4e, en de sproeiermaat is ook klein voor wat ik normalitair gewend ben. gevolg: edit: olie veroorzaakt weerstand in je cilinder, waardoor je zuiger warm word. tevens hangt die keering niet ondergedompeld in de olie, waardoor ie ook nog een beetje lucht zal aantrekken, combineer die 2 en je heb een te arme afstelling op een niet aan te wijzen toerengebied met veel weerstand omdat er olie je cilinder ingezogen word. ellende
|
wo jun 10, 2009 11:52 am |
|
|
WillieboyzGPR
ApriliaForum Member
|
klinkt allemaal niet echt om vrolijk van te worden Maar ik heb dus te maken met een kapotte krukass keerring, of probeer je me iets anders duidelijk te maken Royal Club? Ik denk dat ik sowieso dan binnekort een kijkje ga nemen in mijn cil om te checken of alles daar nog leeft.
|
wo jun 10, 2009 12:26 pm |
|
|
Royal Club
ApriliaForum Member
|
ik gok het daar op.
|
wo jun 10, 2009 12:27 pm |
|
|
jasonNL
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma aug 20, 2007 11:24 am Berichten: 2851 Afbeeldingen: 17 Woonplaats: Dinteloord~ west-brabant
|
controleer je oliepeil als die gezakt is. is de kans al groter dat dat het is.
|
wo jun 10, 2009 8:31 pm |
Persoonlijk album
|
|
jasper08
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za nov 04, 2006 8:28 pm Berichten: 296 Woonplaats: Wezep
|
FF kicken van dit topic maar ik was benieuwd gebeurt er nog wat aan de brommer? FOTO's
_________________ Mijn huidige aprilia: http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=8757
me ouwe project: http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.ph ... prilia+af1
|
vr sep 25, 2009 5:26 pm |
|
|
|