Auteur |
Bericht |
DJ_Bartezzz
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo maart 16, 2008 4:38 pm Berichten: 133 Woonplaats: Hilversum
|
Dark_Falcon schreef: Allebei de spiegels zitten er nu op hoor te mooi gworden, maar ik hoop nu geen geld meer uit tegeven aan dit ding behalve voor benzine Kwil nog wat meer dingen doen dan aan deze brommer sleutelen
je hoopt toch weer een nieuwe hobby te hebben?
_________________ http://www.klikkenheeftgeenzinditisgeenlink.nl Historie: Peugeot XR6, Yamaha TZR50, Kawasaki ZX6r Huidig: Aprilia RST Futura
|
ma mei 19, 2008 11:14 am |
|
|
Dark_Falcon
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo okt 15, 2006 4:05 pm Berichten: 321 Woonplaats: Hilversum
|
Na deze lange stilte heb ik eindelijk me tandwieltje 12 erop gezet en goh dit rijd beter... alleen moet me ontsteking vervroegt worden Het trekt niet lekker op of ik moet me koppeling verneuke XD
_________________ Aprilia RS50 '93 - Aprilia RS50 2007 - Yamaha TZR2007 - Aprilia RS125 Harada 1999 - Yamaha FZR 400 RR '88 - Aprilia RSV Mille 2002 Nu: BMW R1100S 1998
|
za mei 31, 2008 11:54 pm |
|
|
s1acker
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jan 13, 2008 6:20 pm Berichten: 2940 Woonplaats: Ermelo
|
hoe weet je dat je je ontsteking moet vervroegen? Knallen uit de uitlaat?
_________________
Racekees schreef: 60 euro parkeerboete, terwijl ik verdomme achterin de auto m'n telefoon zat te zoeken.. ik stap weer voorin; bonnetje onder de wisser.
|
zo jun 01, 2008 1:04 am |
|
|
Dark_Falcon
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo okt 15, 2006 4:05 pm Berichten: 321 Woonplaats: Hilversum
|
****
dus hij moet vervroegd worden...
En proberen me powerband van de 9,5 -> 11,5k AF te halen iets eerder te laten komen. Aangezien ik nu vol met slippende koppeling moet rijden om hem in die 9,5k toeren te houden om hem weg te laten blazen ipv snorren. ( is niet goed, als ik dit zou blijven doen is me koppeling supersnel versleten)
_________________ Aprilia RS50 '93 - Aprilia RS50 2007 - Yamaha TZR2007 - Aprilia RS125 Harada 1999 - Yamaha FZR 400 RR '88 - Aprilia RSV Mille 2002 Nu: BMW R1100S 1998
Laatst bijgewerkt door Dark_Falcon op zo jun 01, 2008 3:00 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
zo jun 01, 2008 2:05 am |
|
|
RS 666
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 12, 2007 2:04 am Berichten: 6134 Afbeeldingen: 25 Woonplaats: Alphen a/d Rijn
|
wel goed afgesteld dan?
als je zonder je koppeling te late slippen optrekt, stottert ie dan ofzo?
want 9,5k is wel heeeel erg laat
_________________
|
zo jun 01, 2008 2:07 am |
Persoonlijk album
|
|
Dark_Falcon
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo okt 15, 2006 4:05 pm Berichten: 321 Woonplaats: Hilversum
|
nou als ik zonder de koppeling laat slippen valt ie buiten ze powerband en duurt het een uur voor je er weer in zit, geen stottering of zo... afstelling is wel prima
bartez + vluggejapie weten wat ik bedoel
_________________ Aprilia RS50 '93 - Aprilia RS50 2007 - Yamaha TZR2007 - Aprilia RS125 Harada 1999 - Yamaha FZR 400 RR '88 - Aprilia RSV Mille 2002 Nu: BMW R1100S 1998
|
zo jun 01, 2008 12:02 pm |
|
|
DJ_Bartezzz
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo maart 16, 2008 4:38 pm Berichten: 133 Woonplaats: Hilversum
|
hij is afgesteld idd.
alleen de ontsteking van TZR vanaf 2007 hebben ze "verlaat" dus de ontsteking staat nu heel laat, dit is standaard vanaf de fabriek. dat houd in dat hij van stationair naar +- 8K heel snel er heen schiet maar daarna icm de cdi begrenzing geen/ weinig power meer.
nu de cdi begrenzer eruit is. heeft hij nog steeds weinig power op de hoge toeren (alles boven de 8 a 9K) dus door de ontsteking te vervroegen (eigenlijk niet vervroegen maar weer terug zetten naar een normale stand..) hier door kan hij dus weer "normaal" rijden :)
_________________ http://www.klikkenheeftgeenzinditisgeenlink.nl Historie: Peugeot XR6, Yamaha TZR50, Kawasaki ZX6r Huidig: Aprilia RST Futura
|
zo jun 01, 2008 1:23 pm |
|
|
RS 666
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 12, 2007 2:04 am Berichten: 6134 Afbeeldingen: 25 Woonplaats: Alphen a/d Rijn
|
jezus wat een leipe oplossingen verzinnen die spleetoogjes
_________________
|
zo jun 01, 2008 1:26 pm |
Persoonlijk album
|
|
DJ_Bartezzz
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo maart 16, 2008 4:38 pm Berichten: 133 Woonplaats: Hilversum
|
ja vertel mij wat :S.
