[Ari]-Yamaha Tzr WhiteBlackRed '08 VERKOCHT
Auteur |
Bericht |
Dutchy
ApriliaForum Member
|
ik denk dat je maar ff moet kijken of je oliepomp nog goed is. Misschien dat dat de oorzaak is
_________________ RS Gp1 Nero
|
vr jul 25, 2008 12:21 am |
|
|
Itakura
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm Berichten: 6447 Afbeeldingen: 19 Woonplaats: Raalte
|
jah verstopt oid... misschien gebruik je de verkeerde olie of je slang zat verstopt, misschien zat er zelfs lucht in de pomp, dan krijg hij ook geen olie...
vr jul 25, 2008 12:22 am |
Persoonlijk album
|
|
Dutchy
ApriliaForum Member
|
zou anders een beetje jammer zijn als je straks je nieuwe blok weer verneukt
|
vr jul 25, 2008 12:24 am |
|
|
Itakura
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm Berichten: 6447 Afbeeldingen: 19 Woonplaats: Raalte
|
ik zou zeggen; zodra je je blok terug krijgt, je oliesysteem GOED ontluchten, NIEUWE slangetjes erop, olietankje SCHOON maken, en in het begin olie gebruiken waarbij op de fles "injector" staat!!!
voorbeeld van geschikt; http://josdijkman.nl/shop/index.php?act ... oductId=45
voorbeeld van NIET geschikt; http://josdijkman.nl/shop/index.php?act ... oductId=48
vr jul 25, 2008 12:25 am |
Persoonlijk album
|
|
Ari
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di mei 29, 2007 7:05 pm Berichten: 2948 Woonplaats: Aalsmeer
|
hoe kan ik dan testen of mn oliepompje nog goed is?
en tja, dan word et eff zoeken naar de juiste slangetjes
aan andere kant, toen k vndaag me olie eruit wou laten lopen, gebeurde dat echt letterlijk druppel per druppel
en hoe bedoelje met 'injector'?
heb eerst repsol full synthetic gebruitk, en na mn eerste zuiger verwisseling metrakit pro race olie
trouwens, k had ook nog eff de radiateur eraf gehaald, in elke slang water erin laten lopen enzo, lijkt mij dat daar alles goed zit
vr jul 25, 2008 12:37 am |
|
|
Itakura
ApriliaForum Member
|
Citaat: hoe kan ik dan testen of mn oliepompje nog goed is?
als de motor loopt en je geeft gas moet hij steeds sneller pompen... dat het druppelde is goed, de verhouding is ook maar 1:40 of 1:50 (ongeveer) duss... iig zo kan je het testen... Citaat: en tja, dan word et eff zoeken naar de juiste slangetjes
da's tog niet zo moeilijk Citaat: en hoe bedoelje met 'injector'?
ander woord voor Oliepomp, als dit erop staat betekent het dat hij geschikt is voor oliepompen, andere olien kunnen namelijk te dik zijn!!! (wat ik denk dat hier het geval is) Citaat: heb eerst repsol full synthetic gebruitk, en na mn eerste zuiger verwisseling metrakit pro race olie
controleer ff of op de flessen staat dat hij geschikt is voor oliepompen (of Injectors) als dit er niet op staat gebruik dan de link die ik gaf met "geschikt"
vr jul 25, 2008 12:41 am |
Persoonlijk album
|
|
Ari
ApriliaForum Member
|
Itakura schreef: Citaat: hoe kan ik dan testen of mn oliepompje nog goed is?
als de motor loopt en je geeft gas moet hij steeds sneller pompen... dat het druppelde is goed, de verhouding is ook maar 1:40 of 1:50 (ongeveer) duss... iig zo kan je het testen... hoe kan ik zien dat ie steeds sneller pompt dan bij het gas geven? Itakura schreef: Citaat: en tja, dan word et eff zoeken naar de juiste slangetjes
da's tog niet zo moeilijk nja, eff rondkijke voor orginele tzr slangetjes, of gewoon willekeurige pakken? Itakura schreef: Citaat: en hoe bedoelje met 'injector'?
