Auteur |
Bericht |
Thijsiie
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jan 28, 2010 9:13 pm Berichten: 930 Woonplaats: IJsselmuiden
|
 Re: Yamaha Fs1 van Thijs
@Jannick: bedankt! *Vincent* schreef: Dat is de grap juist van de roterende inlaat henkie Maar dit is in ieder geval een roterende inlaat uitvoering... 16mm carb. Trouwens, die tank heeft wel lelijke krassen! Okee. Bedankt voor de info!  Klopt, de lak is onder de blanke lak gaan scheuren. . Vandaar dat lelijke. Maar goed; ik ben er blij mee 
|
ma apr 25, 2011 7:30 pm |
|
 |
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
Zou ook zeker niet klagen hoor, zijn hele leuke brommertjes, en afgezien van de tank ziet die er verder wel heel erg netjes uit. Heb altijd al zo'n ding willen hebben om op te voeren.... In de SOBW mag je met max 16mm rijden, dan zou je zo'n ding kunnen gebruiken vanwege de standaard roterende inlaat + 16 mm, en dan een superbreitwand erop bouwen met een hele dikke opmaat uitlaat... Die framepjes van deze dingen zijn ook licht als n veertje dus dat gaat zeker hard 
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
ma apr 25, 2011 7:51 pm |
|
 |
MartinW0527
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm Berichten: 10527 Woonplaats: 0527
|
Vet ding, maar je zocht toch een project? Of is het project om em te spuiten?
ma apr 25, 2011 8:01 pm |
|
 |
*Vincent*
ApriliaForum Member
|
Die yamaha stickers zijn trouwens wel makkelijk te krijgen, dus als je de juiste kleurcode kan roggelen dan kan je hem in principe overspuiten (netjes) en dan heb je hem helemaal mooi!
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
ma apr 25, 2011 8:03 pm |
|
 |
Thijsiie
ApriliaForum Member
|
Ik zocht inderdaad een project maar ik keek tegelijkertijd ook met een schuinoog naar een oldtimer. . . Men broer had het inderdaad ook over dat je fs1tjes met roterende inlaten mooi kan opvoeren. Ik ga kijk nog wel. Ik ga der nu eerst es lekker meerijden, dat spuiten kan altijd nog. . . 
|
ma apr 25, 2011 8:07 pm |
|
 |
MartinW0527
ApriliaForum Member
|
voor dagelijks?
ma apr 25, 2011 8:09 pm |
|
 |
Thijsiie
ApriliaForum Member
|
nee. voor mooi weer. men rs50 blijft in principe men dagelijks vervoersmiddel.
|
ma apr 25, 2011 8:11 pm |
|
 |
Sanno
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo dec 28, 2008 9:06 am Berichten: 2739 Woonplaats: Terneuzen (zeeland)
|
Géén geklier want Sanno is hier! Sanno zegt: FS1!!!111!!één!!!one!! die dingen zijn zo geniaal  kon er zelf 2 kopen: een fs1 street uitvoering en een fs1 watergekoelde (fabrieksorigineel) alleen iemand heeft ze voor m'n neus weggekocht  maar ik zal er weer een vinden. En dan net zoals die van m'n pa bouwen   En dan nu over die van jou, jammer dat je het model met plastic zijkappen heb, de metalen zijn mooier. Maar metalen zijbakken zijn op alle frames te plaatsen dus misschien dat je dat alsnog kan doen? En de kleur is ver van origineel, en ziet er echt niet uit  en dan is bij jou ook nog het frame en achterbrug meegespoten, blegh. Sanno zegt: laat mij hem overspuiten, ik kan via fs1forum aan originele fs1 kleuren komen (inktlak) kost niet eens zoveel. Ff om een beeld te krijgen dit is dus Yamaha Ivy Green:   was echt een gaaf projectje om te doen, een half litertje inktlak kost zo tegen de 120 euro, en ik weet uit ervaring dat die halve liter helemaal gebruikt word voor enkel een tank, achterkapje, koplamporen en zijdeksels. Framepje en achterbrug zwart coaten, en dan weer ori fs1 stickers erop. Wat zeg je ervan? Spuiten is m'n hobby, of het nou in m'n vriendin of op brommers motoren en scooter is dus duur gaat het echt niet worden en hij zou er ongelofelijk van opknappen @ Vincent, waar maak jij uit op dat dit een model met roterende inlaat is? Niet alle fs1 modellen hadden namelijk roterende inlaat, als je je carb eraf schroef kan je trouwens gelijk zien of het een roterende of niet is, als de schijf wit is heb je een standaard schijf, is hij geel/bruinig een snelle.
ma apr 25, 2011 8:13 pm |
|
 |
MartinW0527
ApriliaForum Member
|
Oke beter Anders kan die rs niet uit per km 
ma apr 25, 2011 8:13 pm |
|
 |
Sanno
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo dec 28, 2008 9:06 am Berichten: 2739 Woonplaats: Terneuzen (zeeland)
|
rs = inferieur aan fs1. no jokes.
ma apr 25, 2011 8:14 pm |
|
 |
MartinW0527
ApriliaForum Member
|
ook kneedown potentie? 
ma apr 25, 2011 8:17 pm |
|
 |
Thijsiie
ApriliaForum Member
|
Klopt. Hij is inderdaad niet origineel. Maar opzich vindt ik de kleur niet lelijk. Maar als ik hem zou laten spuiten wil ik hem idd wel in een originele kleur laten spuiten. Dus wie weet  Ik zal binnenkort wel ff kijken. Wel leuk om te zien dat jij zo'n fs1 fan bent 
|
ma apr 25, 2011 8:19 pm |
|
 |
Sanno
ApriliaForum Member
|
MartinW schreef: ook kneedown potentie?   nee dat niet @thijs ja is goed, ben idd behoorlijk fs1 gek  heb 2 fs1 2ru's gehad, maar die hoefk niet meer. volgende die ik ga kopen zal sowieso het model van voor 1976 zijn. het liefst een street uivoering uit 1972 maar die zijn meestal nogal prijzig en snel verkocht als er uberhaupt een opknapper te koop staat. Als je hem uit elkaar trekt, laat het me maar weten. Heb net nog ff op fs1.com gekeken en een half liter inktlak kost 90 euro. en blanke lak 35. valt goed mee dus  misschien dat je ook wel wat aan die site heb: http://www.yamahafs1.com/
ma apr 25, 2011 8:26 pm |
|
 |
*Vincent*
ApriliaForum Member
|
Dit is niet de eerste FS1 die ik zie hoor. Kijk naar de carterkap, daar zie je zo waar de carb zit. En je gaat me niet vertellen dat die zuigergestuurd is.
|
ma apr 25, 2011 8:29 pm |
|
 |
Sanno
ApriliaForum Member
|
Thijs zijn je motor en framenummer gelijk? Het voorspatbord lijkt wel of het van een trommelremuitvoering komt. En wat is je framenr? Kan ik ff kijken van welk jaar hij precies is, 1977 is wel het jaar dat plastic zijbakken kwam maar die kunnen er ook later opgezet zijn. En vincent dat is geen antwoord op m'n vraag. alle fs1's hebben de carb aan de zijkant van het blok zitten omdat het luchtfilterhuis in de weg zit.
ma apr 25, 2011 8:31 pm |
|
 |
|