gevolg hier van is wel dat je (mede door die korte vertanding) hard trekt. maar geen top/uitloop hebt :S.
dus hij is op de weg gewoon niet verder te schoppen dan ongeveer 57 op de teller.
dat is het nadeel van deze standaard setup
_________________ http://www.klikkenheeftgeenzinditisgeenlink.nl Historie: Peugeot XR6, Yamaha TZR50, Kawasaki ZX6r Huidig: Aprilia RST Futura
|
zo jun 01, 2008 1:36 pm |
|
|
Ari
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di mei 29, 2007 7:05 pm Berichten: 2948 Woonplaats: Aalsmeer
|
je hebt gewoon foooking lichte vertandig zei k je tochh, douw een vtw 13/14 ofzo
nu schakel je zeker om de seconde ofzo
_________________
Racekees schreef: Thijn, waarschuwing voor jou, omdat ik het kan
|
zo jun 01, 2008 7:58 pm |
|
|
DJ_Bartezzz
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo maart 16, 2008 4:38 pm Berichten: 133 Woonplaats: Hilversum
|
combinatie 13 a 12 voor en ontsteking op "normaal" zetten zou perfect zijn :)
_________________ http://www.klikkenheeftgeenzinditisgeenlink.nl Historie: Peugeot XR6, Yamaha TZR50, Kawasaki ZX6r Huidig: Aprilia RST Futura
|
zo jun 01, 2008 8:33 pm |
|
|
MBgek
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo nov 07, 2007 10:43 pm Berichten: 2268 Woonplaats: Baarn
|
13/43 + max vervroegt is perfect
_________________ bier is lekker
|
zo jun 01, 2008 8:42 pm |
|
|
Ari
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di mei 29, 2007 7:05 pm Berichten: 2948 Woonplaats: Aalsmeer
|
juuuuisst
k wil nix zeggen maar 11/47 is ook een lichte vertanding
_________________
Racekees schreef: Thijn, waarschuwing voor jou, omdat ik het kan
|
zo jun 01, 2008 8:54 pm |
|
|
Raphaël
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:28 pm Berichten: 1972 Woonplaats: Amsterdam
|
DJ_Bartezzz schreef: hij is afgesteld idd.
alleen de ontsteking van TZR vanaf 2007 hebben ze "verlaat" dus de ontsteking staat nu heel laat, dit is standaard vanaf de fabriek. dat houd in dat hij van stationair naar +- 8K heel snel er heen schiet maar daarna icm de cdi begrenzing geen/ weinig power meer. nu de cdi begrenzer eruit is. heeft hij nog steeds weinig power op de hoge toeren (alles boven de 8 a 9K) dus door de ontsteking te vervroegen (eigenlijk niet vervroegen maar weer terug zetten naar een normale stand..) hier door kan hij dus weer "normaal" rijden :)
Heb je daar wat meer info over? Zelf gedaan en echt werkend?
Nog nooit iets over gehoord
Hoe doe je dat?
Lijkt me wel lekker om idd wat feller op te kunnen trekken, nu vaak ook koppeling nodig om rap weg te komen bij een stoplicht.
_________________
|
zo jun 01, 2008 9:22 pm |
|
|
DJ_Bartezzz
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo maart 16, 2008 4:38 pm Berichten: 133 Woonplaats: Hilversum
|
ik hoorde het van mijn lokale scooterboer (scootercare) en toen ie dat zij verklaarde het wel het een en het ander.
de grondplaat (is de achterste plaat) achter je vliegwiel enz. zit vast met een aantal schroeven ik, meen 5. de schroeven zitten door een gleufje in de grondplaat. dus als je de schroefjes iets los draait kun je de grondplaat draaien. helemaal naar links is laat, helemaal naar rechts is vroeg. normaal is ongeveer in het midden. ze zeggen dat er zelfs een markering op zit waar "normaal" zou zitten. hier zet je alles weer vast en klaar. je hebt wel een vliegwieltrekker nodig.
LET OP; te vroeg en de cil. wordt te heet en loopt vast. late onsteking icm hoge toeren = meestal warmloper of vastloper.
_________________ http://www.klikkenheeftgeenzinditisgeenlink.nl Historie: Peugeot XR6, Yamaha TZR50, Kawasaki ZX6r Huidig: Aprilia RST Futura
|
ma jun 02, 2008 8:06 am |
|
|
|