ander woord voor Oliepomp, als dit erop staat betekent het dat hij geschikt is voor oliepompen, andere olien kunnen namelijk te dik zijn!!! (wat ik denk dat hier het geval is) Citaat: heb eerst repsol full synthetic gebruitk, en na mn eerste zuiger verwisseling metrakit pro race olie
controleer ff of op de flessen staat dat hij geschikt is voor oliepompen (of Injectors) als dit er niet op staat gebruik dan de link die ik gaf met "geschikt"
nja, dan ga k maar een doosje daarvan bestellen, hardstikke bedankt man
vr jul 25, 2008 12:45 am |
|
|
Itakura
ApriliaForum Member
|
vr jul 25, 2008 12:46 am |
Persoonlijk album
|
|
Itakura
ApriliaForum Member
|
Citaat: hoe kan ik zien dat ie steeds sneller pompt dan bij het gas geven?
heb je geen doorzichtige slang?? noujah iig zie vorige post, die is wel doorzichtig Citaat: nja, eff rondkijke voor orginele tzr slangetjes, of gewoon willekeurige pakken?
zie vorige post Citaat: nja, dan ga k maar een doosje daarvan bestellen, hardstikke bedankt man
no problemo, hoop dat hiermee je probleem opgelost is
vr jul 25, 2008 12:47 am |
Persoonlijk album
|
|
Ari
ApriliaForum Member
|
nja, hopen dat die slangetjes ook zelefde diktes zijn
maar hoe krijg k olieslangetje bij de cabrateur los?? want die zit anders vast dan al die andere
vr jul 25, 2008 12:50 am |
|
|
Itakura
ApriliaForum Member
|
die zijn eromheen gerekt toch?? gewoon trekken lijkt me laat anders ff een fotow zien waarop het duidelijk te zien is ( tussen de huidige fotows kan ik t niet goed zien) ... de slang krijg je om de nippel door em zacht te maken met bijv een aansteker er even onder te houden, dan glijd hij er zo met wat overtuiging over heen deze zelfde slangetjes heb ik ook gebruikt op m'n am6 dus het moet goed zijn
vr jul 25, 2008 12:52 am |
Persoonlijk album
|
|
Ari
ApriliaForum Member
|
beetje waazig, maar mss komt et iemand wel bekend voor??
en wat is dat wat k met groen heb aangeduid?
en dat grote nippel op de cilinder kop van die wpoorter, wat moet daarop??
vr jul 25, 2008 1:04 am |
|
|
Itakura
ApriliaForum Member
|
gewoon eraf trekken lijkt me
die met groen omcirkelde is je overloopnippel daar loopt benzine uit als je em scheef houd of als je vlotter overstroomd
edit; jah gewoon eraf trekken maar weet niet of die slang die ik postte gaat passen.. ooit overwogen een andere carb te nemen? ik vind et maar een prut ding
Laatst bijgewerkt door Itakura op vr jul 25, 2008 1:11 am, in totaal 1 keer bewerkt.
|
vr jul 25, 2008 1:06 am |
Persoonlijk album
|
|
Dutchy
ApriliaForum Member
|
ik zei toch al dat het een overloop was ari En is dat ding op je cil kop niet gewoon voorverwarmde carb ofzo ?
|
vr jul 25, 2008 1:10 am |
|
|
Itakura
ApriliaForum Member
|
plaatje van je carb,,, heb je ooit je olieslang opnieuw aangesloten??
volgens mij hoort daar namelijk niet je olie slang op maar dat kan aan mij liggen (heb nooit zo'n 16mm ding in detail bekeken)
TIP: je wilt w-poorter?? doe minimaal een 19mm erop scheelt je een hele hoop gekloot met deze ***carb xD
Citaat: En is dat ding op je cil kop niet gewoon voorverwarmde carb ofzo ?
klopt
vr jul 25, 2008 1:13 am |
Persoonlijk album
|
|
|