Derbi Senda 80cc Airsal. Filmpje P.20
Auteur |
Bericht |
Rubin
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jul 19, 2009 3:50 pm Berichten: 465 Woonplaats: Walcheren
|
Re: Derbi Senda 70 project; Update tuning P9
Ruben-DT schreef: Zullen we een opmaat uitlaat maken als jij hem vasthoud niet ik hem wel
_________________ Derbi Senda Extreme - Yamaha Neos
|
di jun 15, 2010 11:36 pm |
|
|
arnoahh
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma apr 13, 2009 1:21 am Berichten: 278 Woonplaats: Heinkenszand (Zeeland)
|
Re: Derbi Senda 70 project; Update tuning P9
Hij gaat ongeveer 1,5x de cilinderinhoud.
_________________
|
ma jun 21, 2010 11:10 pm |
|
|
Rubin
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jul 19, 2009 3:50 pm Berichten: 465 Woonplaats: Walcheren
|
Re: Derbi Senda 70 project; Update tuning P9
idd, gisteren 105 geklokt op auto teller.
Zat mischien een goeie 110 km/h in maar dan houdt het echt wel OP.
_________________ Derbi Senda Extreme - Yamaha Neos
|
di jun 22, 2010 12:47 pm |
|
|
Rubin
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jul 19, 2009 3:50 pm Berichten: 465 Woonplaats: Walcheren
|
Re: Derbi Senda 70 project; Update tuning P9
Nieuwe plannen, op korte termijn dat ding opvoeren 24mm stage6 r/t (in the house) Home tuned derbi membraam (in the house) Malossi spruitstuk (in the house)
_________________ Derbi Senda Extreme - Yamaha Neos
|
za jun 26, 2010 11:05 am |
|
|
Senda80Rosmalen
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za okt 31, 2009 12:32 am Berichten: 4662
|
Re: Derbi Senda 70 project; Update tuning P9
Stage 6 Van die rommel heb ik nog een litteken op m'n vinger...
_________________ Ktm #24
|
za jun 26, 2010 11:36 am |
|
|
Rubin
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jul 19, 2009 3:50 pm Berichten: 465 Woonplaats: Walcheren
|
Re: Derbi Senda 70 project; Update tuning P9
Membraam tuningHet Orgineel 6-kleps Derbi membraam, zonder aanpassingen. Membraam zonder kleppen(stoters) Orginele membraamspijlen Dan begint het aanpassen: -Andere kleppen (Malossi, zelf geknipt) -Dunner klepspijltjes, nu dienen ze aleen voor ondersteuning van de 2. grote kleppen. -Van een 6 kleps membraam naar een 2 kleps membraam. -Andere klepdikte. -Geen klepstoters meer. Na een even bezig geweest te zijn begint het er op te lijken. Kleppen geknipt en vervolgens netjes pasgemaakt. Einde update
_________________ Derbi Senda Extreme - Yamaha Neos
|
zo jun 27, 2010 7:13 pm |
|
|
Ruben-DT
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo apr 29, 2009 10:18 pm Berichten: 72
|
Re: Derbi Senda 70 project; Update tuning P9
Malossi
|
zo jun 27, 2010 7:14 pm |
|
|
MBgek
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo nov 07, 2007 10:43 pm Berichten: 2268 Woonplaats: Baarn
|
Re: Rubin's Derbi Senda, update tuning P10
waarom haal je in godsnaam de reedstops eraf?
_________________ bier is lekker
|
zo jun 27, 2010 7:23 pm |
|
|
Rubin
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jul 19, 2009 3:50 pm Berichten: 465 Woonplaats: Walcheren
|
Re: Rubin's Derbi Senda, update tuning P10
MBgek schreef: waarom haal je in godsnaam de reedstops eraf? Ik weet nog niet of ik dit zo laat, word gewoon testen. Testen op de weg en mischien nog op de testbank.
_________________ Derbi Senda Extreme - Yamaha Neos
|
zo jun 27, 2010 7:25 pm |
|
|
MBgek
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo nov 07, 2007 10:43 pm Berichten: 2268 Woonplaats: Baarn
|
Re: Rubin's Derbi Senda, update tuning P10
dat moet je sowieso op de testbank doen wil je een beetje constante resultaten hebben, maar waarom heb je ze eraf gehaald?
_________________ bier is lekker
|
zo jun 27, 2010 7:26 pm |
|
|
Rubin
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jul 19, 2009 3:50 pm Berichten: 465 Woonplaats: Walcheren
|
Re: Rubin's Derbi Senda, update tuning P10
MBgek schreef: dat moet je sowieso op de testbank doen wil je een beetje constante resultaten hebben, maar waarom heb je ze eraf gehaald? Ik heb wat tips gehad van een kennis van me hij houd zich veel bezig met 2 takten. Hij heeft zelf veel getest met inlaat systemen, en aanpassingen > gevolgen. Hij had ook een eigen testbank tot zijn beschikking. Ik heb redelijk wat met hem gepraat, en toen heeft hij mij van alles uitgelegt en tips gegeven. Daarom ga ik nu het één en ander testen
_________________ Derbi Senda Extreme - Yamaha Neos
|
zo jun 27, 2010 7:33 pm |
|
|
MBgek
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo nov 07, 2007 10:43 pm Berichten: 2268 Woonplaats: Baarn
|
Re: Rubin's Derbi Senda, update tuning P10
Nouja, volgensmij werkt het niet, als je die reed stops eraf haalt, gaan bij bepaalde toerentallen je kleppen te ver open, en dus sneller gaan zweven. Reedstops zitten er om te slag van het klepje te beperken zegmaar, dus zou ie hogere toerentallen kunnen draaien, omdat ze dus minder slag hebben voor open en dicht.
_________________ bier is lekker
|
zo jun 27, 2010 7:51 pm |
|
|
Rubin
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jul 19, 2009 3:50 pm Berichten: 465 Woonplaats: Walcheren
|
Re: Rubin's Derbi Senda, update tuning P10
MBgek schreef: Nouja, volgensmij werkt het niet, als je die reed stops eraf haalt, gaan bij bepaalde toerentallen je kleppen te ver open, en dus sneller gaan zweven. Reedstops zitten er om te slag van het klepje te beperken zegmaar, dus zou ie hogere toerentallen kunnen draaien, omdat ze dus minder slag hebben voor open en dicht. klopt, zwevende kleppen veroorzaakt o,a blowblack. Aleen jammer dat kleppen niet zomaar zweven, uit een redelijk eenvoudige test is dat gebleken. Nu ga je natuurlijk vragen, wat voor test? Een pinnetje gemaakt (in het membraam) waar mee hij de membraamkleppen open kon zetten. Op een brommer of scooter dat weet ik niet meer. Er is getest bij 0k tot 14K (de kleppen opengezet). Vervolgens hield de motor in, en hij viel hij uiteindelijk uit. Dit zegt genoeg lijkt mij. Wat mij opvalt is dat ze bij dikkere (stuggere) kleppen de reedstops vaker weglaten, waarom weet ik ook nog niet. Ikga hier iniedergeval mee testen, ook verschilende reedstop 'afstanden' proberen. Groetjes
_________________ Derbi Senda Extreme - Yamaha Neos
|
zo jun 27, 2010 10:25 pm |
|
|
MBgek
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo nov 07, 2007 10:43 pm Berichten: 2268 Woonplaats: Baarn
|
Re: Rubin's Derbi Senda, update tuning P10
reedstops meer dichtbuigen heeft wel een gunstig effect, gasstroming word hoger
_________________ bier is lekker
|
zo jun 27, 2010 10:40 pm |
|
|
Schumon
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jun 27, 2005 9:50 pm Berichten: 430 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Nieuw en Sint Joosland
|
Re: Rubin's Derbi Senda, update tuning P10
Ey Rubin, wel oppassen met die zelf geknipte plaatjes he. Die willen nog wel es gaan versplinteren of scheuren. En je kan anders ook nog een reedstop proberen zoals op dit membraam zit Das van een IAME 125cc kartmotor ligt nog bij me in de schuur dus als je wil kan je em nog wel es bekijken Succes dr mee Later Simon
_________________ mijn KTM RC125 replica project '78--->'72 Kreidler van Veen 50cc replica racer 15,4 pk met me rs op de testbank http://www.youtube.com/watch?v=dD-kfSTReCk Album van me rs
|
zo jun 27, 2010 10:40 pm |
|
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|